• جمعه / ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۰۳:۱۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 99021712086
  • خبرنگار : 71620

نماینده شوش: مجلس یازدهم باید از کرونای اجتماعی جلوگیری کند

نماینده شوش: مجلس یازدهم باید از کرونای اجتماعی جلوگیری کند

یک عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس، «اشتغال» و «اقتصاد» را به عنوان دو وظیفه اصلی مجلس یازدهم مطرح کرد و گفت: اعتیاد، طلاق، سرقت و... مولد بیکاری است. ما باید ضعف‌های مجلس دهم در زمینه اشتغال و اقتصاد را بررسی و در مجلس یازدهم رفع کنیم.

سید راضی نوری در گفت‌وگو با ایسنا در مورد عملکرد مجلس دهم و وظایف مجلس یازدهم گفت: توصیه من به مجلس یازدهم این است که به آنچه دغدغه مردم و رهبری است، دقت بیشتری کنند. مهم‌ترین دغدغه‌ مردم و مقام معظم رهبری نیز، اقتصاد و اشتغال است. مجلس یازدهم باید مفاد اصلی اقتصاد مقاومتی را پیش روی خود ببیند و بر اساس آن قانون بنویسد. وقتی شرکت‌های دانش بنیان با رویکرد اقتصاد مقاومتی به بحران ماسک در ماجرای کرونا ورود کردند، نتیجه خوبی گرفتند.

این عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه «کرونا به آموخت که باید از اقتصاد وابسته به نفت فاصله بگیریم» گفت: مجلس یازدهم باید گام‌های اساسی در این خصوص بردارد. ما باید به جایی برسیم که پول نفت را برای ذخیره ارزی و صندوق توسعه ملی در نظر بگیریم نه برای اداره کشور.

این عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس افزود: در وهله دوم، مسائل فرهنگی ما اهمیت دارد. نحوه مدیریت فضای مجازی در این زمینه اهمیت دارد. در هر صورت، ما اگر به نیروهای داخلی اعتماد داشته باشیم،‌ حتما موفق می‌شویم. چهره‌هایی که وارد مجلس شده‌اند،‌ در گذشته در حوزه اقتصاد حرف‌هایی داشته و دارند. پس باید وقت بیشتری بگذارند و اقتصاد و اشتغال را در رأس امور قرار دهند تا از یک کرونای اجتماعی جلوگیری کنیم.

نوری، آسیب‌های اجتماعی را نتیجه وضعیت «اشتغال» و «اقتصاد» دانست و گفت: اعتیاد، طلاق، سرقت و... مولد بیکاری است. ما باید ضعف‌های مجلس دهم در زمینه اشتغال و اقتصاد را بررسی کنیم و در مجلس یازدهم رفع کنیم. با این رویه،‌ هم به دغدغه مردم اهمیت داده‌ایم و هم به دغدغه مقام معظم رهبری که چند سال اخیر روی مسائل اقتصادی تأکید داشته‌اند.

نماینده مردم شوش در مجلس ضمن تأکید بر ضرورت «جدی‌تر گرفته شدن وظیفه نظارتی مجلس» گفت: ما بی‌نهایت قانون داریم اما آنچه مجلس چند دوره اخیر را با چالش مواجه کرده است، نظارت است.

وی در پایان در پاسخ به این پرسش که «چه امتیازی به مجلس دهم می‌دهید؟» گفت: من در جایگاهی نیستم که امتیاز بدهم. مردم باید امتیاز بدهند. خود من هم جزء مجلس دهم بودم و این قضاوت را سخت‌تر می‌کند. به طور کلی می‌توان گفت مجلس دهم در بعضی موارد خوب عمل کرد و در بعضی موارد به انتظارات عمل نکرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha