• شنبه / ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۵:۴۰
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 99022014325

رئیس کل دادگستری فارس خبرداد:

جمع‌آوری ۲۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در گلریزان شیراز

جمع‌آوری ۲۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در گلریزان شیراز
عکس آرشیوی است.

ایسنا/فارس رئیس کل دادگستری استان فارس از جمع آوری ۲۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در جشن گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در شیراز خبر داد.

حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی گفت: خیرین و نیکوکاران شیرازی، در شب میلاد کریم اهل بیت(ع) ۲۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در قالب وجوه نقدی، چک و تعهدات مالی، به آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد کمک کردند.

او یادآور شد: این در حالیست که امسال به دلیل شرایط ویژه ناشی از شیوع کروناویروس، بخشی از توجه و کمک‌های خیران به سمت تامین مایحتاج آسیب‌دیدگان از کرونا معطوف بوده است.

موسوی گفت: دادگستری  استان فارس با هدف حمایت از زندانیان جرایم غیرعمد، ۵ هزار و ۲ فقره حکم جایگزین حبس صادر کرده و ۱۸ هزار مورد مرخصی زندانیان را نیز تمدید کرده است.

مدیرعامل ستاد دیه استان فارس گفت: با کمک های انسانی و نیکوکارانه خیرین می توان زمینه آزادی بسیاری از زندانیان جرائم غیرعمد و مالی فراهم کرد؛ اگرچه آزادی تمام زندانیان این بخش، نیازمند ۱۵۰ میلیارد تومان است.

موسوی با یادآوری اینکه جشن گلریزانِ امسال با رعایت پروتکل های بهداشتی، انجام شد، تاکیدات مجموعه قضایی فارس در برخورد با جرائم عمد در چارچوب قانون را متذکر شد و ادامه داد: دادگستری فارس اقدامات مناسبی در راستای آزادسازی زندانیان انجام داده که اعطای آزادی مشروط و مرخصی پایان حبس از این  گونه موارد است.

رئیس کل دادگستری فارس همچنین به کاهش ۸۰ درصدی دعاوی خانوادگی از اسفند سال ۹۸ تاکنون در این استان خبر داد و گفت: اکنون تنها ۱۱ زندانی مهریه در فارس حبس هستند و با اعطای مرخصی، دیگر محکومین این موضوع خارج از زندان بسر می‌برند.

موسوی با یادآوری اینکه از اواخر سال گذشته تاکنون با استفاده از تاسیسات حقوقی، ۲ هزار و ۴۴۵ نفر از زندانیان فارس شدند، از خیرین درخواست کرد که با کمک‌های خیرخواهانه خود زمینه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد را فراهم کنند.

رئیس کل دادگستری استان فارس همچنین از توفیق در انجام اولین مصالحه پرونده قتل امسال خبر داد و گفت: این مهم با تلاش اعضا و کارکنان شعبه ۶۳ شورای حل اختلاف شهرستان شیراز انجام شده است.

موسوی ادامه داد: در این مورد، پرونده جوانی که حکم قصاص در موردش صادر شده بود، با رضایت خانواده مقتول به گذشت و سازش ختم شد.

او توضیح داد: حدود ۳ سال قبل، درگیری و نزاع بین دو نفر در شیراز منجر به قتل یکی از طرفین دعوا با سلاح گرم و منتهی به صدور حکم قصاص شد؛ پس از ارجاع پرونده به شعبه ۶۳ مجتمع سه شورای حل اختلاف شیراز با تلاش اعضا و کارکنان و پیگیری برگزاری جلسات مصالحه به اولیاء دم، رضایت حاصل و قاتل از طناب دار رهایی یافت.

موسوی ضمن قدردانی از همه کسانی که زمینه انجام این امر مقدس را فراهم آوردند، گفت: گذشت، از فضیلت‌ها و ارزش‌های اخلاقی و انسانی است که از سوی اولیاء دین مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، دادگستری استان فارس در مصالحه پرونده‌های قتل عمد طی ۶ سال گذشته رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha