• پنجشنبه / ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۷:۲۴
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 99021813254
  • خبرنگار : 50175

معاون استاندار:

گندم استان‌های دیگر را لرستان تأمین می‌کند

گندم استان‌های دیگر را لرستان تأمین می‌کند

ایسنا/لرستان معاون امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: به همت کشاورزان گندم برخی از استان‌های دیگر را نیز استان تأمین می‌کند.

دکتر اسد عبدالهی در بازدید از مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی لرستان که امروز هیجدهم اردیبهشت‌ماه صورت گرفت، اظهار کرد: یکی از پتانسیل‌های خوب استان مبحث کشاورزی است.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری حدود ۳۶۰ هزار تن گندم دیم و آبی از مزارع لرستان برداشت شود که از این مقدار ۲۵۰ هزار تن مصرف داخل و مابقی آن به استان‌های دیگر صادر می‌شود و به این ترتیب علاوه بر تأمین نان استان، گندم برخی از استان‌های دیگر را نیز لرستان تأمین می‌کند.

معاون استاندار لرستان با اشاره به اقدامات خوبی که در مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی استان لرستان صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: به‌منظور انجام تغییراتی درزمینهٔ کشت، داشت و برداشت گندم باید کارهای تحقیقاتی خاصی روی این محصول انجام شود که مرکز تحقیقات کشاورزی جهاد لرستان کارهای خوبی را در این زمینه انجام داده است.

عبدالهی در خصوص کشت سایر محصولات کشاورزی در لرستان، افزود: دانه‌های روغنی و حبوباتی مثل نخود و عدس از دیگر محصولات لرستان هستند که رتبه سوم و چهارم را دارند و بعد از گندم و جو بیشترین سطح زیر کشت استان را معادل ۱۰۰ هزار هکتار به خود اختصاص داده‌اند که این محصول علاوه بر تأمین نیاز داخل استان بخشی از آن‌هم صادر می‌شود.

وی اضافه کرد: در مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی لرستان اقداماتی در دست انجام است که هم روش کشت، کیفیت محصول و هم میزان برداشت آن در حال تغییر است.

معاون امور اقتصادی استانداری لرستان بیان کرد: برخلاف روش سنتی، استفاده از ابزارآلات جدید و ماشین‌آلات کشاورزی در دستور کار قرار گرفته و با استفاده از روش‌های نوین کشاورزی، میزان مصرف آب کمتر و با جایگزین شدن کشت پاییزه و بذر اصلاح شده تولید محصول بیشتر شده است.

عبدالهی ادامه داد: کشاورزی یکی از مهم‌ترین و توانمندترین بخش‌های اقتصادی لرستان محسوب شده که سهم زیادی از تولید ناخالص ملی و اشتغال استان را به خود اختصاص داده است.

وی عنوان کرد: مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی لرستان به‌منظور بهبود وضعیت تولیدات کشاورزی و دامی و حفظ منابع طبیعی استان فعالیت‌های خاصی را در دستور کار خود قرار داده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha