• شنبه / ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۵:۵۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99021309238

مدیر کل آموزش‌و پرورش استان:

۱۳۰۰ مدرسه در خراسان رضوی به اینترنت دسترسی ندارند

۱۳۰۰ مدرسه در خراسان رضوی به اینترنت دسترسی ندارند

ایسنا/خراسان رضوی مدیر کل آموزش‌و پرورش خراسان‌رضوی از دسترسی نداشتن ۱۳۰۰ مدرسه در خراسان رضوی به اینترنت خبر داد و گفت: درطی تعاملاتی که با  اداره کل فناوری اطلاعات استانداری و مخابرات استان داشتیم قرار است در دو فاز تا پایان اردیبهشت و خرداد این مدارس به اینترنت دسترسی پیدا کنند.

 قاسمعلی خدابنده، امروز ، ۱۳ اردیبهشت ماه در نشست خبری بزرگداشت  هفته مقام معلم و آخرین تصمیمات و برنامه‌ها در خصوص فعالیت مدارس و امتحانات پایان سال که از طریق لایو اینستاگرام برگزارشد، اظهار کرد: امسال حال و هوای هفته معلم نسبت به سال‌های گذشته متفاوت بود. در سال‌های گذشته همایش‌ها، برنامه‌ها و مراسم تجلیل از معلمان و همکاران در سطح استان خراسان رضوی  به صورت حضوری و با شکوه برگزار می‌شد. متاسفانه امسال  با توجه به شرایط پیش آمده برنامه‌های ما به‌صورت ویدیو کنفرانسی خواهد بود.

وی افزود: براین‌اساس روز دوشنبه، ۱۵ اردیبهشت ماه همایش تجلیل از مقام معلم را خواهیم داشت که با حضور ۱۵۰ معلم برگزیده و نمونه مناطق، نواحی و شهرستان‌ها در خراسان رضوی به صورت ویدیو کنفرانس برگزار خواهد شد. همچنین به دلیل بازنشستگی برخی از اساتید، جانبازان و خانواده‌های فرهنگی به صورت حضور انفرادی و یا ویدیو کنفرانس با آنها دیدار خواهیم داشت.

 مدیر کل آموزش‌و پرورش خراسان‌رضوی بیان کرد: رئیس آموزش‌و پرورش نواحی، مناطق و شهرستان‌ها نیز به فراخور محدودیت‌هایی که در این شرایط خاص داریم ، برای تجلیل از معلمان و همکاران خود که زحمات زیادی در امر تعلیم‌وتربیت داشته‌اند برنامه‌هایی برگزار خواهند کرد.

خدابنده عنوان کرد: در این ایام همکاران ما به دلیل تعطیلی مدارس و به منظور جلوگیری از عقب‌ماندگی آموزشی دانش‌آموزان، آموزش‌های مجازی را در دستور کار خود قرار دادند. آموزش‌و پرورش استان خراسان‌رضوی در آموزش مجازی پییشتاز بوده و هست و بسیاری از همکاران ما در مدارس به ویژه مدارس خاص  با افتتاح و راه اندازی استودیوهای فیلمبرداری حرفه‌ای در خدمت دانش‎آموزان و معلمان بودند و کلاس‌های آنلاین برگزار کردند.

وی ادامه داد: همچنین کلاس‌های آموزشی مختلف در سامانه آموزش‌و پرورش استان بارگذاری و در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته تا از محتوای‌های آموزشی استفاده کنند. جا دارد از مدیران، معلمان، دبیران و همچنین از تعامل و همکاری خانواده‌ها تشکر کنیم.

 مدیر کل آموزش‌و پرورش خراسان‌رضوی در خصوص اپلیکیشن شاد عنوان کرد:  بعد از اینکه آموزش مجازی در خراسان رضوی با سرعت آغاز شد، وزارت آموزش‌و پرورش اپلیکیشن شاد را راه‌اندازی کرد. این اپلیکیشن شبکه آموزشی دانش‌آموزان است  و تعداد زیادی از دانش‌آموزان و معلمان عضو آن هستند.

وی گفت: این سامانه مشکلاتی نیز دارد که از روزهای آغازین این مشکلات دیده شده است و تاکنون توانستیم بخشی از این مشکلات را برطرف نماییم که البته برخی از این مشکلات خارج از محدوده آموزش‌و پرورش است مانند سرعت کم اینترنت که با تعاملات و پیگیری با وزرات ارتباطات سعی در رفع آن داریم.

۱۳۰۰ مدرسه در خراسان رضوی به اینترنت دسترسی ندارند

خدابنده در خصوص خرید اینترنت و در اختیار داشتن اینترنت رایگان، گفت: آموزش‌وپرورش پیگیر اینترنت رایگان برای معلمان و دانش‌آموزان است.  همراه اول در آغاز کار ۱۰۰ گیگ اینترنت را به صورت رایگان در اختیار معلمان قرار دارد که البته با این حجم بالای آموزش مجازی این مقدار کفایت نمی‌کند.

وی عنوان کرد: همچنین حدود ۱۰ هزار آموزشگاه در سطح استان داریم که حدود ۲۰۰۰ مدرسه به اینترنت  دسترسی ندارند. درطی تعاملاتی که با  اداره کل فناوری اطلاعات استانداری و مخابرات استان داشتیم، لیست و اسامی این تعداد مدرسه به آن‌ها اعلام شد و براساس تفاهم‌نامه‌ای که منعقد شد قرار بر این شد که امکان دسترسی  به اینترنت برای این مدارس فراهم شود. در سه فاز ۷۰۰ مدرسه  را پوشش اینترنتی داده‌اند. فاز اول پوشش اینترنتی این مدارس در پایان  فروردین ماه بود. فاز دوم و سوم آن نیز تا پایان اردبیهشت و خرداد ماه کامل خواهد شد و تمامی ۲۰۰۰ مدرسه به اینترنت دسترسی خواهند داشت.

خدابنده در پاسخ به این سوال که دانش‌آموزی در این مدارس حضور ندارند،گفت:  معمولا این مدارس در مناطق روستایی، مرزی و کم جمعیت هستند، اگر اینترنت برای مدارس آن‌ها فراهم شود به این معنا است که منازل اطراف مدارس می‌توانند از اینترنت استفاده کنند و البته جمعیت دانش‌آموزان ما در این مدارس حدود ۲۵ تا ۳۰  هزار نفر است.

وی ادامه داد:  همچنین پیگیر دانش‌آموزانی هستیم که نمی‌توانند گوشی هوشمند برای خود فراهم کنند. براین اساس تلاش داریم تا با کمک منابع داخلی آموزش‌وپرورش، شرکت‌ها، موسسات و خیرین بخش بزرگی از این مشکل را رفع کنیم. 

مدیر کل آموزش‌و پرورش خراسان‌رضوی در خصوص برگزاری امتحانات پایان سال ادامه داد: در دوره ابتدایی ارزشیابی به صورت کیفی و توصیفی خواهد بود. آموزش‌های مجازی تا پایان اردیبهشت ادامه خواهد داشت و معلمان در اوایل خرداد ماه با توجه به شناختی که از دانش‌آموزان خود در دوران سال تحصیلی و سه ماه آموزش مجازی داشته‌اند  وضعیت دانش‌آموزان را ارزشیابی و نمرات آنها را ثبت می‌کنند.

 خدابنده ادامه داد: در خصوص دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم اگر ستاد ملی مبارزه با کرونا مجوز حضور دانش‌آموزان در مدارس را صادر کرد امتحانات به صورت حضوری در نیمه اول خردادماه برگزار می‌شود، در غیر این صورت امتحانات مجازی و غیرحضوری برگزارخواهدشد. امتحانات نهایی نیز با فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌های اجتماعی به صورت حضوری در مدارس برگزار می‌شود. همچنین برگزاری کنکور بنابر بر توافق آموزش‌وپرورش و سازمان سنجش سه هفته بعد از بعد از پایان امتحانات خرداد ماه برگزار خواهد شد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha