• یکشنبه / ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۵:۵۰
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 99022115227
  • خبرنگار : 50147

"کرونا"، بهانه‌ی اخراج یک پزشک بیهوشی از پرواز تهران-بوشهر

"کرونا"، بهانه‌ی اخراج یک پزشک بیهوشی از پرواز تهران-بوشهر

ایسنا/بوشهر شب گذشته در فضای مجازی خبری پیچید مبنی بر اینکه کادر پرواز و خلبان هواپیمای تهران‌-بوشهر یک متخصص بیهوشی را به بهانه ابتلا به کرونا و ناقل بودن از هواپیما پیاده کرده و به شکل توهین آمیزی از پرواز وی جلوگیری کرده اند!

داستان این رفتار توهین آمیز به سرعت در فضای مجازی پخش و بازنشر شد. طی تماس خبرنگار ایسنا با این پزشک و همسر ایشان مشخص شد خانم دکتر خائف که از تهران عازم بوشهر بوده، شب گذشته سوار هواپیما می‌شود و با مشاهده این که فاصله اجتماعی رعایت نشده است به مهماندار تذکر می‌دهد.

این متخصص بیهوشی که در ردیف دوم نشسته بوده است پس از انتقال یک نفر از ردیف آخر به صندلی کناری، محترمانه به مهماندار می‌گوید چرا فاصله رعایت نمی‌شود با این که جای خالی هم وجود دارد؛ اما مهماندار پاسخ می‌دهد خانم شما در موضوعی که اطلاعاتی نداری صحبت و اظهارنظر نکنید. او جواب می‌دهد من متخصص بیهوشی هستم و در این زمینه سواد و اطلاعات لازم را دارم!

بعد مهماندار می رود و پس از چند دقیقه چهار نفری برگشته و به او می‌گویند برو پایین شما ناقل کرونا هستید! این دستور خلبان است. هرچه پزشک می‌گوید من امشب شیفت هستم و باید خودم را به بیمارستان برسانم. می‌گویند دستور خلبان است و گفته اگر بیرون نرفت او را از پلکان به پایین پرت کنید! بعد پزشک را به زور و با برخورد فیزیکی و توهین آمیز به خارج از هواپیما هدایت می‌کنند که همه مسافران نیز شاهد این ماجرا بوده اند. همان لحظه نیز چمدان ایشان را از قسمت بار هواپیما آورده و او را درب ترمینال پیاده می‌کنند. بعداً که از سرویس ترافیک پیگیری می‌کند اظهار بی‌اطلاعی کرده و زیر بلیت وی قید می‌شود که به علت بیماری کووید ۱۹ از پرواز ایشان ممانعت شده است!

ماجرای پرواز شماره ۵۸۷۲ شب گذشته این شرکت هواپیمایی را دکتر خائف برای ایسنا روایت کرده است؛ اگر شرکت هواپیمایی مذکور نیز توضیحی داشته باشد ایسنا آماده انتشار آن است.

پس از انتشار اخبار در مورد این موضوع مردم و فعالان اجتماعی و جامعه حقوقی و پزشکی و فعالان رسانه ای نسبت به این موضوع معترض شده و خواستار رسیدگی به این امر و برخورد با خلبان و شرکت هواپیمایی مذکور شده اند. 

دکتر کشمیری _دبیر ستاد مبارزه با کرونا بوشهر نیز در پیامی اعلام کرد: خانم دکتر خائف متخصص بیهوشی بیمارستان گناوه به جرم اعتراض به عدم رعایت فاصله اجتماعی مناسب توسط کادر پروازی شرکت تازه تاسیس ... از پرواز شب گذشته تهران _بوشهر از هواپیما اخراج شده است.خلبان و کادر پروازی این هواپیما به یاد داشته باشند هموطنان ما از مدافعان سلامت مثل یک قهرمان تجلیل می‌کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خواستار بررسی بیشتر این موضوع و برخورد با خاطیان شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۱ ۱۷:۱۵

اگر واقعا درست باشد باید شرکت هواپیمایی مذکور حداقل برای مدتی تعلیق شود-

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۱ ۱۹:۲۰

یعنی یه پزشک داره جونشو واسه بیماران میذاره اونوقت یه شرکت هواپیمایی مانع حضور پزشک در محل کارش شده؟ ببینید چند پزشک بیهوشی به خاطر نجات بیماران کرونا فوت شدن؟؟؟ شرکت مذکور چه توجیهی میخاد بکنه اعتراض به عدم رعایت فاصله اجتماعی کرده که صبح تا شب تو تلویزیون میگه بعد از پرواز اخراج کردنش؟؟؟

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۱ ۲۰:۴۹

واقعا همینه . ای کاش برخورد بشه

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۱ ۲۱:۱۷

متاسفم واسه این شرکت هواپیمایی.از ایسنا خواهش میکنم اسم این ایرلاین رو نشر بده تا با تحریم این ایرلاین درس عبرتی بهشون بدیم که با مدافعان سلامت سرزمینمان این برخورد را نکنند و از آقای رئیسی تقاضاداریم تا به این موضوع ورود کنن تا بفهمن مملکت بی قانون و بی صاحب نیست

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۱ ۲۱:۳۱

یعنی با یه متخصص بیهوشی که جونشو کف دستش گرفته و داره میره منطقه محروم واقعا باید اینطور برخورد کرد؟

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۲ ۰۰:۰۸

باعث تاسفه

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۲ ۰۰:۲۱

این نشان دهنده سطح پایین فرهنگ اقشار مختلف جامعه است.

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۲ ۰۶:۲۲

بله، متاسفانه

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۲ ۰۳:۳۷

در اولویت قرار دادن از نظر زمانی و رسیدگی دقیق در شأن قهرمانهای جانفشان ملی

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۲ ۰۶:۱۸

در صورت صحت خبر، خلبان و خدمه در اسرع وقت باید اخراج بشوند.

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۲ ۰۷:۴۵

کاملا حق با این خانم دکتر هست. در کجای ایران فاصله اجتماعی رعایت میشود. بنظر من باید هر چه سریعتر به این مساله باید رسیدگی شود. همچنین باید توسط صدا و سیما در مورد افرادی که فاصله اجتماعی را رعایت نمیکنن توضیح داده بشه و جریمه های سنگین برایشان در نظر گرفته بشه.

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۲ ۱۰:۲۶

شرکت هوایی ماهان نبوده ؟

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۳ ۱۲:۰۸

لطف کنید تمام نظرات را پخش کنید...گلدچی نکنید وگرنه شما هم دست کمی از کارکنان هواپیما ندارید

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۴ ۰۱:۰۳

ابن نشانه نبود فرهنگ در میان قشر تحصیل کرده مانند خلبان و مهمانداران میباشد واقعأ متاسفم باید با خلبان و خدمه و حتی شرکت هواپیمایی برخورد شود