• سه‌شنبه / ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۶:۵۳
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 99021611813
  • خبرنگار : 50187

وزیر آموزش و پرورش:

باید سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برای جامعه ملموس باشد/۳۰ درصد مدارس کشور نیازمند نوسازی

باید سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برای جامعه ملموس باشد/۳۰ درصد مدارس کشور نیازمند نوسازی

ایسنا/کرمان وزیر آموزش و پرورش گفت: باید سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برای جامعه ملموس باشد و در این راستا ۲۵ بسته تحولی از راهبردهای سند استخراج کرده ایم که مهارت آموزی، کنترل وزن و چاقی، مدرس خوانا، آجر به آجر و مکان یابی از جمله این راهبردهاست.

"محسن حاجی میرزائی" عصر امروز سه شنبه ۱۶ اردیبهشت ماه در آئین بزرگداشت مقام معلم با حضور رییس جمهور که از طریق ارتباط ویدئوکنفرانس با استانداران برگزار شد، اظهار کرد: هر چه جریان یادگیری جامعه سنجیده تر، هوشمندانه تر و دقیق تر باشد، نهادها کیفی تر هستند.

وی افزود: نظام تعلیم و تربیت رکن مهم جامعه است و این نهاد تابع تصمیمات حکومت است و معلمان نقش کلیدی در نظام تعلیم و تربیت دارند و معلم کارآمد می تواند جایگزین همه کاستی ها باشد.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه معلم حامل امانت نظام و خانواده ها است و نظام برای دست یابی به اهدافش، چشم امید به اقدامات و تدابیر معلمان دارد و خانواده ها عزیزان خود را به معلمان می سپارند بیان کرد: هرچه معلم توانمندتر و با انگیزه تر باشد، بهتر است و سیاست ما در وزارت آموزش و پرورش تقویت توانمندی های علمی معلمان و افزایش صلاحیت های حرفه ای و انگیزه آنها و تحکیم نقش الگویی برای معلمان و ارتقاء منزلت و معیشت معلمان است.

وی افزود: قد کشی یک جامعه و اوج گیری آن به اندازه صلاحیت معلمانش است و برای اینکه معلمان با کیفیت تری داشته باشیم، ستادی تشکیل داده ایم و برای ارتقاء کیفی و کمی معلمان برنامه ریزی می کنیم.

حاجی میرزائی با اشاره به اینکه طرح رتبه بندی معلمان را با هدف تمیّز صلاحیت و توانمندی های تخصصی آنها تدوین کردیم که در این دولت به ثمر نشست تصریح کرد: در مورد مسکن فرهنگیان اقدام ویژه ای انجام و با وزرت راه و شهرسازی توافق کردیم برای ساخت ۱۷۰ هزار واحد مسکونی زمین اختصاص بدهیم و ساخته شود که روز گذشته خشت گذاری ۱۴ هزار و ۵۰ واحد از این تعداد در ۱۱ استان انجام شد.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: مطالبات فرهنگیان در سال ۹۸ علی رغم همه سختی هایی که دولت داشت، به بهترین وجه انجام و با کمترین بدهی نسبت به سال های اخیر وارد سال ۹۹ شدیم.

وی با اشاره به شیوع کرونا افزود: این بیماری همه نظامات را متاثر کرد و فاصله ای که بین معلم، دانش آموز و مدرسه ایجاد کرد و با تعطیلی مدرسه این آسیب به وجود آمد و هیچ تجربه اندوخته ای در این زمینه در دنیا وجود نداشت و دولت جمهوری اسلامی در این واقعه هم در سطح سلامت و بهداشت و هم در آموزش واکنش بسیار سریع و سنجیده ای نشان داد.

حاجی میرزائی بیان کرد: سه روز بعد از تعطیلی مدارس، آموزش را از طریق تلویزیون آغاز کردیم و علاوه بر استفاده از پخش زنده، بیش از ۲۷ میلیون بار برنامه های آموزشی تلویزیون دانلود شده است.

وی تصریح کرد: اما پخش تلویزیونی همه نیازها را جواب نمی داد و ارتباط یک سویه بود و برای ارتباط دو سویه شبکه شاد را طراحی کردیم و اکنون بیش از ۱۱ میلیون دانش آموز و ۷۸۰ هزار معلم و مدیر در این شبکه فعال هستند و ظرفیت های متنوعی در این برنامه پیش بینی شده است.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: ما مسئول آموزش دانش آموزان هستیم و اگر از طریق شبکه شاد میسر نشود، از طریق رادیو و تلویزیون و تدوین برنامه های درسی کار انجام می شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: تکلیف قانونی در اجرای این سند داریم و از سال ۹۰ تلاش هایی در این زمینه صورت گرفته اما نشانی از تحول را در مدرسه به عنوان کانون اصلی تحول و دانش آموز به عنوان موضوع اصلی تحول شاهد نیستیم.

حاجی میرزائی افزود: باید سند تحول برای جامعه ملموس باشد و در این راستا ۲۵ بسته تحولی از راهبردهای سند استخراج کرده ایم که مهارت آموزی، کنترل وزن و چاقی، مدرس خوانا، آجر به آجر و مکان یابی از جمله این راهبردهاست.

وی با اشاره به جزئیات راهبرد آجر به آجر گفت: سال گذشته خیران ۸۰۰ میلیارد تومان برای مدرسه سازی به ما کمک کردند که علاوه بر خیران بزرگ دنبال خیران خرد هستیم و هر کس می تواند در حد یک آجر به ساخت مدرسه کمک کند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۳۰ درصد مدارس کشور نیازمند نوسازی و مقاوم سازی است، اظهار کرد: در سال های اخیر مکان یابی مدارس از قاعده علمی تبعیت نکرده و تلاش می کنیم رابطه خردمندانه ای بین مکان، تحرک جمعیت و نظام آموزشی برقرار کرده و ۳۷۰ مدرسه را در این زمینه پیش ببریم.

به گزارش ایسنا، در ارتباط ویدئوکنفرانس آئین بزرگداشت مقام معلم با حضور رئیس جمهور، استاندار کرمان، مدیرکل آموزش و پرورش، معاون توسعه منابع انسانی استانداری و معلمان نمونه استان کرمان حضور داشتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.