• چهارشنبه / ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۲۱:۰۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99021712813
  • خبرنگار : 71592

رئیس پارلمان عراق: پیش‌بینی می‌کنیم کابینه الکاظمی رأی اعتماد بگیرد

رئیس پارلمان عراق: پیش‌بینی می‌کنیم کابینه الکاظمی رأی اعتماد بگیرد

رئیس پارلمان عراق امروز (چهارشنبه) پیش‌بینی کرد که کابینه نخست‌وزیر مکلف این کشور رأی اعتماد بگیرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از بغداد الیوم، محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت: امروز به وزرا به صورت جداگانه رأی اعتماد داده می‌شود.

وی پیش‌بینی کرد، دولت امروز با وجود دشواری‌ها و اعتراضات موجود درباره برخی از نامزدهای وزارتخانه‌ها، رأی اعتماد بگیرد. الحلبوسی گفت: اسامی برخی از وزرا هنوز نهایی نشده است.

الحلبوسی تأکید کرد: هیچ تغییری درباره اعضای کابینه‌ای که امروز صبح به پارلمان معرفی شد، ایجاد نشده است. ممکن است همه وزرا امروز مورد بررسی قرار نگیرند.

وی با بیان این که مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر مکلف عراق لیستی از ۲۰ وزیر را به پارلمان معرفی کرد و دو وزیر دیگر را به دلیل بررسی‌های موجود پیرامون آن دو در زمان آتی معرفی خواهد کرد، گفت: دولت جدید با چالش‌های اقتصادی و امنیتی روبرو خواهد بود.

رئیس پارلمان عراق گفت، کسی نمی‌تواند جز از طرق قانونی به حقوق کارمندان دست‌درازی کند و چنین رویکری نیز وجود ندارد. ما قصد داریم اقداماتی را به نفع کارمندان انجام دهیم. برای همین به افزایش درآمدهای غیرنفتی جهت افزایش منابع مالی دولت و ممانعت از هر گونه بحران اقتصادی نیاز داریم.

رئیس پارلمان عراق در ادامه گفت: دیدگاه جامعی درباره وضعیت عراق و مناطق آسیب‌دیده در اثر وجود تروریسم داریم و پیش از هر چیری به دنبال منافع کشور خود هستیم. روابط عراق با همه باید بر اساس احترام و منافع متقابل و عدم مداخله در امور داخلی باشد. ما نیاز داریم روابطمان را با جامعه بین المللی بهبود ببخشیم و از یک طرف به ضرر طرف دیگر حمایت نکنیم.

الحلبوسی گفت: قانون انتخابات به زودی اعلام خواهد شد و جنبش مردمی بسیاری از مفاهیم را در روند سیاسی اصلاح کرده است زیرا صدای مردم را نمی‌توان نادیده گرفت و دولت الکاظمی باید به دنبال مطالبات تظاهرکنندگان باشد.

وی درباره نشست‌های اخیر با برخی از شخصیت‌های سیاسی ارشد در فلوجه، گفت: هیچ پایتختی برای عراق جز بغداد وجود ندارد و نشست‌های ما در فلوجه طبیعی است.

از سوی دیگر، میثاق الحامدی، نماینده ائتلاف الفتح در پارلمان عراق گفت، با وجود معرفی اعضای کابینه به پارلمان، مذاکرات و گفت وگوهای سیاسی درباره این کابینه ادامه دارد و اعضای کابینه به رئیس پارلمان معرفی شده‌اند اما از طریق کانال‌های رسمی اسامی آنها در اختیار نمایندگان قرار نگرفته است.

وی ادامه داد، مذاکرات برای تغییر برخی از نامزدهای وزارتی که اسامی آنها از طریق رسانه اعلام شده، ادامه دارد. به همین دلیل تغییراتی در اعضای کابینه ایجاد خواهد شد و بعضی از وزرا ممکن است رأی اعتماد نگیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha