• سه‌شنبه / ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۰۸:۲۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99021611151
  • منبع : نمایندگی همدان

فرماندار:

مشکل موقوفی بودن شهرک صنعتی تویسرکان حل شود

مشکل موقوفی بودن شهرک صنعتی تویسرکان حل شود

ایسنا/همدان فرماندار شهرستان تویسرکان اعلام کرد: مدیران استانی مربوطه را برای حل مشکلات موقوفی بودن شهرک صنعتی به شهرستان دعوت می کنیم.

سیدرسول حسینی شامگاه دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ماه در نشست با کمیته های تخصصی اتاق بازرگانی شهرستان تویسرکان، در حال حاضر تعداد اعضای اتاق بازرگانی را ۴۵ نفر در قالب شش کمیته تخصصی اعلام کرد و گفت: وظیفه کمیته ها بررسی و پیگیری مشکلات اقتصادی و مشارکت در فعالیت های بیشتر اقتصادی است. افزایش عضویت و فعال شدن کمیته های بیشتر موجب ارتقاء بخش های مختلف اقتصادی شهرستان می شود.

وی تصریح کرد: صاحبان مشاغل و حرفه ها و صنایع می توانند با عضویت در اتاق بازرگانی از تسهیل در امر صادرات و یافتن بازار فروش مناسب برای عرضه محصولات خود و بهره مندی از دوره‌های آموزشی استفاده کنند.

وی با تأکید بر اینکه مردم تویسرکان در حوزه اطلاع رسانی و تبلیغ محصولات خود به خوبی عمل نمی کنند، اظهار کرد: زحمت و تلاش انجام هر کاری در شهرستان مانند برگزاری جشنواره گردو، مبل منبت و ... تنها بر دوش دو یا سه نفر است و این از کیفیت عملکرد می کاهد.

حسینی با اشاره به اینکه براساس سند راهبردی استان، بسته بندی محصولات کشاورزی در شهرستان ضعیف است، یادآور شد: تسهیلات لازم برای سرمایه‌گذاری در زمینه بسته بندی و تبلیغات مفید  وجود دارد و امیدواریم‌ که صاحبان صنایع و حرفه از این امر استقبال کنند.

فرماندار شهرستان تویسرکان بیان کرد: تویسرکان در جذب تسهیلات روستایی در استان رتبه دوم را از آن خود کرده است و این امر جای امیدواری در رونق اقتصاد این شهرستان دارد.

وی به درخواست کمیته تخصصی سیر شهرستان مبنی بر ساخت سردخانه های خانگی در سطح روستاها و ظرفیت بالای شهرستان تویسرکان در تولید سیر اشاره کرد و یادآور شد: به هر نفر تا ۷۰ میلیون تومان از محل تسهیلات مشاغل روستایی وام برای ساخت سردخانه در خانه های روستایی داده می شود.

وی آموزش را اساس توسعه دانست و با بیان اینکه آموزش کشاورزان در کشاورزی مکانیزه با بهره وری بالا بسیار مهم است، اظهار کرد: شریان اصلی برای توسعه اقتصادی شهرستان بحث توسعه و احداث راه های ارتباطی برون شهری است.

حسینی به مشکل واحدهای تولیدی در شهرک های صنعتی شهرستان اشاره کرد و گفت: در کمتر از ۱۰ روز آینده جلسه ستاد تسهیل را در شهرستان تشکیل می دهیم و دستگاه های شهرستانی موظف هستند برای رفع مشکلات موجود در این شهرک ها کمک کنند و در صورت نیاز جلسه بعدی را با حضور مدیران کل استانی برگزار می کنیم.

وی با تأکید بر اینکه حداقل فصلی یکبار مدیران استانی باید به شهرستان بیایند، خاطرنشان کرد: مدیران استانی مربوطه را برای حل مشکلات موقوفی بودن شهرک صنعتی به شهرستان دعوت می کنیم.

وی با بیان اینکه اگر به اشتغال و سرمایه گذاری توجه نکنیم مفاسد اجتماعی بیشتر می شود، تصریح کرد: در حال حاضر سرمایه گذار برای ایجاد کارگاه تولیدی و ایجاد اشتغال مفید در شهرستان داریم اما متأسفانه شهرک صنعتی فاقد زمین مناسب است که درصدد تهیه زمین مناسب و افزودن این اراضی به شهرک های صنعتی هستیم.

حسینی در پایان گفت:

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha