• شنبه / ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۲۲:۳۹
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 99022014504
  • خبرنگار : 71467

فرمول قیمت گذاری خودرو نهایی شد/کاهش قیمت در راه است

فرمول قیمت گذاری خودرو نهایی شد/کاهش قیمت در راه است

رئیس شورای رقابت با اعلام اینکه دستورالعمل قیمت گذاری خودرو در این شورا نهایی و به ستاد تنظیم بازار ارائه می‌شود گفت که باید منتظر کاهش قیمت‌ها در بازار بود.

رضا شیوا در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با فرمول قیمت گذاری خودرو و آنچه که قرار بود بین شورای رقابت و ستاد تنظیم بازار مورد توافق قرار بگیرد توضیح داد: در جلسه هفته گذشته که با حضور وزیر صمت برگزار شد قرار بر این شد تا شورای رقابت فرمول قیمت‌گذاری خودرو را تعیین و برای تایید به ستاد تنظیم بازار ارائه کند. بر این اساس ما در شورا، فرمول را بر اساس سقف قیمتی مورد بررسی و محاسبه قرار داده و آن را در اولین فرصت به ستاد تنظیم بازار ارائه می‌کنیم.
وی با بیان اینکه فرمولی که شورای رقابت برای قیمت‌گذاری خودرو تعیین کرده به روال گذشته است، افزود: بر این اساس سه متغیر تورم بخشی، بهره‌وری و کیفیت مورد توجه است.


**  آیا کاهش ۴۰ درصدی در راه است؟

اما در حالی رئیس شورای رقابت در اظهار نظری در رسانه ملی اعلام کرد که  درصورت شکستن حباب در بازار، قیمت ها احتمالا بین ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش پیدا خواهد کرد که دراین رابطه و تاثیر گذاری فرمول شورا بر قیمت بازار گفت: به طور حتم می‌تواند موجب کاهش قیمت شده و حباب را بشکند.

وی در ادامه این گفت‌وگو با بیان اینکه به قوه قضائیه و سایر نهادهای ناظر پیشنهاد می‌کنیم که رصد بیشتری در بازار داشته باشند، افزود: گفته می‌شود معمولا چند نفری هستند که فضای بازار را به هم می‌ریزند وگرنه در حال حاضر تقاضا برای خودرو آنقدر بالا نیست که بخواهد بازار را به هم بریزد. بر این اساس اگر نهادهای ناظر و دستگاه‌های ذیربط بتوانند جلوی افراد سودجو را بگیرند به طور حتم بازار از این حالت تا حدود زیادی خارج می‌شود.

به گزارش ایسنا، از زمانی که در دو سال پیش با مصوبه سران سه قوا به نوعی شورای رقابت از قیمت گذاری خودرو کنار گذاشته شد رایزنی‌های بسیاری برای برگشت شورا در جریان بود و رئیس شورای رقابت اعتقاد داشت که کنار گذاشتن آنها به دلیل برداشت اشتباه وزیر صمت وقت بوده است وگرنه مصوبه سران سه قوا موجب این برکناری شورای رقابت از قیمت‌گذاری خودرو نمی‌شد.
در روزهای اخیر نیز اعلام شده بود که قیمت گذاری خودرو در ستاد تنظیم بازار نهایی شده است که بعد از آن رئیس شورای رقابت اعلام کرد: چنین قیمت گذاری بدون توافق و مشارکت شورای رقابت غیرقانونی بوده و باید طبق قانون پیش برود. این در حالی است  که شیوا تاکید داشت، قیمت‌گذاری ستاد تنظیم بازار و فرمولی که سازمان حمایت مد نظر دارد بر اساس بهای تمام شده است که موجب افزایش قیمت خودرو می‌شود و شورا چنین قیمت‌گذاری را قبول ندارد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۰ ۲۲:۵۹

اینکه قراره قیمت ها کاهش پیدا کنه،خبر خوبیه...ولی قراره کاهش قیمت چقدر باشه؟...آیا همونطور که بی حساب و کتاب قیمتها اوج گرفت،همونطور بی حساب و کتاب کاهش پیدا میکنه؟

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۰ ۲۳:۱۱

کسی به فکر مصرف کننده خودرو نیست همیشه به نفع طرف خودرو ساز بوده وهست

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۰ ۲۳:۱۴

کشور خیلی خوبی داریم،حقوق کارگران با اونکه بانک مرکزی تورم سال قبلا ۴۱درصد اعلام میکنه ۲۰در صد افزایش پیدا کرده اما واسه قیمت گزاری ماشین فرمول تعریف میکنند و یکی دو ملیون از قیمت فعلی کم کرده و همین قیمتا نهایی میکنند واقعا دست مریزاد داره

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۱ ۰۰:۰۴

با سلام کافی کسی که یک سال از خرید ماشینش نگذشته بخواد بفروشه مالیات وعوارض و هزینه شماره گذاری زیاد بگیرن دلالی ول میشه خیلی ساده است اگه بخوان

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۱ ۰۰:۰۵

مصرف کننده ها فعلا نخرند. قیمت خودروهای چینی بیش از ۳۵درصد و ایرانی ۴۰درصد کاهشی خواهند بود.

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۱ ۰۰:۳۹

اگر تقاضا برای خرید بالا نیست . خب بسم اله.محدودیت فروش رو بردارید و برای هر کد ملی اجازه خرید ماشین بدین. تحویل رو هم فوری کنید.

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۱ ۰۱:۰۲

به خدا قسم شما دولتی ها ا.......بعد از 7 سال تازه فرمول قیمت گزاری را نهایی کردید

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۱ ۰۷:۰۱

برای تفکیک دلال ازمصرف کننده واقعی پیشنهاد میگردد.تاسه سال حق فروش خودرو حتی بهصورت وکالتی رااززمان تحویل خودرو نداشته ودرصورت احتیاج به پول آن فقط با 5درصد سود وفقط درویترین نمایشگاه وفقط یکبار فروش فوری نماید.

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۱ ۰۷:۱۱

ایشان ... توجیه می کند.هر وقت امام زمان ظهور کند قیمت ها هم کاهش می یابد!

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۱ ۰۷:۴۶

خیانت دارن به مردم می کنند پدرم شهید شد که ...

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۱ ۰۸:۴۵

خوش به حال خودروسازان که هیچ کس دراین کشور کاری بهشون نداره

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۱ ۰۹:۲۸

اما در حالی رئیس شورای رقابت در اظهار نظری در رسانه ملی اعلام کرد که درصورت شکستن حباب در بازار، قیمت ها احتمالا بین ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش پیدا خواهد کرد که دراین رابطه و تاثیر گذاری فرمول شورا بر قیمت بازار گفت: به طور حتم می‌تواند موجب کاهش قیمت شده و حباب را بشکند. این جمله ایراد داره. کلمات ربطش بی ربطه

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۱ ۱۰:۱۵

هرچقدر روی کاغذ نوشتید دلار 4200، دلار شد اون قیمت. حالا هم روی کاغذ بنویسید پراید 50 تومن. پراید هم میشود پنجاه تومن! وقتی در میان مسئولان یک نفر با حداقل درک از اقتصاد جامعه به کار گرفته نشده باشد، اوضاع از این که هست بهتر نخواهد شد!

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۱ ۱۱:۱۳

قیمت از 100 تومن بیاد 70 تومن خوشحال میشید یا از 40 تومن بره بشه 70 تومن؟؟؟ اما در نهایت جنس مورد نظر شده 70 تومن. ماشین ب ام و مدل 2010 رو با 5600 دلار میشه خرید ولی پراید 2020 رو با دلاری 16 تومن نمیشه زیر 6250 دلار خرید و آیا این جنس آن کیفیت و آن امکانات را دارد؟؟؟ بهتره قبول داشته باشیم خیلی چیزا این وسط درست جور در نمیاد.

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۱ ۱۱:۴۷

کاش چند نفر مثل این آقای شیوا قاطعانه برابر خودروسازان وامیستادند

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۲ ۱۲:۳۶

خیانت در حق مردم و جوانانی که روزی ده ساعت در شرکت ها قرار دادی و مفت کار میکنن با این تورم و گرانی خوراک و پوشاک ومسکن ..... حالا اومدن جو گرانی ماشین راه انداختن . بابا بفکر ازداواج و مسکن و حقوق جوانا باشین.

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۴ ۱۳:۱۷

سلام و عرض خسته نباشید لطفا حالا که برای قیمت خودرو فرمول دادند برای مسکن هم فرمول بدهند آیا مشکل اکثریت مردم نداشتن خودروست یا مسکن؟ میخواستم در این مورد گزارش تهیه کنید که مسئولین بیدار شن. به خدا در عذابیم از اجاره بها و اجاره نشینی

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۴ ۲۱:۱۹

کلا در ایران بهتره بی خیال وعده مسئولین و روسا شد، هر وقت گفتن قیمتها میاد پایین حتما میخوان ببرن بالا ولی میخوان ما نخریم خودشون به تعداد کافی و وافی تهیه کنن بعد قیمتو ببرن بالا مسئول عزل بشه و مردم با همون قیمت بالا مجبور به خرید بشن، تا یادمه فرمول همیشه همین بوده

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۶ ۱۲:۳۱

تا کی مردم باید زجر بکشن،همه حرف در سینه دارند ولی به کی بگن

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۰۱ ۱۵:۱۸

چرا ازاین همه منابعی که در اختیار داریم درست استفاده نمی کنیم به هر حال خسته نباشید میگم

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۰۳ ۱۲:۵۱

درهرشهرستان چند کافی نت را مجاز به ثبت نام خودرو کردن آن هم درقبال گرفتن 10تا15میلیون تومان هنگامی که التماس میکنی تخفیف بگیری بصراحت میگویند دست ما نیست این پول ما جندین نفره

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۱۸ ۱۲:۳۷

... لطفاً ثبت نامي هاي قبل را بدون اضافه كردن قيمت بدهيد...