• دوشنبه / ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۵:۰۵
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 99021510859
  • خبرنگار : 71381

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۱۵ اردیبهشت ایسنا

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۱۵ اردیبهشت ایسنا

تصمیمات مجلس درباره واحد پول ایران/ نمره تهرانی ها در مقابله با کرونا / تاکید سخنگوی دولت بر آزادی بی قید و شرط گروگان‌های ایرانی در آمریکا/ واکنش انصاری به اظهارات عیسی کلانتری در مورد فتوایی از امام(ره)/ برگزاری چهارمین جلسه دادگاه روح الله زم و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید در این گزارش مرور کنید.

واحد پول ایران تومان می‌شود

به گزارش ایسنا، تصمیمات نمایندگان مجلس شورای اسلامی در باره واحد پول کشور در صدر اخبار پربازدید امروز قرار گرفت.

در جلسه علنی امروز مجلس و در جریان بررسی جزئیات لایحه اصلاح قانون پولی و بانکی کشور تصویب شد که در طی سه سال آینده واحد پول ایران تومان شود.

دیگر اخبار پربازدید مرتبط با این موضوع را نیز می توانید در لینک های زیر بخوانید.

موافقت مجلس با کلیات لایحه حذف چهار صفر از پول ملی

کاهش کارایی پول ملی نتیجه تورم ۵ دهه اخیر است

بررسی «حذف چهار صفر از پول ملی» در مجلس

***

«سیروس عسگری» به ایران بازمی‌گردد
مرجع تشخیص مسائل امنیتی وزارت اطلاعات است نه یک رسانه

توضیحات سخنگوی وزارت امور خارجه به سوالات خبرنگاران در نشست خبری امروزش نیز از دیگر خبرهای پربازدید بود.

سیدعباس موسوی  در مورد آخرین وضعیت «سیروس عسگری» پروفسور ایرانی که در بازداشتگاه اداره مهاجرت آمریکا زندانی است و طبق برخی اخبار به کرونا مبتلا شده است، گفت: قرار است امروز و فردا یک تست مجدد کرونا از ایشان گرفته شود و ان‌شاءالله اگر تست ایشان منفی باشد تمام تدابیر لازم برای بازگشت به کشور فراهم است و ایشان به زودی به ایران باز می‌گردد.

وی در مورد ادعاهای منتشر شده مبنی بر این‌که سفیر آلمان در تهران یک افسر اطلاعاتی است که با تل‌آویو نیز  در ارتباط است، گفت: دیپلمات‌های خارجی که در تهران برای انجام وظیفه مستقر می‌شوند باید تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران باشند و برای کار دیپلماتیک آمده باشند و در این چارچوب فعالیت کنند. اگر خلاف این موضوع اتفاق بیفتد  وزارت اطلاعات به عنوان مسئول این امر به این موضوع رسیدگی می‌کند و گزارش‌های رسانه‌ای مبنای فعالیت ما در این گونه مسائل نیست.

تهرانی‌ها نمره خوبی در مقابله با کرونا نمی‌گیرند

توییت علی ربیعی درباره آمار همکاری ها در موضوع مقابله با کرونا هم از خبرهای مورد توجه مخاطبان بود.

سخنگوی دولت با اشاره به آمار رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای مقابله با کرونا نوشت: در یک ارزیابی، متوسط همکاری مردم در سطح کشور ۸۳ درصد بوده. تهرانی‌ها نمره خوبی نمی‌گیرند. تنها ۶۲ درصد تهرانی‌ها با پروتکل‌ها همکاری کرده‌اند.

خبرهای دیگر مرتبط با موضوع شیوع ویروس کرونا را نیز می توانید در لنیک های زیر بخوانید.

رونمایی از سامانه ژئوماتیک ضدکرونا، مچ‌بند و مودم‌های سلامت هوشمند به‌زودی

ایران از بحران کرونا سربلند بیرون آمد

مقابله با تاثیرات کرونا بدون عزم مشترک و همبستگی جهانی امکان‌پذیر نیست

درخواست نماینده مینودشت در مورد تجلیل ویژه و استخدام کادر بهداشتی و درمانی کشور

اتحاد ارتش با مسئولان کشوری در مبارزه با ویروس کرونا موثر بود

مردم همچون گذشته فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند

حاکمیت برای تغییر سبک زندگی مردم در اثر کرونا آماده شود

***

گروگان‌های ایرانی در آمریکا، آزاد شوند
هیچ کشوری حق دخالت در تعاملات ایران و ونزوئلا را ندارد

سخنگوی دولت  همچنین در نشست خبری این هفته خود با اهالی رسانه،‌ در پاسخ به پرسشی در خصوص پیگیری ها و رایزنی های دیپلماتیک درباره وضعیت زندانیان ایرانی در آمریکا، گفت: یکی از این افراد زندانی هم اکنون دچار بیماری کرونا شده است و اگر تست او منفی باشد به ایران باز خواهد گشت، همچنین ما در حال پیگیری وضعیت آزادی بقیه زندانی ها هستیم، اکثریت این ها با اتهامات واهی در زندان هستند، البته گزارش‌هایی که داریم حکایت از نگهداری این زندانیان در شرایط بد و بدون امکانات بهداشتی است؛ لذا جمهوری اسلامی می‌خواهد این گروگان‌ها بی قید و شرط آزاد شوند.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهور و سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی مبنی بر انتشار برخی خبرها مبنی بر ارائه خدمات مهندسی از سوی ایران به ونزوئلا و دریافت شمش طلا در ازای این خدمات، گفت: روابط ایران و ونزوئلا یک رابطه قانونی بوده و بر مبنای توافق دو دولت شکل گرفته است و به هیچ کشور ثالثی ارتباط ندارد.

این خبر هم از پربازدیدها امروز بود.

واکنش انصاری به اظهارات عیسی کلانتری در مورد فتوایی از امام(ره)

در پی انتشار فایل متن و صوت اظهارات عیسی کلانتری مبنی بر نظر امام خمینی (س) در رابطه با «تک خوانی آواز زنان» و پیرو تماس مکرر مردم درباره صحت و سقم این موضوع، حمید انصاری قائم مقام موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) توضیحاتی برای آگاهی عموم ارائه کرد.

این خبر هم مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود.

آلمان به خاطر هولوکاست تحت فشار اسراییل است

واکنش سفیر پیشین ایران در آلمان نسبت به قراردادن نام حزب‌الله در فهرست سازمان‌های تروریستی هم از خبرهای پربازید بود.

سید حسین موسویان با بیان اینکه آلمان به خاطر هولوکاست، آسیب‌پذیرترین قدرت اروپایی در برابر فشار اسراییل است، اظهار کرد: اروپایی‌ها عضو ناتو و در مسائل کلان سیاست خارجی متحد آمریکا هستند از این رو تاثیرپذیری آنها از اسراییل بسیار بالاست ضمن این‌که به پول‌های نفتی عربستان و شیوخ منطقه چشمداشت بالایی دارند.

بخشی از مبالغ به یغما رفته صندوق ذخیره فرهنگیان، بازگشت

خبر بعدی، اظهارات آیت الله رییسی در جلسه مسئولان عالی قوه قضاییه بود که گفت: بخشی از مبالغی که از صندوق ذخیره فرهنگیان به یغما رفته بود، با حکم دادگاه بازگشت و بخشی دیگر با قدرت باز خواهد گشت.

چهارمین جلسه دادگاه روح الله زم برگزار شد

برگزاری چهارمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده روح الله زم، صبح امروز (دوشنبه) در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی نیز از دیگر خبرهای مورد توجه مخاطبان بود.

پرونده روح الله زم یکی از پرونده های جنجالی سال ۹۸  است که ۲۲ مهرماه سال ۹۸ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه ای از گرفتار شدن «روح الله زم» سرشبکه سایت معاند و ضدانقلاب «آمدنیوز» در یک عملیات اطلاعاتی هوشمندانه توسط سازمان اطلاعات سپاه و دستگیری وی خبر داد.

موضع روسیه درباره تلاش آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران

خبر پربازدید بعدی، انتقاد نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین از راهکار آمریکا برای اعمال فشار در راستای تمدید تحریم تسلیحات ایران بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha