• شنبه / ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۰
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99021309170
  • منبع : نمایندگی سمنان

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان خبرداد:

افزایش برخورد با دانه درشت‌های قاچاق کالا و ارز در استان سمنان

افزایش برخورد با دانه درشت‌های قاچاق کالا و ارز در استان سمنان

ایسنا/سمنان مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری و دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان سمنان از افزایش برخورد با دانه درشت‌های قاچاق کالا و ارز در این استان طی یک سال اخیر خبر داد.

حسن اسلامی‌راد در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان که 13 ازدیبهشت با حضور استاندار سمنان برگزار شد از افزایش مقابله با قاچاق کالا و ارز در بخش‌های مختلف خبر داد و با اشاره به لزوم تشدید برخوردها با قاچاقچیان در سال جهش تولید اظهار کرد: با توجه به هدف‌گذاری‌های انجام شده در سال 99 که از سوی رهبری معظم انقلاب به عنوان سال جهش تولید نامگذاری شده، مبارزه با قاچاق کالا و ارز در جای جای این استان تشدید خواهد شد.

وی با اشاره به جدیت در مقابله با پدیده قاچاق کالا افزود: در یک سال اخیر در بحث تشکیل پرونده‌های بالای ۵۰۰ و ۱۰۰ میلیون تومان افزایش قابل توجهی داشته‌ایم که این‌ مهم گویای عزم جدی در برخورد با افراد اصلی و دانه درشت‌های قاچاق کالا و ارز در استان است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان سمنان مبارزه با قاچاق را از الزامات تحقق شعار امسال ارزیابی و خاطرنشان کرد: امسال شعار "جهش تولید" توسط مقام ‌معظم ‌رهبری تعیین شد و مبارزه با قاچاق کالا یکی از مولفه‌های تحقق این ‌مهم است چرا که هرچه بتوانیم در این حوزه موفق‌تر عمل کنیم، می توانیم ‌تاثیرگذاری بیشتری در تحقق شعار سال داشته باشیم.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری سمنان با بیان اینکه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در سال گذشته 6جلسه استانی داشته ادامه داد: در یک سال اخیر ۶۱ مصوبه در نشست‌های کمیسیون استانی به تصویب رسیده که به نسبت سال قبل از آن هم از حیث تعداد جلسات و هم از حیث تعدد مصوبات با افزایش روبرو بودیم.

اسلامی‌راد ادامه داد: در مجموع کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان و کمیته‌های ذیل آن در سال ۹۸، ۱۰۰ جلسه با ۶۰۵ مصوبه برگزار کرده است که نسبت به سال ۹۷ با ۹۱ جلسه و ۶۴۷ مصوبه، افزایش بسیار خوبی داشتیم. علاوه بر این۵۰ جلسه شهرستانی کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با  ۲۶۶ مصوبه در سال ۹۸ در شهرستان های استان برگزار شده است.

وی از ۱۲ هزار و ۴۷۶ مورد ثبت در سامانه انبارها در سال ۹۸ خبر داد و با اشاره به برخی فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی در خصوص فرهنگسازی در ارتباط با مبارزه با قاچاق کالا، افزود: حدود ۶ هزار و ۸۷۴ دقیقه برنامه در سیمای استان، بیش از ۳ هزار دقیقه در صدا و ۶۰۰ دقیقه برنامه نیز در بخش خبری صدا و سیمای استان در سال ۹۸ در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز تهیه، تولید و پخش شد.

این مدیر مسوول، ارزش ریالی اقلام مکشوفه قاچاق در این استان را۵۶۲ میلیارد اعلام و خاطرنشان کرد: در سال ۹۸ در مجموع ۵۶۲ میلیارد ریال اقلام مختلف قاچاق کشف شد که این رقم به نسبت سال قبل از آن 5.5 درصد افزایش ارزش داشته است.

اسلامی‌راد از انجام بیش از هشت‌هزار و ۳۲۴ مورد بازرسی در سطح این استان خبر داد و اظهار کرد: در این یک‌ساله تعداد ۳۲۷ مورد پرونده در حوزه تعزیرات حکومتی، محکومیت یافتند که نشان از رشد 50 درصدی در این بخش دارد. همچنین در بحث جریمه پرونده های تعزیرات حکومتی نیز، مبلغ ۴۹‌میلیارد ریال جریمه در سال ۹۸ توسط تعزیرات حکومتی وصول شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه کالاهای سلامت محور نیز اقدامات خوبی در استان صورت گرفت اضافه کرد: در این‌ خصوص ۶۴۰‌ مورد گشت و 6 هزار و ۲۶ بازدید در سطح استان صورت گرفته که این بازرسی‌ها به کشف بالغ بر 16 هزار و ۴۰۹ قلم کالا به‌ارزش یک‌ میلیارد  ریال منجر شد.

وی از تلاش مضاعف برای مقابله با قاچاق سوخت در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در همین راستا در بحث فرآورده‌های نفتی و مشتقات آن 24 مورد بازدید از نیروگاه‌های سمنان و شاهرود و افزون بر 2000 مورد بازرسی و بازدید از مصرف کننده‌های جز و کل و افزون بر 8000بازدید از مجاری عرضه دیگر در استان صورت گرفت.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری سمنان با بیان اینکه در حوزه دامپزشکی نیز،  ۱۳۴ گشت مشترک و کنترل تردد در خصوص دام‌های سبک و سنگین در سال ۹۸ صورت‌گرفت ادامه داد: در همین راستا طی یک سال گذشته طرح هویت‌دار کردن دام‌های سبک و سنگین در دستور کار قرار گرفت و در این ارتباط۳۷۰ هزار و ۵۰۰‌ پلاک برای دام‌های سبک و ۳۸ هزار پلاک برای دام‌های سنگین استان تهیه و خریداری شد.

وی یادآوری کرد: تاکنون، ۳۱۰ هزار و ۳۱۹ پلاک در حوزه دام سبک و ۱۳ هزار و ۲۱۹ مورد پلاک در بحث دام‌های سنگین این استان نصب شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha