• دوشنبه / ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۱:۳۷
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 99021510577
  • خبرنگار : 50210

با پایه گیاه و الکل و انجام می شود:

تولید اقلام ضدعفونی توسط مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دانشگاه آزاد اراک

تولید اقلام ضدعفونی توسط مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دانشگاه آزاد اراک

ایسنا/مرکزی رییس مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دانشگاه آزاد اسلامی اراک با اشاره به تولید انواع اقلام بهداشتی و ضدعفونی در این مرکز گفت: این مرکز توان تولید روزانه ۵ هزار لیتر اقلام ضدعفونی را دارد.

رییس مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دانشگاه آزاد اسلامی اراک با اشاره به تولید انواع اقلام بهداشتی و ضدعفونی در این مرکز گفت: این مرکز توان تولید روزانه ۵ هزار لیتر اقلام ضدعفونی را دارد.

دکتر غلامرضا نادری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به شرایط حاکم بر کشور و ضرورت تولید انواع و اقسام اقلام ضدعفونی و بهداشتی، بیان کرد: مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دانشگاه آزاد اسلامی اراک از ابتدای فروردین ماه با توجه به ضرورت‌ها، تولید انواع اقلام ضدعفونی را با پایه الکل و گیاه آغاز کرده است.

وی با اشاره به اینکه این مرکز تحقیقات یک آزمایشگاه مرجع است و امکان و توان ارزیابی و بررسی اقلام تولیدی را دارد، افزود: با وجود تایید این اقلام بهداشتی و ضدعفونی توسط آزمایشگاه مرجع و تولیدات محصولات براساس پروتکل‌های سازمان جهانی بهداشت، اما برای دریافت سیب سلامت از وزارت بهداشت، تمامی تولیدات صورت گرفته برای دانشگاه علوم پزشکی اراک ارسال شده است.

نادری به تولید ۵ نوع محصول با پایه الکل ۷۰ درصد اشاره کرد و گفت: در حال حاضر اسپری ۵۰ میلی گرمی دست، آرام‌ریز ۱۲۵ میلی گرمی دست و ژل دست با پایه الکل و آلوئه ورا ۱۲۰ میلی گرمی در حال تولید است که البته آلوئه ورا مورد نیاز برای تولید ژل دست آلوئه ورا توسط مزرعه این مرکز به صورت کاملا ارگانیک تولید می‌شود، همچنین شوینده اشیا و ضدعفونی کننده اشیا در حجم‌های یک، ۱.۵، چهار و ۲۰ لیتری تولید شده است.

وی در خصوص اقلام تولیدی با پایه گیاهی، اظهار کرد: در این راستا ماده ضدعفونی کننده اشیا با استفاده از سرکه سیب صنعتی، گلاب و اسانس خوراکی در حال تولید است و برای ضدعفونی کننده دست نیز علاوه بر این مواد گلیسرین نیز افزوده می‌شود تا ماده مصرفی مانع خشکی دست شود.

رییس مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دانشگاه آزاد اسلامی اراک با بیان اینکه این مرکز توان تولید روزانه ۵ هزار لیتر انواع مواد بهداشتی و ضدعفونی را دارد که در حال حاضر در اختیار خانواده دانشگاه آزاد قرار می‌گیرد، افزود: تولیدات کنونی مرکز برای ۲۰ واحد دانشگاهی عرضه می‌شود، اما با فراهم بودن شرایط می‌توان تولید را افزایش داد. این مرکز برای تولید اقلام با پایه الکل، به صورت سهمیه الکل دریافت می‌کند برهمین اساس تولیدات ما فعلا در سطح دانشگاه عرضه می‌شود، اما با دریافت مجوزهای لازم می‌توان آنها را در سطح بازار هم عرضه کرد.

نادری با اشاره به اینکه اقلام تولیدی به صورت عمده و به قیمتی ۳۰ درصد پایین‌تر از قیمت بازار عرضه می‌شود، افزود: مرکز تحقیقات توان تولید الکل طبی از سیب زمینی را دارد و تکنولوژی این امر را شخصا از ارمنستان وارد کرده‌ام، اما باید مجوزهای لازم در این راستا دریافت شود و با توجه به اینکه احتمال طغیان این ویروس در پاییز نیز وجود دارد و همچنین با فروکش‌ کردن آن، موجی از سفرهای تابستانی را خواهیم داشت، احتمال دارد برای کمک به تولید الکل در استان، مجوزهای لازم برای تولید الکل طبی از سیب زمینی را دریافت کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha