• سه‌شنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۰۱:۵۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99022316313
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی:

بخش زبرخان نیشابور بعد از 15 سال تلاش به شهرستان ارتقا یافت

بخش زبرخان نیشابور بعد از 15 سال تلاش به شهرستان ارتقا یافت

ایسنا/خراسان رضوی نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی گفت: پرونده ارتقاء بخش زبرخان به شهرستان از 15 تا 20 سال قبل در دست پیگیری بود که با تلاش‎های صورت گرفته سرانجام هیئت دولت با ارتقای بخش زبرخان نیشابور به شهرستان موافقت کرد.

حمید گرمابی در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: اگر چه از یک سال و نیم قبل ارتقاء بخش به نتیجه رسیده بود، اما به دلیل انتخابات و شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد و فرصت طرح آن در هیئت دولت نشد، اما خوشبختانه چند روز قبل ارتقاء بخش زبرخان مطرح گردید و به تصویب رسید.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه در این سال‌ها بخش زبرخان به دلیل ارتقاء نیافتن بودجه‏‌های بسیاری را از دست داده و از توسعه بسیار عقب ماند، اما در نهایت مقرر شد ادارات بین دو شهر خرو و قدمگاه تقسیم شوند.

وی اظهار کرد: نهایت تلاشم این خواهد بود که استاندار خراسان رضوی بودجه لازم را برای سال جاری به شهرستان زبرخان تخصیص دهند و بخشداری به فرمانداری تبدیل شود تا مردم نتیجه ارتقاء را لمس کرده و به وضوح ببینند.

گرمابی جمعیت شهرستان زبرخان را حدود 60 هزار نفر عنوان کرد و گفت: وضعیت بهداشتی شهرستان زبرخان نیازمند توجهی جدی است، همچنین زبرخان نیازمند احداث حداقل یک بیمارستان است.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: افزایش امکانات ورزشی از دیگر موضوعاتی است که باید به آن در شهرستان زبرخان توجه شود، همچنین قدمگاه، خرو و درود نیاز به توسعه بیشتر و بهسازی فضا دارند.

وی عنوان کرد: وجود مکان‌های بسیار دیدنی شهرستان زبرخان بر گردشگری منطقه تاثیر بسیاری دارد و با اعتباراتی که به این بخش اختصاص خواهد یافت، این منطقه می‌تواند در صنعت گردشگری حرف بسیاری برای گفتن داشته باشد.

گرمابی گفت: با توجه به ارتقاء زبرخان، اسحاق‎آباد نیز تبدیل به شهر خواهد شد، به دلیل اینکه جمعیت قابل توجهی دارد به زودی توسعه خوبی را در این منطقه شاهد خواهیم بود.

در جلسه هیئت دولت با ارتقای بخش‌های زبرخان نیشابور و ششتمد سبزوار به شهرستان در خراسان رضوی موافقت شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha