• چهارشنبه / ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۷:۲۶
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 99021712713
  • خبرنگار : 71592

درخواست فلسطین از سازمان ملل برای ممانعت از اجرای طرح الحاق در کرانه باختری

درخواست فلسطین از سازمان ملل برای ممانعت از اجرای طرح الحاق در کرانه باختری

در میان اقدامات سیاسی فلسطین برای مقابله با طرح الحاق شهرک‌ها و منطقه الاغوار، سفیر فلسطین در سازمان ملل امروز (چهارشنبه) از دبیرکل این سازمان خواست، تمامی تلاش خود را برای ممانعت از برداشتن هر گامی در خصوص این طرح توسط رژیم صهیونیستی به کار گیرد.

به گزارش ایسنا، روزنامه القدس العربی نوشت، ریاض منصور، سفیر فلسطین در سازمان ملل در دیدار با آنتونیو گوترش، دبیرکل این سازمان درخواست مذکور را مطرح کرد و گفت، سازمان ملل به عنوان یکی از اعضای کمیته چهارجانبه صلح باید تمامی تلاش خود را برای ممانعت از برداشتن هر گامی توسط رژیم صهیونیستی درباره طرح الحاق به کار گیرد. وی بر  مخالفت فلسطین با این سیاست تل‌آویو تأکید کرد.

منصور از گوترش خواست در کنار همه طرف‌هایی که می‌توانند رژیم صهیونیستی را از اجرای این طرح منصرف کنند، طرحی که هر گونه فرصت برای مذاکره و تحقق صلح و امنیت در منطقه را نابود می‌کند، تمامی تلاش خود را به کار گیرد.

وی درخواست کرد، تلاش‌ها در شورای امنیت در خصوص صیانت از صلح و امنیت بین‌المللی تشدید شود و این نهاد مسؤولیت خود را در قبال مسأله فلسطین براساس اصول و مبانی راه‌حل صلح‌آمیز عادلانه و جامع با هدف تشکیل یک جبهه بین‌المللی گسترده برای مقابله با طرح‌های الحاق رژیم صهیونیستی برعهده بگیرد.

در این دیدار که به صورت مجازی برگزار شد، ائتلاف سه‌جانبه عربی یعنی نمایندگان دائم عمان، قطر و کویت در سازمان ملل و نیز نماینده‌های دائم مصر، اردن و لبنان حضور داشتند. نمایندگان ائتلاف سه‌جانبه بر موضع مخالف خود درباره طرح الحاق مناطقی در کرانه باختری تأکید کردند.

گوترش نیز در این دیدار بر موضع ثابت و روشن سازمان ملل درباره این طرح غیرقانونی تأکید کرد و گفت، در کنار طرف‌های ذی‌ربط از هیچ تلاشی در این زمینه دریغ نخواهد کرد. وی ابراز امیدواری کرد که از اجرای "سیاست الحاق" جلوگیری شود.

همچنین سفیر فلسطین در سازمان ملل با دفتر هماهنگی کمیته حقوق غیرقابل تصرف ملت فلسطین وابسته به مجمع عمومی سازمان ملل در چارچوب تشدید تلاش‌های این سازمان طی دو ماه آینده با هدف اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی و هشدار به آن درباره سیاست الحاق اراضی اشغالی فلسطین دیدار کرد. این کمیته در بیانیه‌ای از جامعه جهانی به ویژه شورای امنیت خواست مسؤولیت خود را برعهده گرفته و اقدامات فوری برای مقابله با خطر الحاق اتخاذ کند.

کمیته حقوق غیرقابل تصرف ملت فلسطین با تأکید بر اینکه آنچه رخ می‌دهد تضعیف راهکار تشکیل دو کشوری است، از رژیم صهیونیستی خواست به درخواست دبیرکل سازمان ملل درباره برقراری آتش‌بس در سراسر جهان پاسخ دهد و اقدامات غیرقانونی خود را در فلسطین از جمله قدس شرقی و نیز تمامی اقدامات برای تحکیم اشغال‌گری و الحاق اراضی متوقف کند.

کمیته مذکور در بیانیه خود از رژیم صهیونیستی خواست، کمک‌های بشردوستانه از جمله درباره ممانعت از شیوع کرونا را فراهم کرده و در اختیار بگذارد و در ادامه اعلام کرد، این رژیم حتی در شرایط فوق‌العاده بهداشتی به دلیل شیوع کرونا به اشغال‌گری غیرقانونی خود ادامه داد و همزمان با ادامه محاصره نوار غزه آشکارا هدف خود را برای الحاق اراضی اشغالی اعلام کرد. اکنون این مسؤولیت جامعه بین‌الملل است که از ملت فلسطین برای ممانعت از اجرای این طرح حمایت کند.

در ادامه این بیانیه آمده است، اقدامات رژیم اشغال‌گر نقض قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت بوده و گسترش کنترل رژیم صهیونیستی بر اراضی فلسطین از جمله قدس شرقی تضعیف راهکار تشکیل دو کشوری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha