• پنجشنبه / ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۳:۳۴
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 99021813103
  • خبرنگار : 71461

یک فعال جهادگر:

با شروع رزمایش «همدلی» دیگر موازی‌کاری نشد

با شروع رزمایش «همدلی» دیگر موازی‌کاری نشد

یک فعال جهادگر درباره محسنات رزمایش «مواسات، همدلی و کمک مومنانه» گفت: از شروع رزمایش دیگر دچار موازی‌کاری نشدیم و کار منسجم و منظم شد.

حجت‌الاسلام امیر حجتی‌فرد در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر اهمیت محوریت روحانیون و ائمه جمعه در رزمایش مواسات و همدلی افزود: افرادی هستند که چشم به پیشگامان دارند، به همین دلیل ائمه جمعه باید وارد عمل شده و واسطه نزدیکی دل‌ها شوند تا مردم برای امور خیر رغبت بیشتری پیدا کنند. بحمدالله با روابط حسنه‌ای که با ائمه جماعات و پایگاه‌های بسیج در سطح شهر داشتیم، به خوبی نیازهای هر محله شناسایی و پیگیری شد.


او بیان کرد: اصناف زیادی در سطح شهر داریم و خود این اصناف چند قسم دارند، از هر صنفی فردی را جهت کمک و جمع‌آوری مبالغ انتخاب کردیم تا به افرادی که در زمینه‌های مختلف دچار ضرر شده‌اند، کمک‌رسانی شایسته انجام شود.


رییس قرارگاه رزمایش مواسات در منطقه اژیه اصفهان همچنین اعلام کرد: با کمک نانوایی‌ها، مغازه‌داران و بسیجیان توانستیم عده کثیری از نیازمندان را شناسایی کنیم. نانوایی‌ها یکی از بهترین مکان‌هایی هستند که می‌توان به راحتی نیازمندان را شناسایی کرد و ما از این امکان به خوبی استفاده می‌کنیم. از این طریق افرادی را که حساب نسیه داشتند، شناسایی کرده و بسته‌های معیشتی و غذایی به دستشان رساندیم. همچنین برای پرداخت کفاره به افرادی که به دفتر امام جمعه مراجعه می‌کردند، پیشنهاد شد این پول به ازای خرید نان در اختیار نانوایی‌ها قرار گیرد تا از این طریق ضمن حمایت از نیازمندان، صنف نانوایان نیز دچار ضرر نشود.


حجتی فرد ابتکار عمل ویژه این شهر را استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بانوان در امور جهادی دانست و افزود: بانوان با توانمندی خود در خیاطی توانستند در بحران کرونا، بدون نیاز به خروج از منزل، در خانه‌های خود و با چرخ خیاطی خانگی، ماسک‌های باکیفیتی را تولید کنند و در اختیار مردم منطقه قرار دهند.


او با تاکید بر تداوم رزمایش مواسات و همدلی تصریح کرد: مواسات امری بسیار پسندیده در اسلام است که از نشانه‌های مومنین برشمرده می‌شود، لذا این رزمایش تا زمانی که نیازمندی احتیاج به کمک دارد، باید وجود داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha