• یکشنبه / ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۰۷:۳۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 99021409459
  • خبرنگار : 71620

نماینده ملکان: کشور ما در کرونا اوج وحدت مدیریتی را تجربه کرد

نماینده ملکان: کشور ما در کرونا اوج وحدت مدیریتی را تجربه کرد

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: کرونا می‌تواند درس بزرگی باشد که به سوی مدیریت اساسی پیش برویم، البته کشور ما در کرونا اوج وحدت مدیریتی را تجربه کرد.

سلمان خدادادی در گفت‌وگو با ایسنا در مورد تأثیرات کرونا ویروس بر فضای سیاسی کشور و درس‌هایی که برای سیاست‌مداران داشته است، گفت: بحث کرونا، سیاسی نیست. مدیریتی است. کرونا،‌ درس مدیریتی و عبرت‌هایی برای ما داشته است. مردم کشورهایی که برای اداره کشور خود برنامه داشتند، در بحران کرونا، سختی نکشیدند. از طرف دیگر اما مردم کشورهایی که مدیریت قوی نداشتند، در عذاب بودند.

نماینده مردم ملکان در مجلس تأکید کرد:‌ حداقل چیزی که کرونا به ما یاد داد این بود که ممکن است بحران‌های این چنینی به وجود بیاید که می‌تواند طبیعی یا غیرطبیعی باشد ولی کشورها باید خود را برای روزهای مبادا آماده کنند. کرونا در وهله اول به سیاست‌مداران ثابت کرد که آمادگی چندانی برای مواجهه با همه‌گیری را ندارند. البته باید به این نکته تأکید کرد که ما هنوز هم از خیلی از کشورها جلوتر هستیم چرا که کشور ما در کرونا، اوج وحدت مدیریتی را تجربه کرد.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه «در روزهای ابتدایی مبارزه با کرونا ویرس، وضعیت بدی داشتیم» اظهار کرد: در ادامه همه نهادها اعم از سپاه و ارتش به کمک مدیران دولتی آمدند و بحران را مدیریت کردند.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: اعلام کرده‌اند همه مردمی که از مترو استفاده می‌کنند، باید در مترو ماسک بزنند آیا امکان خرید ماسک برای هر شهروند وجود دارد؟ در کشور اقشاری را داریم که اگر یک روز کار نکنند به نان شب محتاج می‌مانند. در مدیریت کرونا، کاری برای این اقشار نکردیم. مبلغی جزئی به عنوان وام در نظر گرفتیم که هنوز که هنوز است، بسیاری از این افراد دریافت نکرده‌اند چرا که سازوکار دریافتش را نداشتند. ۳۰ درصد از این اقشار اصلا موبایل ندارند که پیامک وام را دریافت کنند. دریافت سیم‌کارت هم آنقدر دردسر دارد که هزینه آن از فرصت بیشتر است.

نماینده مردم ملکان در مجلس در انتقاد از شیوه مواجهه با بحران گفت: کرونا به ما یادآوری کرد که کشور را به صورت روزمره مدیریت می‌کنیم. بعضی اقشار نزدیک به سه ماه است که تحت فشار قرار دارند. کرونا می‌تواند درس بزرگی باشد که به سوی مدیریت اساسی پیش برویم.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان از ظرفیت‌های کرونا برای تجدیدنظر در سیاست‌گذاری‌ها سخن گفت و ابراز عقیده کرد: کرونا، در کنار تمام مشکلاتی که به وجود آورد، مأموری الهی بود که درس‌های خوبی به ما داد تا نقاط آسیب‌پذیر خود را بشناسیم. ما نسبت به حاشیه‌ها و قشرهای آسیب‌پذیر مسئولیت داریم. اگر امروز حواسمان به آنها نباشد و به آنها فکر نکنیم، مجبور می‌شویم هزینه‌هایی را پرداخت کنیم که صدها برابر هزینه امروز خواهد بود. معتقدم که کرونا، درس عبرتی برای ما بوده و خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha