• دوشنبه / ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۱:۰۳
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 99021510522
  • منبع : نمایندگی لرستان

مدیرکل میراث فرهنگی لرستان خبر داد:

استقرار پایگاه امدادرسانی هلال احمر در دریاچه گهر

استقرار پایگاه امدادرسانی هلال احمر در دریاچه گهر

ایسنا/لرستان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از استقرار پایگاه امدادرسانی توسط جمعیت هلال احمر در دریاچه گهر از ابتدای خرداد تا پایان شهریور هر سال خبر داد.

سید امین قاسمی پس از جلسه ساماندهی دریاچه گهر به ایسنا گفت: مقرر شد اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری حسب مصوبات اسفند ۹۷ برای بکارگیری اصول مهندسی رودخانه و در جهت جلوگیری شستشوی مسیر به اجرای طرح‌های آبخیزداری تا سقف دو میلیارد تومان در سال اقدام کند. همچنین این اداره باید برای تامین دو دستگاه آبگرمکن خورشیدی اقدام لازم را به عمل آورد.  

وی ادامه داد: مقرر شد ۵۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات ستاد مدیریت بحران برای تکمیل زیرساخت‌های گهر در اختیار اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی داده شود.  
قاسمی با بیان اینکه مقرر شد اداره کل میراث فرهنگی برای تهیه طرح جانمایی استقرار چادرهای کمپ اقامتی که قرار است توسط مجری ارائه خدمات برپا شود اقدام کند، اضافه کرد: این اداره برای بتن‌ریزی پد هلیکوپتری سابق و تکمیل آن نیز اقدام خواهد کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان  گفت: شرکت توزیع برق استان برای تهیه طرح برق‌رسانی به دریاچه گهر جهت توسعه و ایجاد شبکه اقدام و نسخه‌ای از طرح مذکور را جهت پیگیری و اخذ مجوزات لازم به اداره کل محیط زیست ارائه دهد.

وی با بیان اینکه پایگاه امدادرسانی توسط جمعیت هلال احمر در دریاچه گهر از ابتدای خرداد تا پایان شهریور مستقر و علاوه بر خدمات امدادی برای حمل و جابجایی و انتقال متوفیان، مجروحان و... اقدام و در صورت نیاز به امداد هوایی از طریق فرمانداری الیگودرز اقدام کند، افزود: فرمانداری دورود نیز برای استقرار تیم پزشکی اورژانس از طریق شبکه بهداشت شهرستان از ابتدای خرداد تا پایان شهریور اقدام می‌کند.

قاسمی تاکید کرد: به منظور جلوگیری از سوءاستفاده صنوف مستقر در منطقه، اداره کل میراث فرهنگی برای شرح خدمات جامع و انتخاب مدیریت واحد و قیمت‌گذاری خدمات مربوطه اقدام و فرماندار دورود حمایت لازم را جهت اجرایی شدن برنامه‌های مذکور از مجری ارائه خدمات‌رسانی گهر به عمل آورد و برخورد قانونی و قضایی با متخلفین حسب درخواست مجری یا میراث فرهنگی را به عمل آورد.  

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان بیان کرد: مقرر شد فرماندار دورود از طریق فرمانده انتظامی شهرستان برای استقرار پاسگاه‌های ثابت و سیار در سایت گهر و مسیرهای دسترسی جهت تامین امنیت گردشگران و جلوگیری از اسکان در بالادست دریاچه و اماکن ممنوعه اقدام کند.

وی اظهار کرد: شرکت مخابرات استان برای تامین آنتن پایدار موبایل به صورت ۲۴ ساعته در گهر و مسیر دسترسی اقدام و تا پایان فصل گردشگری پشتیبانی لازم را به عمل آورد.

قاسمی گفت: مقرر شد طرح مدیریت واحد بهره‌برداری از منطقه اعم از خدمات گردشگری، استقرار قایق‌های غریق نجات و... با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی و محیط زیست تهیه و به سازمان حفاظت محیط زیست کشور برای واگذاری به بهره‌بردار ذیصلاح از طریق صندوق ملی محیط زیست اقدام لازم را معمول دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان بیان کرد: مقرر شد پاسگاه محیط زیست از سمت الیگودرز برای ورود خودرو تا پایان مهرماه ممانعت به عمل آورد.

وی بیان کرد: مقرر شد اداره کل میراث فرهنگی درجهت طرح تکمیل زیرساخت‌ها در سال ۹۹ برای به ایجاد یک واحد ظرفشویی در پایین‌دست دریاچه با جمع‌آوری فاضلاب از طریق چاه جذبی اقدام کند.  

قاسمی اضافه کرد: همچنین در این جلسه اقداماتی برای ادارات راهداری، محیط زیست، آبفا و فرمانداری الیگودرز نیز مصوب شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha