• دوشنبه / ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۰:۳۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99021510482
  • خبرنگار : 71516

همزمان با تهدید تظاهرکنندگان به برگزاری تظاهراتی گسترده‌تر

عراقی‌ها علیه مانع‌تراشان دولت الکاظمی تظاهرات کردند

عراقی‌ها علیه مانع‌تراشان دولت الکاظمی تظاهرات کردند

درحالی که پارلمان عراق برای دادن رأی اعتماد به دولت مصطفی الکاظمی آماده می‌شود تظاهرکنندگان تهدید کردند که اگر مجددا خواسته‌هایشان نادیده گرفته شود به خیابان‌ها می‌آیند و به اعتراضاتشان ادامه می‌دهند. در این راستا ساکنان یکی از استان‌های عراق به خیابان‌ها رفتند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه اسکای نیوز، در بیانیه صادره از سوی "جوانان انتفاضه اکتبر" آمده است: تشکیل دولتی با شروطی غیر از آن چیزی که معترضان خواسته‌اند به معنای آمدن به خیابان‌هاست و این بار ما خشمگین‌تر و تظاهرات‌مان گسترده‌تر خواهد بود.

در این بیانیه خطاب به مردم عراق آمده است: ما هرگز ساکت نمی‌نشینیم تا فساد و مفسدین را از بین ببریم و آن‌ها یقین دارند که به زودی سرنگون خواهند شد.

در این بیانیه آمده است، تظاهرکنندگان تأکید دارند به جنگ رهایی از تروریسم، فساد و طایفه‌گرایی ادامه می‌دهند. باید برای یکپارچه کردن و بالا بردن صدای خود تلاش شود.

در این بیانیه بر لزوم محاکمه کسانی تاکید شد که به گسترش فساد، بیکاری، تروریسم، گرسنگی، کمبود خدمات، شکست آموزش، شیوع بیماری، مشکلات اجتماعی و افزایش یتیمان و بیوه‌ها دامن زده‌اند.

در این بیانیه تأکید شده است: ادامه سهل انگاری و سهمیه‌بندی از سوی فراکسیون‌ها به این معناست که اتفاقی که قرار است در آینده رخ بدهد برای تمام گروه‌های فاسد بدتر خواهد بود.

پیش از این مرکز هماهنگی جنبش مردمی عراق از مردم خواسته بود آماده تظاهراتی میلیونی در ۱۰ مه باشند.

در این راستا جمعی از ساکنان استان واسط در تظاهراتی شبانه، شب گذشته برای بیان مخالفت خود با مواضع گروه‌های عراقی که مانع تشکیل دولت عراق می‌شوند، تظاهرات کردند.

تظاهرکنندگان شعارهایی در محکومیت این گروه‌ها سر داده و گفتند، هدف اصلی این گروه‌ها گرفتن سهمیه‌های وزارتی است.

آنها تهدید کردند به زودی تظاهرات گسترده‌ای را به سمت منطقه الخضرا (سبز) بغداد خواهند داشت.

برهم صالح، رئیس‌جمهوری عراق آوریل گذشته مصطفی الکاظمی را مامور تشکیل دولت موقت عراق کرد، او سومین فرد طی تنها ۱۰ هفته است که برای تشکیل دولت مامور شده است. دولت عادل عبدالمهدی سال گذشته در پی اعتراضات شدید چند ماهه مردمی استعفا کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha