• دوشنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۰۲:۳۶
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 99022115216
  • خبرنگار : 71614

آموزش ایمنی به ۷۶۰هزار نفر در سال ۹۸

آموزش ایمنی به ۷۶۰هزار نفر در سال ۹۸

معاون امور اجتماعی و فرهنگی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آموزش به بیش از ۷۶۰ هزار نفر طی سال ۹۸ خبر داد.

رسول هلالی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تاکید بر اهمیت آموزش فرهنگ ایمنی از سنین خردسالی اظهار کرد: آموزش های ایمنی و فرهنگسازی هر چه از پایه اتفاق بیفتد اثر بخش تر خواهد بود، البته آموزش از پایه نیاز به زمان بیشتری دارد اما در آینده کارآمد خواهد بود.

وی ادامه داد: بر این باور هستیم که سازمان آتش‌نشانی تهران باید در بحث فرهنگسازی فعال‌تر باشد و در حال حاضر سعی کردیم که از ریشه، آموزش‌ها را تقویت کنیم.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی سازمان آتش‌نشانی تهران با اشاره به طرح حامی ایمنی که طی آن کودکان و دانش آموزان با فراگیری آموزش‌های اولیه توسط مربیان داوطلب آتش نشانی، حکم حامی ایمنی دریافت کردند، گفت: سازمان آتش‌نشانی در آن زمان‌ نیز پایه آموزش‌ها را برای سنین پیش‌دبستانی تا متوسطه اول در نظر گرفت و تمرکز بیشتری بر این سنین داشت. سال ۸۰ اگر می‌خواستیم به یک مدرسه برویم ما را به راحتی راه نمی‌دادند چون هنوز فرهنگسازی‌های لازم انجام نشده بود؛ اما خوشبختانه به مرحله‌ای رسیدیم که با آموزش و پرورش تعاملات مناسبی داریم که نتیجه ۵۰ سال تلاش است.

وی با تاکید بر اینکه نباید انتظار بازده سریع داشته باشیم چرا که نتیجه فرهنگسازی‌ سال‌های بعد مشخص می‌شود، تصریح کرد: اگر دقت کنیم می‌بینیم که امروزه خردسالان تقریبا نسبت به اصول آگاه هستند درصورتی که شاید سال‌های قبلی خردسالان شماره آتش نشانی را حفظ نبودند یا لباس آتش نشانان را نمی‌شناختند؛ چرا که امروزه آموزش ها به صورت مداوم به سنین پایه ارائه می‌شود.

هلالی با بیان اینکه طبق آمارها طی سال ۹۸ بیش از ۷۶۵هزار نفر مورد آموزش قرار گرفته‌اند که بسیاری از این افراد دانش‌آموزان بوده‌اند، گفت: تعاملاتی که با سازمان آموزش و پرورش انجام شده بسیار مناسب بوده، بیماری کرونا نیز سبب شد که ما بیشتر به سوی ارائه آموزش‌های ویدیویی برویم و این اقدامات را جدی تر بگیریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha