• شنبه / ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۴:۰۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99022014200
  • خبرنگار : 71588

ارتش حفتر حمله به مقرهای دیپلماتیک را گردن نگرفت/ حمله به غیرنظامیان و فرودگاه معیتیقه

ارتش حفتر حمله به مقرهای دیپلماتیک را گردن نگرفت/ حمله به غیرنظامیان و فرودگاه معیتیقه

سخنگوی نیروهای موسوم به «ارتش ملی لیبی» هدف قرار دادن مقرهای دیپلماتیک در طرابلس را محکوم کرد. این در حالی است که در پی تداوم حملات کورکورانه و بی‌هدف نیروهای خلیفه حفتر، فرمانده کل نیروهای مسلح لیبی به طرابلس چهار تن از اعضای یک خانواده کشته شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت ارم نیوز، احمد المسماری، سخنگوی نیروهای موسوم به «ارتش ملی لیبی» با صدور بیانیه‌ای ادعا کرد که نیروهای موسوم به «ارتش ملی لیبی» به حفاظت از مقرهای دیپلماتیک مانند سفارتخانه‌های خارجی، مقرهای هیئت‌های بین‌المللی در طرابلس و همچنین مقرهای شرکت‌های خارجی و موسسات دولتی پایبند هستند.

المسماری در ادامه افزود، فرماندهی کل نیروهای مسلح لیبی در بحبوحه پیشروی‌ به سمت طرابلس به دو دلیل به حفاظت از مقرهای دیپلماتیک مانند سفارتخانه‌های خارجی، مقرهای هیئت‌های بین‌المللی در طرابلس و موسسات دولتی پایبند است یکی به این دلیل که عملیات نیروهای ارتش ملی لیبی با هدف محافظت از میهن و میهمانان آن در برابر تروریسم و ​​گروهک‌های جنایتکار انجام می‌شود تا به لیبیایی‌ها و جامعه جهانی نشان دهند که آنها برای برقراری صلح، امنیت و ثبات می‌جنگند، دوم اینکه، فرماندهی کل کاملاً می‌داند که گروهک‌های تروریستی از ارتکاب جنایات و اقدامات شنیع علیه سفارتخانه‌های خارجی و هیئت‌های بین‌المللی دست برنمی‌دارند تا افکار عمومی بین‌المللی را درباره نیروهای مسلح و اهداف جنگی آنها علیه تکفیری‌ها و گروهک‌های جنایتکار، گمراه کنند و آنچه ما اخیرا در خصوص هدف قرار دادن برخی سفارتخانه‌ها در طرابلس شاهد آن بودیم، در این چارچوب رخ داده است.

المسماری همچنین عنوان کرد، بنابراین، فرماندهی کل قاطعانه این اقدامات را که ناقض احکام و قوانین بین‌المللی هستند، محکوم می‌کند. ما همچنین می‌خواهیم به همگان یادآوری کنیم که طی سال‌های اخیر و قبل از آغاز عملیات «طوفان الکرامة» سفارتخانه‌ها و هیئت‌های خارجی در معرض هدف قرار دادن، حمله، سرقت و غارت قرار داشتند.

در حالی که انگشت اتهام به سوی نیروهای خلیفه حفتر در هدف گرفتن محل اقامت سفیر ایتالیا و ترکیه در منطقه «زاویة الدهمانی» واقع در طرابلس با موشک‌های گراد مطرح شده، سفیر ترکیه در پیامی تصریح کرد که یک موشک گراد به ساختمان دیوان عالی لیبی، در نزدیکی سفارت ترکیه برخورد و موشک دیگری به ساختمان وزارت خارجه لیبی ابت کرده است.

در همین راستا، وزارت خارجه ایتالیا حمله موشکی نیروهای حفتر به تعدادی از مناطق طرابلس را محکوم کرد.

اتحادیه اروپا نیز هدف قرار دادن مقرهای هیئت‌های دیپلماتیک و غیرنظامیان در لیبی را محکوم کرد و آن را غیر قابل قبول خواند.

از سوی دیگر، در پی تداوم حملات کورکورانه و بی‌هدف نیروهای خلیفه حفتر، فرمانده کل نیروهای مسلح لیبی به طرابلس چهار تن از اعضای یک خانواده کشته شدند.

در همین راستا، امین الهاشمی، مشاور رسانه‌ای وزارت بهداشت لیبی خاطرنشان کرد: چهار غیرنظامی عضو یک خانواده در حمله خمپاره‌ای نیروهای خلیفه حفتر به جنوب شهر طرابلس در موقع افطار، جان خود را از دست دادند.

در این خصوص استفانی ولیامز، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل و جانشین رئیس هیئت سازمان ملل به لیبی حملات بی‌هدف به محله‌های مسکونی در طرابلس را که به کشتار غیرنظامیان منجر می‌شود، محکوم کرد و گفت، این حملات غالبا به حد جرایم جنگی می‌رسند.

ولیامز تاکید کرد، هیئت سازمان ملل به مستندسازی تجاوزات در لیبی با مشارکت کارشناسان و دادگاه کیفری بین‌المللی ادامه می‌دهد.

استفانی خواستار مجازات عوامل مانع‌تراش در اجرای توافقنامه برلین شد و آنها را مسؤول ورود مزدوران به این کشور دانست.

همچنین امروز، شنبه مقرهایی در داخل فرودگاه معیتیقه در طرابلس هدف حملات موشکی و توپخانه‌ای شدید نیروهای حفتر قرار گرفت.

سایت‌های خبری محلی گزارش دادند، حمله موشکی به معیتیقه همچنان ادامه دارد و حملات به خطوط درگیری در جنوب طرابلس از باب بن غشیر و ابو سلیم کشیده شده است.

پیشتر، نیروهای وفاق ملی لیبی اعلام کرده بودند که نیروهای حفتر فرودگاه بین‌المللی «معیتیقه» واقع در غرب طرابلس و منطقه مسکونی اطراف این فرودگاه را هدف قرار دادند.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha