• چهارشنبه / ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۲:۱۶
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 99021712324
  • خبرنگار : 71616

اگر قیمتها بالا برود دوباره پراید را تولید می کنیم

اگر قیمتها بالا برود دوباره پراید را تولید می کنیم

معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا با اشاره به افزایش قیمت پراید در بازار گفت: متاسفانه اتفاقی که پس از توقف تولید محصولاتی مانند پیکان و زانتیا افتاد، درخصوص خودرو پراید نیز رخ داده و با انتشار خبر توقف تولید، قیمت آن در بازار آزاد به شکل غیرمنطقی افزایش پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از سایپا، حسین کاظمی با بیان اینکه سال‌هاست صنعت خودرو ایران به ویژه گروه خودروسازی سایپا به دلیل تولید خودرو پراید مورد نقدها و تخریب های زیادی قرار گرفته است، افزود: با وجود اینکه بسیاری از این انتقادها غیرکارشناسی و بیشترمعطوف به استفاده غیرمنطقی از یک خودرو درون شهری در جاده‌های برون شهری بود، اما گروه خودروسازی سایپا با هدف احترام به خواسته عمومی جامعه و در راستای ارتقا سطح کیفی سبد محصولات خود اقدام به خروج این خودرو از خط تولید کرد.

وی با بیان اینکه این قیمت های سرسام آور خودروها از جمله پراید هیچ ارتباطی به شرکت خودروساز ندارد و توسط واسطه ها و مالکان خودروها و یا با قیمت سازی سایت های مجازی صورت می‌گیرد، ادامه داد: متاسفانه جوسازی و نقش‌آفرینی واسطه‌های بازار پس از توقف تولید دو مدل خودرو پراید باعث شد قیمت این خودرو در بازار آزاد به شکل غیرمنطقی افزایش پیدا کند. این در حالی است که در همه کشورها وقتی تولید یک محصول به دلیل فناوری قدیمی متوقف می شود، میزان استفاده و در نتیجه قیمت آن کاهش چشمگیر پیدا می کند.

وی افزود: پس از انتشار خبر توقف تولید پراید و افزایش قیمت‌ها در بازار، برخی از منتقدان تولید آن، تغییر رویکرد داده و بیان می‌کنند که با خروج پراید، به عنوان ارزان‌ترین خودرو کشور، بخشی از جامعه توان خرید خودرو را از دست می دهد.

کاظمی با بیان اینکه در روزهای اخیر پیشنهادهایی به سایپا برای عرضه دوباره این خودرو به منظور تنظیم بازار ارایه شده، افزود: تولید دو مدل پراید ۱۳۲ و ۱۱۱ متوقف شده اما خط تولید پراید ۱۳۱ برای انجام تعهدات قبلی همچنان فعال است و با افزایش ظرفیت آن و برای کاهش قیمت‌ها می‌توان عرضه پراید را از سر گرفت.

معاون فروش سایپا ادامه داد: تولید مجدد خودرو پراید مستلزم دریافت مجوزهای لازم از نهادهای ذیربط از جمله سازمان استاندارد، سازمان محیط‌زیست و پلیس راهور است که در صورت صدور این مجوزها و اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تنظیم بازار، سایپا آمادگی عرضه دوباره پراید را دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۲-۱۷ ۱۳:۱۲

در دنیا مدل جدید با مدل قبلی ده تا پانزده درصد اختلاف قیمت دارد نه مثل هنرنمایی شما که مدل جدید ارزان قیمتتان 50 تا صددرصد با مدل ارزان قیمت قبلی اختلاف دارد. از طرفی ساز و کارهای بیمه و خدمات پس از فروش در دنیا از ماشین نو حمایت میکند و هزینه بیمه و پشتیبانی ماشینهای کهنه بسیار بیشتر از ماشین نو میباشد. در این زمینه زیرساخت مناسب فراهم نشده و یا نکرده اند حال انتظار رفتار مناسب در جامعه دارند؟ وقتی میگوئید در پیکان و زانتیا هم این اتفاق افتاد و تا بحال هیچ اصلاحی در ساختار صورت نگرفته دوچیز حدس زده میشود، بی عرضگی مدیران و وجود دستان همکاسه.

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۱۷ ۱۳:۴۴

بازگشت به گذشته هرگز

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۱۷ ۱۵:۱۹

وای بر این کشور و اقتصاد اش که تولید پراید باعث خوشحالی بشه

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۱۷ ۱۵:۲۲

اقتصاد مون به.... افتاده

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۱۷ ۱۵:۴۳

این افزایش قیمت مقطعی است بهتر است پراید از برنامه تولید خارج شود.

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۱۷ ۱۵:۵۷

پوپولیسم و مدیریت جزیره ای همین است.احمق ترین افراد هم می فهمد که با حذف خودرویی مثل پراید قیمت آن افزایش می یابد اما حضرات محیط زیست و استاندارد اگر پیگیر این موارد نباشند فلسفه وجودشان زیر سوال می رود پس تکرار و تکرار

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۱۷ ۱۶:۰۶

خدا ازشون نگذره خدایا خودت به دادمون برس

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۱۷ ۱۷:۲۱

خود من توان خرید پراید رو ندارم پس باید ارزان بشه تا ماشینهای دیگه هم ارزان بشه. چقدر بهتر بگم چند سال کار کنیم من و امثال من تا بتونند یه پراید بخرند؟ واقعا‌ً ظلمه در حق مردم بیگناه. وای به حال مسولان. اون دنیا اگه واقعاً وجود داشته باشه چه به سرشون میاد؟ همه مردم ناراضی اند

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۱۷ ۱۷:۲۶

باسلام. من به عنوان یک ایرانی میگم مبارزه با گرانی از توان دولت خارج شده. فقط حرف می زنند و عمل نمی کنند، چون نمی‌توانند. بازار افتاد به دست یکسری آدمهای سودجوی ازخدا بی خبر. اون از مسکن، این هم از خودرو

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۱۷ ۱۷:۲۸

باید در مهلتی یکساله سفرهای جاده‌ای پراید ممنوع بشه و فقط داخل شهر اجازه تردد داده بشه. با انجام این کار قیمتها سریع افت میکنه‌.

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۱۷ ۱۹:۵۲

چشم ارباب منتظر دستور شما بودیم

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۱۷ ۱۷:۴۷

ما خودروساز نخواییم کیو باید ببینیم؟

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۱۷ ۲۱:۱۱

پس این همه خودرو فروخته میشه از مریخ میان میخرن؟کجای کاری عمو؟ صد میلیونم بشه بازم مردم صف میبندن برا خریدش شک نکن.خودروسازم میگه نه قیمتو کم میکنم نه کیفیتو میبرم بالا همینه که هست.مردمم میگن ما میخوایم و میخریم.چشماتونو وا کنید میبینید حقیقت رو

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۱۷ ۱۷:۵۱

یه چوپان تو بیابون بیارید مدیریت کنه بهتر از این ... سر گردنه هست. از بالا تا پایین ... هستن. تاوانش رو مردم بدبخت باید پس بدن. خجالت بکشید از این وضعیتی که درست کردید برای مردم

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۱۷ ۱۷:۵۴

به خدا مغز ما داره منفجر میشه. تحمل این همه سورپرایز شدن رو نداریم. در دانشگاههای دنیا باید این سبک اقتصاد که ما در ایران داریم تدریس بشه. به طرز عجیب و غریبی منحصربه فرد هستیم.

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۱۷ ۱۸:۲۳

باید تولیداین خودرو متوقف می شد واین افزایش قیمت بزودی متوقف خواهدوبدلیل استهلاک زیاد این خودرو و تصادفات پی درپی ظرف چندسال این خودرو ازخیابنها رخت می بنددو غیبش می زند.

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۱۷ ۱۸:۴۵

وقتی تهدید میکنه یعنی تمام این افزایش قیمت نقشه خودروساز بوده تا بتونه دوباره گاو شیرده اش را تولید کنه.دلش بحال مردم نسوخته

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۱۷ ۱۸:۵۴

جالب است که خودرو ساز ها همیشه هم بدهکارند به قطعه ساز ها و بانک ها !!! عجب مافیایی هستن !

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۱۷ ۱۹:۰۵

نوش جون سایپا و ایران خودرو قیمت پراید باید بشه یک میلیارد تومن چون مردم همچنان برای خریدش صف می بندن. من 15 ساله یک پراید سوار میشم و عوضش نکردم همه جای ایرانم باهاش رفتم. تا حالا هم نشنیدم کسی از عوض نکردن ماشینش مرده باشه! البته چشم و همچشمی ما ایرانی ها و اینکه ماشین ملاک سرافرازی و موفقیتمون هست جای خود! پس کارخانه ها باید بالاترین قیمت را روی این ماشین ها بذارن تا ما بتونیم بیشتر با ماشینامون به هم پز بدیم.

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۱۷ ۱۹:۲۱

ایسنا جان ,ممنون از خبر گزاریتون اگر میشه کامنت ها منعکس بدید تا مسئولایی که خودشون زدن کوچه علی چپ ببینند خون مردم به جوش امده البته سودشون توی همین گرونیا هست

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۱۷ ۱۹:۳۸

ماشالله رو که نیست سنگ پای قزوین است!!!!!!!

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۱۷ ۲۰:۰۳

دیگه یواش یواش باید سوار گاری شیم .

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۱۷ ۲۲:۲۱

کاملا مشخصه بالا پایین شدن قیمتا دست خود سایپا و ایران خودرو . وقتی استاندارد و محیط زیست فشار اوردن برای توقف پراید این جماعت پول دوست اینطوری انتقام میگیرن !!!!!

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۱۸ ۱۵:۳۰

سال سیاه ۱۳۹۹