• سه‌شنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۰:۱۰
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 99022316446
  • خبرنگار : 71038

محمدجواد ظریف:

درباره جزئیات قضیه سفارت انگلیس طرفین باید مذاکره کنند/مذاکره‌ای با آمریکا در میان نیست

درباره جزئیات قضیه سفارت انگلیس طرفین باید مذاکره کنند/مذاکره‌ای با آمریکا در میان نیست

وزیر امور خارجه کشورمان گفت : برای پرداخت غرامت در موضوع سفارتخانه انگلیس در ایران ،طرفین باید مذاکره کنند هنوز هیچ اقدامی در این ارتباط صورت نگرفته است .

به گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه طبق برخی اخبار، گویی ایران مجبور به پرداخت غرامت به سفارت انگلیس در پی اتفاقی که برای این سفارتخانه افتاد، شده؛ چنانکه گفته می‌شود در جریان این اتفاق به برخی از آثار فرهنگی موجود در این سفارتخانه صدماتی وارد شده و برخی از نمایندگان مجلس نیز در این زمینه موضع‌گیری کرده‌اند؟ گفت: مقرراتی در حوزه بین الملل وجود دارد و دولت ایران هم اعلام کرده که حفظ و حراست از سفارتخانه‌های خارجی در ایران تعهد دولت جمهوری اسلامی ایران است و همه مقامات کشور نیز بر این نکته تاکید کرده‌اند.

وی افزود: در مورد جزئیات باید طرفین مذاکره کنند و هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

ظریف همچنین در مورد انتشار برخی از اخبار در ارتباط با مذاکره با آمریکا، گفت: هیچ مذاکره‌ای با آمریکا در میان نیست، آمریکا نشان داده است که نمی‌توان به مذاکراتش اعتماد کرد، نمی‌توان به نتیجه مذاکرات با آنها اعتماد کرد و تقریباً همه دنیا به این نتیجه رسیده اند که هر توافقی که با آمریکا انجام دهند هر لحظه که آمریکایی‌ها بخواهند، آن توافق را نادیده می‌گیرند.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: دولت کنونی آمریکا  به جای بهانه تراشی باید  به دنبال اصلاح رفتار خود باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۳ ۱۲:۲۱

پرداخت غرامت به انگلیس دزد و خونه آشام؟ چطور ه اول آنها 450 میلیون پوندی را که 40 سال است به ما بده کار هستند پس بدهند؟؟؟ توی این مملکت چه خبره؟

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۳ ۱۳:۲۸

این حرف شما ربطی به بحث قوانین بین المللی نداره.حمله به سفارت یک کشور حمله به خاک یک کشور هست.ما همیشه از نیروهای سرخود داخلی آسیب دیدیم.اصلا ما با هرجا مشکل داریم دلیلی نداره یه عده سرخود برن حمله کنن به سفارت.مگر مملکت ما قانون رسمی و ارگان رسمی نداره که یه عده همیشه سرخود میرن یه سری کار انجام میدن؟ توی دنیا به خاطر همین سرخود کاریها مارو محکوم میکنن به خشونت.متاسفم برای شما با این طرز فکر

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۳ ۱۴:۲۲

اخوی به جای وراجی اگر گاو صندق سفارت را زده بودید و پولش را بین مردم پخش میکردید بیشتر ایرانی بودی تا حالا که توی تاریکی میرقصی؟

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۳ ۱۴:۴۳

چندتا خل و چل رفتند یه غلطی کردند و حالا از جیب مردم باید جریمه پرداخت بشه

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۴ ۰۸:۰۱

تحت هر شرایطی حمله خودسرانه به سفارتخانه هر کشوری طبق قوانین ممنوع و در غیر اینصورت تاوان داره که باید پرداخت شود . مثل این میماند که عده ای تند رو و خودسرانه به سفارت ایران در کشوری حمله کنند و آسیب برسانند .

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۴ ۲۰:۰۱

چرا عاقل کند کاری که ببار آورد پشیمانی ؟