• یکشنبه / ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۱:۲۸
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 99021409718
  • خبرنگار : 71560

دو نماینده مجلس در دفاع از اصلاح قانون انتخابات:

طرح اصلاح قانون انتخابات با اصل ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی ایران مغایرتی ندارد

طرح اصلاح قانون انتخابات با اصل ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی ایران مغایرتی ندارد

دو تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تاکید کردند که مواد طرح اصلاح قانون انتخابات مغایرتی با قانون اساسی نداشته و هدف اصلی جلوگیری از تضییع حقوق کاندیداها و افزایش اعتماد عمومی است.

به گزارش ایسنا، حشمت‌الله فلاحت پیشه در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح الحاق یک تبصره به قانون انتخابات ریاست جمهوری، شوراها و مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در انتخابات مختلف شاهد هستیم که عدم شفافیت قانون منجر به بحث‌ها و نقص‌هایی در حوزه انتخابات شده و بعضا حق‌هایی ضایع می‌شود و بعضی از مسائل حل نشده باقی می‌مانند.

وی در ادامه اظهار کرد: بعضا شاهد هستیم که یک فرد گزارشی نادرست در خصوص یک کاندیدا ارائه کرده و این امر باعث ردصلاحیت کاندیدا می‌شود که این یک ظلم است. بنده در انتخابات مجلس شورای اسلامی چه در دوره‌های قبلی و چه در این دوره شاهد این ظلم به برخی از کاندیداها بودم که چگونه گزارشی بدون مستند قانونی منجر به ردصلاحیت افراد شد. شورای نگهبان در برخی از جاها به خوبی عمل کرده و اجازه نداده تا با آبروی مومن بازی شود اما در بعضی جاها صحبت‌ها و نقدها باقی مانده است. بنده شاهد بودم فردی که مسئول دفتر شورای نگهبان در یکی از استان‌ها بود در دوره بعد از مسئولیت خود کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی شد و تنها ۱۴۵ عدد رای آورد و فردی که به خاطر گزارشی غلط در دوره قبل رد شده بود ۵۵ هزار رای آورد. بنده به تمام عزیزان در شورای نگهبان و دفاتر آنها در سراسر کشور ارادت دارم، اما اگر یک نهاد در جایگاه داوری قرار بگیرد و نهادمند برخورد شود دیگر بحث‌ها کنار می‌رود و قانون جایگاه خود را خواهد داشت.

علیرضا رحیمی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه در جریان بررسی این طرح بیان کرد: خوشبختانه فضای مجلس شورای اسلامی نسبت به این طرح علی‌رغم پیشنهادات متعدد حذف جزء و حذف کل که به صورت سلسله‌وار مطرح می‌شود نسبت به محتوای این طرح مثبت است. این‌که عده‌ای از نمایندگان مجلس را با این طرح مخالف ولایت فقیه جلوه می‌دهند غیر قابل قبول است. این مجلس حکم حکومتی برای بودجه سال ۱۳۹۹ از رهبر معظم انقلاب درخواست کرد. در قضیه بنزین شاهد بودیم علی‌رغم مخالفت ۱۰۰ درصدی تمام جریان‌های مجلس با افزایش قیمت باز هم نظر رهبر معظم انقلاب مورد توجه نمایندگان قرار گرفت.

وی در ادامه اظهار کرد: عبارات ولایت مطلقه فقیه و نظام جمهوری اسلامی هر دو در قانون اساسی جمهوری اسلامی آمده است و مواد این طرح نیز برخاسته از قانون اساسی بوده و مشکلی در آن وجود ندارد. این مجلس یکی از انقلابی‌ترین مجالس در طول ادوار گذشته بوده که در عمل به فرمایشات رهبری عمل کرده است و در برخی از جاها از نظر خود عقب‌نشینی کرده و تابع نظر رهبری بوده است. شاید عده‌ای منافق این را بی‌عرضگی تلقی کنند اما این طرح انقلابی بودن مجلس را نشان می‌دهد. این طرح و مواد آن مغایرتی با اصل ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی ایران ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha