• یکشنبه / ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۲:۳۸
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 99022114949
  • خبرنگار : 71565

حاجی بابایی: مجلس یازدهم محکوم به پیروزی است

حاجی بابایی: مجلس یازدهم محکوم به پیروزی است

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس تاکید کرد: با توجه به شرایطی که وجود دارد مجلس یازدهم محکوم به موفقیت بوده و هیچ انتخابی به جز پیروزی ندارد.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس گفت: از تلاش‌های چهارساله نمایندگان مجلس دهم تشکر می‌کنم و از شورای ائتلاف نیروهای انقلاب نیز سپاسگزارم، مجلس دهم مانند مجالس دیگر دارای نکات مثبت و منفی بود که باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: مجلس یازدهم یعنی اولین مجلس از گام دوم انقلاب باید به ویژگی‌های یاد شده در گام دوم انقلاب که از سوی مقام معظم رهبری اشاره شده است توجه کند. ویژگی‌هایی در عرصه اخلاق و اقتصاد، عزت ملی، روابط خارجی، سبک زندگی از جمله مواردی است که در گام دوم انقلاب مورد توجه قرار گرفته است. ملت با تشکیل مجلس یازدهم مسئولیتی به آن مجلس داده‌اند که آن مجلس محکوم به موفقیت بوده و هیچ راهی به جز موفقیت و پیروزی ندارد. مسائلی همچون وضعیت اقتصادی، شرایطی که کرونا ایجاد کرده، افزایش سرمایه اجتماعی و موضوع جهش تولید از جمله مواردی است که باید مورد توجه این مجلس باشد.

نماینده مردم همدان عنوان کرد: اینها مواردی است که لزوم توجه به آن مجلس یازدهم را محکوم به موفقیت می‌کند. برای موفقیت این مجلس نیز لازم است آسیب‌های مجالس قبل مورد توجه قرار گیرد. یعنی باید توجه شود هر گونه دخالت از بیرون در مجلس مغایر با در راس امور بودن آن است. از نگاه از بالا به پایین به نمایندگان و نماینده‌تر بودن‌ها پرهیز شود. هیچ نماینده‌تری در مجلس وجود ندارد و همه نمایندگان باید در قدرت مجلس شریک باشند. مجلس باید در راس امور باشد نه رئیس آن، اقتدار مجلس باید در هر شهر و هر نقطه‌ای که نماینده حضور دارد نفوذ کند. در واقع نماینده در هر شهر همان رئیس مجلس است. در واقع نمایندگان باید در سراسر کشور احساس در راس امور بودن داشته باشند.

حاجی بابایی با بیان اینکه مجلس یازدهم باید مظهر پاکی، مبارزه با فساد باشد گفت: این مجلس باید عدالت اجتماعی را پیشه کار خود قرار دهد. مجلس آینده باید با قدرت آنچه را که بیان کرده جامع عمل بپوشانند. مقتدر و انقلابی و همراه با عقلانیت چرخ اقتصادی را به چرخش درآورد و سال جهش تولید را با دقت فراوان مورد نظر قرار بدهد. از هر گونه تفرقه و اختلاف که به مصلحت کشور نیست دوری کند. مجلس مجلس انقلاب است، هیچ پیرایه‌ای در کنار مجلس انقلاب وجود ندارد. بلکه مجلس مجلس ولایت، انقلاب و مردم است.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس عنوان کرد: ۴۰ سال هر چه داشته‌ایم فدا کردیم تا نظام و انقلاب بماند نه اینکه انقلاب را خرج کنیم تا خودمان بمانیم. باز آمده‌ایم تا بگوییم هر چه از ما باقیمانده فدا می‌کنیم تا مردم با سربلندی زندگی کنند و انقلاب بماند. هنگامی که بیکاری مردم و مشکلات اقتصادی را می‌بینیم خجالت می‌کشیم.

وی در پایان اضافه کرد: مجلس یازدهم باید به شکلی تشکیل شود که یک نفر در کشور فکر اشرافی گری در مجلس نکند. مناطق محروم در سراسر کشور باید به عدالت نزدیکتر شوند و توزیع قدرت و ثروت مورد توجه قرار بگیرد. حزب گرایی‌ها را کنار بگذاریم و به فکر این باشیم که می‌خواهیم سال ۹۹ سرمایه اجتماعی از ۴۲ درصد به بالای ۵۰ درصد افزایش پیدا کند. سعی شود از حاشیه دوری شود. ما در این کشور فقط مقام معظم رهبری و ملت را می‌شناسیم و هیچ کس دیگری را محور نمی‌دانیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha