• دوشنبه / ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۱:۱۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99021510539
  • خبرنگار : 71516

میلیاردر سوری: نیروهای امنیتی کارکنان "سیریتل" را بازداشت کردند

میلیاردر سوری: نیروهای امنیتی کارکنان "سیریتل" را بازداشت کردند

رامی مخلوف، پسردایی بشار اسد و میلیاردر شناخته شده سوریه اعلام کرد ماموران امنیتی دولت سوریه کارکنان سیریتل، شرکت مخابراتی تحت مالکیت وی را بازداشت کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از یورونیوز، انتشار این خبر سه روز پس از آن صورت می‌گیرد که رامی مخلوف عملکرد دولت را در پرونده فرار مالیاتی بزرگ شرکت‌های مخابراتی زیر سوال برد و خواستار مداخله بشار اسد شد.

دولت سوریه از تابستان سال گذشته فشار بر سرمایه‌داران بزرگ و به‌ویژه مالکان شرکت‌های ارتباطی و مخابراتی را برای فرارهای مالیاتی در سال‌های جنگ داخلی این کشور، تشدید کرد.

به گزارش رسانه‌های سوریه، رامی مخلوف و همسرش یکی از متهمان بزرگ این پرونده بوده‌اند.

مخلوف روز یکشنبه با انتشار ویدیویی در فیسبوک گفت: «امروز اعمال فشار بر من وارد مرحله غیر قابل قبولی شده است. ماموران استخبارات (اطلاعات و امنیت) دولت سوریه به شیوه‌ای غیرانسانی کارکنان ما را بازداشت می‌کنند.»

مالک سیریتل مدعی است، از او خواسته شده تا از این شرکت خارج شود.

وزارت ارتباطات سوریه تا روز سه‌شنبه (فردا) به شرکت‌های مخابراتی فرصت داده بود تا بدهی مالیاتی خود به خزانه دولت را بپردازند. دولت سوریه بدهی ناشی از فرار مالیاتی این شرکت‌ها از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۸ را رقمی بالاتر از ۳۳۴ میلیون دلار توصیف می‌کند.

مخلوف روز پنج‌شنبه با انتشار ویدیویی گفته بود دولت سوریه از او ۱۷۸ میلیون و پانصد هزار دلار طلب کرده است. وی از پسردایی خود، بشار اسد خواست تا با ورود به این پرونده و بازنگری در آن، امکان ادامه کار به سیریتل را بدهد؛ امری که از قرار معلوم به‌هیچ وجه خوشایند رئیس جمهوری عربی سوریه نبوده است.

نام رامی مخلوف به‌ عنوان یکی از حامیان حکومت دمشق در لیست سیاه تحریم‌های ایالات متحده قرار دارد. او از سال‌ها پیش به عنوان یکی از ستون‌های مستحکم حاکمیت بشار اسد در سوریه شناخته می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha