• شنبه / ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۰:۰۴
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 99022013818
  • خبرنگار : 50214

رشد ۱۸ درصدی عضویت بهره‌برداران یزدی در نظام صنفی کارهای کشاورزی

رشد ۱۸ درصدی عضویت بهره‌برداران یزدی در نظام صنفی کارهای کشاورزی

ایسنا/یزد مدیر کل تعاون روستایی استان یزد با اشاره به رشد ۱۸ درصدی عضویت بهره‌برداران بخش کشاورزی استان در نظام صنفی کارهای کشاورزی در سال گذشته نسبت به قبل، اظهار کرد: تا پایان سال گذشته تعداد ۱۸ هزار و ۱۳۹ نفر از بهره‌برداران بخش کشاورزی استان یزد به عضویت نظام صنفی کارهای کشاورزی درآمدند و پروانه فعالیت دریافت کردند.

«یداله جوادپور» ضمن اعلام این خبر گفت: نظام‌های صنفی کشاورزی به عنوان تشکل‌های فراگیر مردم نهاد و کشاورز محور در مدیریت، ساماندهی، نظم بخشی کارهای کشاورزی و حمایت از حقوق افراد شاغل در بخش کشاورزی فعالیت دارند که با استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی بسترهای لازم برای عضویت حداکثری کشاورزان و بهره‌برداران بخش کشاورزی و منابع طبیعی کشور در نظام صنفی کشاورزی فراهم آمده است.

وی افزود: نظام صنفی کشاورزی در ساختار جدید شامل اتحادیه صنفی کشاورزی، اتاق اصناف کشاورزی، کمیسیون و هیات عالی نظارت بر اصناف کشاورزی در سه سطح شهرستان، استان و کشور است و مطابق با اصلاحیه آیین نامه اجرایی نظام صنفی کشاورزی در هر شهرستان افراد و واحدهای صنفی کشاورزی نسبت به تشکیل اتحادیه‌های صنفی کشاورزی در رشته‌های هفت‌گانه شامل زراعت، باغداری، دامپروری، آبزی پروری، جنگل، خدمات و صنایع تبدیلی، به شرط داشتن حد نصاب لازم اعضاء آن اتحادیه تخصصی، برای انجام وظایف و مسئولیت‌های مقرر در آیین نامه اقدام می‌کنند.

مدیر کل تعاون روستایی استان در ادامه با تشریح ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی، بیان کرد: نهاد بعدی که در تحول ساختاری نظام صنفی کشاورزی شکل می‌گیرد، اتاق اصناف کشاورزی شهرستان است که این نهاد متشکل از اعضای هیئت مدیره اتحادیه های صنفی کشاورزی همان شهرستان است و ضمن نظارت بر کار اتحادیه‌های صنفی موضوعی و تخصصی، تمامی امورات نظام صنفی کشاورزی شهرستان را مدیریت می‌کند.

جوادپور خاطرنشان کرد: اعضای هیأت عالی نظارت بر اصناف کشاورزی ایران به استناد مقررات مربوطه شامل وزرای کشاورزی، کشور، صنعت، معدن و تجارت، نیرو، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دادگستری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اتاق اصناف ایران، اتاق بازرگانی و هیأت رئیسه اتاق کشاورزی ایران است. همچنین در سطح شهرستان‌ها کمیسیون نظارت بر اصناف کشاورزی متشکل از اعضای متناظر هیأت عالی نظارت خواهد بود که بر فرآیند و عملکرد اتحادیه های صنفی و اتاق اصناف نظارت لازم را خواهند داشت.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی تعاون روستایی استان یزد، سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران به عنوان متولی حاکمیتی نظام های صنفی کشاورزی کشور به منظور تحقق و استقرار ساختار جدید نظام صنفی در قالب اتحادیه های صنفی و اتاق اصناف کشاورزی، با هدف برنامه ریزی، هدایت و نظارت بر اتحادیه های صنفی ضمن تشکیل شورای راهبری و کمیته اجرایی استقرار اصلاحیه آیین نامه اجرایی نظام صنفی کارهای کشاورزی با سازماندهی کارگروه های تخصصی در خصوص تدوین اساسنامه ها و دستورالعمل های اجرایی اتحادیه های صنفی کشاورزی و اتاق های اصناف کشاورزی اقدام کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha