• سه‌شنبه / ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۴:۰۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99021611618
  • منبع : نمایندگی سمنان

آغاز شمارش معکوس برای جابجایی "تلاجیم" و احداث "فینسک"

آغاز شمارش معکوس برای جابجایی "تلاجیم" و احداث "فینسک"

ایسنا/سمنان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان از آغاز روند جابجایی روستای تلاجیم به منظور احداث سد فینسک در استان سمنان خبر داد.

ایرج حیدریان در نشست بررسی اجرای طرح سد مخزنی فینسک اظهار کرد: طرح مطالعاتی برای جابجایی روستای تلاجیم به اتمام رسیده و در کنار عملیات ساخت سد، روند ساخت جاده و جابجایی روستا آغاز می‌شود.

وی از اعلام آمادگی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای جابجایی و ساخت خانه‌های روستایی برای جابجایی روستاییان تلاجیم خبر داد و افزود: با احداث این سد مشکل آب بخش‌های از سه شهرستان سمنان، مهدیشهر و سرخه مرتفع می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان با بیان اینکه عملیات اجرایی احداث سد در آینده‌ای نزدیک آغاز می‌شود اضافه کرد: اجرای طرح سد مخزنی فینسک، تمامی مراحل قانونی در بخش‌های محیط زیست، منابع طبیعی، میراث فرهنگی و... را گذرانده است و روند اجرای این طرح بدون مشکل قانونی به زودی آغاز می‌شود.

حیدریان ادامه داد: طرح مطالعاتی احداث سد مخزنی فینسک انجام شده است و با اتخاذ رویه کارشناسی و احداث این طرح، برای تامین آب آشامیدنی مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه اقدام می‌شود.

وی با اشاره به اعتبارات این طرح عمرانی گفت: اگرچه اخذ ردیف بودجه برای احداث طرح‌های عمرانی به طور تقریبی غیرممکن است اما با تلاش مسئولان استانی و کشوری این طرح برای سال ۹۹ ردیف بودجه گرفت و هم اکنون این طرح ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان با بیان اینکه اخذ مجوز ماده ۳۲ ساخت سد مخزنی فینسک در روزهای آینده با همکاری مسئولان استانی انجام می‌شود به سابقه پیگیری‌ها برای اجرایی شدن این پروژه پرداخت و خاطرنشان کرد: مجوز زیست محیطی برای ساخت سد مخزنی فینسک در سال ۹۱ انجام شد و در سال ۹۳ این طرح تاییدیه زیست محیط را دریافت کرد.

حیدریان یادآوری کرد: در سال‌های گذشته با تلاش مسئولان مجوز تخصیص آب برای سد فینسک از سوی دستگاه‌های اجرایی مربوط اخذ شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha