• پنجشنبه / ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۰۱:۵۴
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 99021812862
  • خبرنگار : 71592

واکنش تشکیلات خودگردان فلسطین به اظهارات سفیر آمریکا در اراضی اشغالی

واکنش تشکیلات خودگردان فلسطین به اظهارات سفیر آمریکا در اراضی اشغالی

سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به اظهارات سفیر آمریکا در اراضی اشغالی در خصوص الحاق مناطقی در کرانه باختری، اظهارات وی را دروغ و مردود خواند و اعلام کرد، تصمیم الحاق بر اساس طرح «معامله قرن» و نقشه‌های آمریکا است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیاالیوم، نبیل ابوردینه، سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین گفت، ملت فلسطین همه توطئه‌ها را خنثی و قاطعانه با طرح الحاق مقابله خواهد کرد. همان‌طور که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در نشست جنبش عدم تعهد اعلام کرد، اگر رژیم صهیونیستی طرح الحاق را اعلام کند، همه توافق‌نامه‌ها و تفاهم‌ها با رژیم صهیونیستی و آمریکا لغو خواهد شد.

پیش از این روزنامه «اسرائیل الیوم» نوشت، دیوید فریدمن، سفیر آمریکا در اراضی اشغالی اعلام کرد، واشنگتن آماده است تا در هفته‌های آتی الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری را به رسمیت بشناسد.

وی در مصاحبه با این روزنامه گفت: زمانی که روند ترسیم نقشه‌ها به پایان برسد و زمانی که دولت اسرائیل با لغو احداث در مناطق C و مذاکره با فلسطینی‌ها با استناد به طرح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا موافقت کند، ما حاکمیت اسرائیل بر مناطق کرانه باختری و غور اردن را به رسمیت خواهیم شناخت.

فریدمن گفت: آمریکا هیچ شروطی برای به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر این مناطق ندارد. ما از اسرائیل نمی‌خواهیم تعهد بدهد کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد بلکه شرط این موضوع این است که نخست‌وزیر مذاکره با فلسطینی‌ها را بپذیرد و آن‌ها را به دیدار و گفت‌وگو برای مدت چهار سال دعوت کند.

وی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را تشویق کرد با عباس رایزنی کرده و او را به مذاکره دعوت کند و گفت: حمایت آمریکا از روند الحاق منوط به پاسخ طرف فلسطینی‌ به این دعوت‌ها نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha