• سه‌شنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۳:۰۴
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 99022316727
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

از خرید تضمینی گندم خراسان جنوبی چه خبر؟

از خرید تضمینی گندم خراسان جنوبی چه خبر؟

ایسنا/خراسان جنوبی مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۶ هزار تن گندم از سطح ۲۱ هزار هکتار اراضی زیر کشت این محصول در استان خرید تضمینی صورت گیرد.

سیدمجتبی حسینی، امروز سه شنبه 23 اردیبهشت در ارتباط آنلاین با خبرنگاران از کشت گندم و جو در ۲۱.۷ هزار هکتار از اراضی خراسان جنوبی خبر داد و گفت: امسال 18 هزار و 60 هکتار از اراضی استان در سال زراعی جاری زیر کشت گندم و 20 هزار و 435 هکتار زیر کشت جو رفته است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در سال زراعی جاری با توجه به نزولات جوی ۲۱ هزار و ۷۴۷ هکتار از اراضی آبی و دیم خراسان جنوبی زیر کشت گندم و جو است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه در بخش دیم محصولات کشاورزی زراعی شامل؛ گندم و جو با توجه به نزولات جوی امسال 3687 هکتار کشت شده است، بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال 65 هزار تن گندم از این مزارع برداشت شود.

حسینی با بیان اینکه خروج گندم از استان بدون مجوز از جهاد کشاورزی و شرکت غله ممنوع است، اظهار کرد: خرید تضمینی گندم شامل؛ گندم دیم نیز شده و جهاد کشاورزی موظف به خرید گندم از کشاورزان است.

وی ادامه داد: در خرید تضمینی گندم و جو در استان، قیمت پایه گندم در سال زراعی جاری 2500 تومان و قیمت پایه جو 1650 تومان است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه سه انبار شرکت غله و 15 مرکز شرکت زیرمجموعه سازمان تعاون روستایی، گندم را از کشاورزان خریداری خواهند کرد، تصریح کرد: خرید تضمینی گندم در 18 مرکز خرید انجام می‌شود.

حسینی بیان کرد: امسال بحث آفت زنگ زرد گندم در برخی از مناطق استان مشاهده شده که بیشتر در ارقام محلی مشاهده شده است.

وی خاطرنشان کرد: از کشاورزان درخواست می‌شود برای پیشگیری از شیوع این آفت استفاده از ارقام اصلاح شده گندم را در دستور کار قرار دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha