• چهارشنبه / ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۲۳:۴۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99021712840
  • خبرنگار : 71592

رایزنی‌ در وقت اضافه/ جلسه رأی اعتماد پارلمان عراق با تأخیر آغاز می‌شود

رایزنی‌ در وقت اضافه/ جلسه رأی اعتماد پارلمان عراق با تأخیر آغاز می‌شود

در حالی که جلسه رأی اعتماد پارلمان عراق به زودی آغاز می‌شود، یک منبع در پارلمان این کشور از توافق بر سر نامزدهای پنج وزارت‌خانه خارجه، کشاورزی، مسکن، دادگستری و کار خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از بغداد الیوم، این منبع گفت، بر سر نامزدی فواد حسین برای پست وزارت خارجه، خالد شوانی برای وزارت دادگستری، عادل حاشوش الرکابی برای وزارت کار و امور اجتماعی، نازنین محمد وسو برای وزارت مسکن و نسیم عریبی برای وزارت کشاورزی در دولت الکاظمی توافق شده است.

این در حالی است که در لیست اولیه الکاظمی درباره اعضای کابینه، برای وزارت دادگستری عبدالرحمن مصطفی فتاح احمد، برای وزارت کار و امور اجتماعی عبیر مهدی محسن سعید و برای وزارت کشاورزی محمد کریم جاسم صالح معرفی شده بودند.

همچنین یک منبع دیگر در پارلمان گزارش داد، توافق اولیه‌ای برای نامزدی شخصی از استان بصره برای پست وزارت نفت صورت گرفته است.

جلسه رأی اعتماد به دولت الکاظمی قرار بود ساعت ۲۱:۰۰ به وقت محلی برگزار شود اما گفته شده که این جلسه با دست‌کم یک ساعت تأخیر برگزار خواهد شد.

حسن خلاطی از نمایندگان پارلمان دلیل این تأخیر را ارائه فرصتی برای حضور نمایندگان و فراکسیون‌های بیشتر در جلسه عنوان کرد. گزارش شده است که رئیس پارلمان هم‌اکنون در حال گفت‌وگو با رؤسای فراکسیون‌ها است و رایزنی‌ها همچنان ادامه دارد.

حنین قدو، نماینده ائتلاف فتح در مجلس عراق اظهار کرد: ائتلاف فتح تصمیم گرفت که به کابینه پیشنهادی مصطفی الکاظمی رأی اعتماد بدهد. گفته می‌شود گروه های السند و العصائب نیز به کابینه الکاظمی رأی اعتماد خواهند داد.

فالح الخزعلی، از نمایندگان استان بصره در پارلمان کمی پیش از برگزاری جلسه رأی اعتماد اعلام کرد، نمایندگان این استان به دولت الکاظمی رأی اعتماد نخواهند داد زیرا این استان نماینده‌ای در کابینه ندارد.

وی گفت، به همین دلیل نمایندگان این استان به دولت جدید رأی اعتماد نخواهند داد؛ مگر این که در وزارت‌خانه های حمل و نقل و نفت نماینده‌ای داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha