• سه‌شنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۳:۲۰
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 99022316760
  • خبرنگار : 71282

آغاز ثبت‌نام وام کرونا در سامانه کارا از فردا

آغاز ثبت‌نام وام کرونا در سامانه کارا از فردا

بنابر اعلام دفتر سیاستگذاری و توسعه اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال پیامک به همه متقاضیان و کارفرمایان ظرف مهلت یک هفته به پایان رسیده و از فردا می‌توانند به سامانه کارا مراجعه و برای دریافت وام کرونا ثبت نام کنند.

به گزارش ایسنا،  پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا به مشاغل و کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا از فردا آغاز می‌شود و یک میلیون واحد کسب و کار که توسط وزارت کار مشمول دریافت تسهیلات شناخته و به آنها پیامک ارسال شده است با مراجعه به سامانه کارا اطلاعات خود را برای دریافت تسهیلات ثبت خواهند کرد.

پرداخت تسهیلات حمایتی به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا یکی از سیاستهای وزارت کار در راستای حفظ اشتغال بنگاهها و صیانت از نیروهای کار است و براین اساس ۱۳ رسته شغلی شناسایی شده که بیشترین آسیب از شیوع ویروس کرونا را متحمل شده و دارای لیست بیمه در قالب کارفرمایی یا خویش فرمایی هستند، می‌توانند از تسهیلات مذکور بهره مند شوند.

روند دریافت تسهیلات حمایتی در سه مرحله تکمیل می شود؛ مرحله اول ارسال پیامک وزارت کار از ۱۷ اردیبهشت ماه به تمام کارفرمایان مشمول، مرحله دوم ثبت نام کارفرمایان از هفته سوم اردیبهشت ماه در سامانه کارا به نشانی kara.mcls.gov.ir و مرحله آخر ارسال اطلاعات به بانک عامل جهت پرداخت تسهیلات حمایتی است.

در فرایند ثبت نام و بهره‌مندی واحدهای کسب و کار از تسهیلات مذکور، وزارت کار با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی به یک میلیون واحد کسب و کار که آنها را مشمول دریافت این تسهیلات دانسته، پیامک ارسال می‌کند و کارفرمایان به محض دریافت پیامک بر اساس کد ملی خود وارد سامانه می شوند و فرایند ثبت نام و ارائه مشخصات اولیه را دنبال می کنند پس از این مرحله، اطلاعات ثبت شده به بانکهای عامل ارسال و پرداخت تسهیلات آغاز می‌شود.

شرایط بنگاهها برای دریافت تسهیلات حمایتی

بنگاههایی مشمول دریافت تسهیلات قرار می گیرند که از سال گذشته تاکنون فعال بوده ونیروهای کار خود را تعدیل نکرده باشند به نحوی که شاغل بیمه شده داشته و کارگران آنها از بیمه بیکاری استفاده نکرده باشند پس از تایید اطلاعات از سوی داده‌های تامین اجتماعی، از سوی ستاد ملی کرونا برای پرداخت تسهیلات حمایتی انتخاب و معرفی خواهند شد.

بنگاههایی که کد کارگاهی از سازمان تامین اجتماعی داشته باشد این تسهیلات را دریافت خواهد کرد ولی اگر ارتباط بیمه ای با تامین اجتماعی نداشته باشد شامل دریافت تسهیلات حمایتی نمی شوند.

علاءالدین ازوجی ـ مدیرکل دفتر سیاستگذاری و توسعه اشتغال وزارت کار - در گفت‌وگو با ایسنا،  می گوید: یک میلیون واحد اقتصادی آسیب دیده از کرونا که سه میلیون شاغل بیمه شده در آنها مشغول کار بوده اند توسط وزارت کار شناسایی شده و مطابق ضوابط ستاد کرونا مشمول دریافت تسهیلات می‌شوند.

مبلغ تسهیلات حمایتی چقدر است؟

وی می گوید: تسهیلات حمایتی به واحدها و کارگاههایی اختصاص می‌یابد که نیروهای کار در آنها شاغل و بیمه باشند در واقع مبنای پرداخت، شاغل بودن نیروی کار و تعدیل نشدن فرد و داشتن بیمه پردازی تا قبل از شیوع کرونا است و میزان پرداخت تسهیلات نیز به این شکل است که برای واحدهایی که به اجبار تعطیل شده اند مبلغ ۱۶ میلیون تومان وام و برای واحدهای کسب و کاری که فعال بوده و تعطیل نشده اند به ازای هر فرد شاغل ۱۲ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می شود.

به گفته ازوجی شرط پرداخت تسهیلات حمایتی به بنگاههای آسیب دیده از کرونا، حفظ اشتغال موجود است و واحدهایی که کد بیمه و پروانه کسب داشته باشند مشکلی در دریافت تسهیلات نخواهند داشت ولی آن دسته واحدهایی که فاقد بیمه هستند، روند پرداخت تسهیلات به آنها ظرف دو ماه آینده عملیاتی می شود.

نرخ سود تسهیلات حمایتی ۱۲ درصد، دوره بازپرداخت دو ساله

نرخ سود تسهیلات ۱۲ درصد بوده و مراحل پرداخت آن به کارفرمایان تا یکماه آینده صورت می‌پذیرد. دوره بازپرداخت این تسهیلات پس از یک دوره تنفس از مهرماه سال جاری و به مدت دو سال است و وثایقی که برای دریافت این تسهیلات توسط بانکها دریافت می شود، متفاوت و با ارائه سفته و معرفی ضامن خواهد بود.

پیش از این در ستاد ملی مقابله با کرونا تصویب شد که به ازای هر نفر کارگر شاغل مبلغ ۱۲ میلیون تومان به هر کارگاه پرداخت شود و چنانچه نوع شغل به گونه‌ای باشد که بر اساس مصوبه ستاد، کارگاه تعطیل شده باشد این مبلغ به ازای هر کارگر ۱۶ میلیون تومان خواهد بود.

به گزارش ایسنا، با توجه به آغاز ثبت‌نام واحدهای آسیب دیده در سامانه کارا از روز چهارشنبه، انتظار می رود پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا به متقاضیان و کسب و کارهای آسیب دیده پس ازثبت نام، با سرعت بیشتری دنبال شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۳ ۱۴:۱۶

یعنی منی که یکماه و نیم مغازم بسته بوده به دلیل اینکه مغازم نیازی به کارمندی به جز خودم نداره، چون به اون صورت درآمدی ندارم که بخوام حقوق بدم نباید وام بگیرم؟

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۳ ۱۹:۳۶

خودت هم کارگری از نظر حقوقی بهت اگر بر نمیخوره پول رو بگیر

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۴ ۰۸:۵۴

من یک کارگر چینی کرد هستم چند دفعه پیام دادم اما وام یک میلیونی برام واریز نشده باید چیکار کنم

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۴ ۱۲:۲۲

دقیقا شرایط ما هم همینطوره، من یه مغازه کوچک دارم که ماهی 4 ملیون درآمدمه، ماهی 500 اجارشه، و حداقل 400 تومن هم پول آب و برق میدم دیگه چی برام میمونه که بخوام کارگر بگیرم 3 ماهه مغازه ام بسته است از ترس لغو پروانه خودم میرم کارگری روز مزدی هییییچ حمایتی بهم تعلق نگرفته نه وام نه هیچ چیز دیگه

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۵ ۰۰:۵۸

سلام آیا به مغازه دارها که کد بیمه و جواز کسب دارن ولی غیر از خود نیروی کار دیگری ندارند و در تعطیلی کرونا آسیب دیده اند نیز وام تعالق میگیرد..

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۶ ۱۱:۱۶

سلام. بنظر میاد داخل متن فوق جواب شما داده شده : "آن دسته واحدهایی که فاقد بیمه هستند، روند پرداخت تسهیلات به آنها ظرف دو ماه آینده عملیاتی می شود."

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۳ ۱۴:۱۸

ایابه زنان خودسرپرست که جزئ بیمه دهسال که خودشون حق بیمه روپرداخت میکنند این وام هم تعلق میگیرد؟

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۳ ۱۴:۲۱

ایاوام کروناویروس مبلغ بالاترازدومیلیون تومان به زنان خودسرپرست هم که خودشون حق بیمه خودشون وپرداخت میکنند.تعلق میگیره؟شماروبخداجواب بدید

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۴ ۱۰:۵۰

ما رانندگان جز جامعه نیستیم

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۴ ۱۳:۴۷

سقف وام از 12 میلیون تومان به بالا است و در صورتی که مشمول 13 رسته شغلی ذکر شده و به شدت آسیب دیده از کرونا باشید محدودیتی برای ثبت نام در سامانه ندارید.

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۴ ۲۰:۴۲

من خانم هستم وسرپرست خانواده بایک فرزند نه بهم سهام عدالت دادید فقط ماله پسرم اومده من یک برگه دارم ساله 85سبتنام کردم ازطريق کمیته امداد تورو خدا بداد ماهم برسید چکارکنیم آیا به ماهم وام تعلق میگیره

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۳ ۱۵:۱۰

با سلام.ببخشید ایا برای رانندگان اینترنتی و تاکسی داران و مسافر بر های شخصی تدبیری اندیشه شده است یا خیر......خواهشا به فکر این قشر از هموطن هامون باشین....یا حق التماس دعا.🙏

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۴ ۰۹:۵۸

نه عزیز مسافر کش ها رو کسی نگفته بود تو قرنطینه بمونن. باید کار میکردن. آخه اونا میتونستن یه سلفون بکشن دور خودشون کار کنن. بخاطر همین هم وامی تعلق نمیگیره

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۴ ۱۳:۵۰

تسهیلات مذکور به مسافربرهای برون شهری و آموزشگاههای رانندگی تعلق می‌گیرد.

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۳ ۱۵:۱۸

در رابطه با وام کرونایی

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۳ ۱۸:۲۲

باسلام برای رانندگان تاکسی که آسیب جدی دیدن چطوری باید وام بگیرند باتشکر

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۳ ۱۹:۴۵

من که بیمه جایی نبودم و نیستم شغلم کارگر ساختمان هستم سه ماه هست بیکارم به داد ما هم برسید

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۳ ۲۰:۲۷

من یک زن سر پرست خانواده هستم مستاجر هستم واز هیچ جا حقوق ندارم ویک دختر سندرم دان دارم که بیماری قلبی و ریه دارد و باید پیوند شود هیچ ملکی هم ندارم چرا یارانه میشتی به من داده نمی شود

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۴ ۰۱:۰۲

سلام خسته نیاشید.میخواستم بدونم وام کرونا.ب مشاغل ازادهم تعلق. میگیره.مادست فروشها.اوضاعمون هم خرابه.اجازه خونه هامون چندماه موتده‌‌۳۰_میلیونی. هم بدهی دارم.

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۴ ۰۴:۴۶

باسلام.برای اینایی که واقعا تاکسی یا اسنپ کارمیکنند وهمه راها وجادها بسته سدن چی؟

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۴ ۱۲:۴۰

سلام من کارگری بنایی هستم درامدم خیلی کمه کارتعطیل شد بیکارم نه بیمه دارم التماس دعا

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۴ ۱۵:۳۸

سلام ببخشید پس به ما که کارگر ساده ساختمانی هستیم واز اسفندماه تا به حال بیکاریم

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۵ ۰۱:۲۲

آیا به سرپرستان خانواده ها که بیکار هستن وام تعلق میگیره؟؟

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۳ ۱۶:۱۵

باسلام خدمت ریاست محترم من که شغلم آزاده یک کارگر ساده هستم به دلیل کرونا همه ی کارو کسبا بهم ریخته ومنم نمیتوانم کارکنم وهچ کسم بخاطر اینکه بازارا خرابه چه خاکی توسرم کنم بخدا بدبخت شدم نون شبمو ندارم بخورم باتشکر یک کمکی به ما بیچاره ها بکنید

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۳ ۱۶:۱۸

سلامی مجدد بخدا خیلی سخته یک مرد شرمنده ی زنو بچش بشه کار یک مرد شب تاصبح شده گریه ما رو هم درک کنیدممنون

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۳ ۱۷:۱۲

سلام خسته نباشید این وام و به من ندادید یارانه هم قطع کردید دوفرزند بیکاره بستر در پاکبان اندیشه نو ماهی یک تومان اون یکی بیماری آترومایید شدید با داروی گرون جواب پیام نمیدید این شما و اینهم خدا خودتون جواب بدید نه خونه نه ماشین

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۳ ۱۷:۲۶

سلام منکه الان 3 ماهه مغازم بسته هستش هیچ حمایتی ندیدم اینم بگم شغل من آرایشگری، فک کنم مابیشتر ازسایر مشاغل آسیب دیدیم

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۳ ۱۸:۵۵

صافکارم یکماه ونیم مغازم تعطیل بودچرابرای من هیچ پیامی نیومد

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۳ ۲۰:۳۸

مرحله اول من اس دادم برای درخواست وام مرحله سوم سایتی هس این دوباره میشه وام بگیرم؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۳ ۲۰:۴۱

ایا به رانندگان تاکسی تعلق می گیرد

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۳ ۲۱:۱۰

سلام خسته نباشی من برای وام ۱ میلیونی کدملی را برای 6369 ارسال میکنم ولی هیچ جوابی نمیاد هم حساب واریز یارنخ بنام خودم میباشد هم خط موبایل میشه خواهشا راهنمایی کنید مرسی

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۳ ۲۱:۱۸

لطفا به ما پول را بدهید نیاز داریم مرسی

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۳ ۲۱:۳۱

با عرض سلام و ارادت،مانند من راننده تاکسی های زیادی،که علاوه بر ترس از کرونا ،از ماشینهای فرسوده خودمان هم نگرانیم،لطفا فکری به حال ما و خانواده ها مان بکنید،التماس دعا داریم در این شبهای عزیز

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۳ ۲۱:۳۵

همه تسهیلات مال کارفرماها هست پس کارگر باید چکار کنه بره بمیره

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۳ ۲۳:۲۲

ابا کسانی که ویزای اقامت کشوری داشتن مثلا عمان .امارات وغیره که 30میلیون بابت ویزا دادن و حالا با ممنوعیت پرواز بخاطر کرونا کنسل شدن وکارشون از دست دادن مشمول این وام میشوند جواب ممنونم

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۳ ۲۳:۳۲

ببخشید چرا ملاک پرداخت تسهیلات مالیات و جواز کسب نبوده و ما چطور می توانیم به کار و کسب خود در این شرایط ادامه دهیم که همه جوره تحت فشار هستیم طلبکار و بانک و موجر...

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۴ ۰۰:۴۹

پس قرار بود به رانندگان تاکسی وام بدن چی شد؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۴ ۰۱:۰۸

مگه ماها صدمه ندیدیم منیکه نزدیک دوماه بود مغازم بسته بود.چی؟نزدیک عید جنس خریدیم بامید فروش عید اونمکه همه جابسته شد .آیا ما خسارت ندیدیم .نه ازجایی حقوق میگیریم ونه چیزی.

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۴ ۰۱:۴۷

وام یک میلیونی برای ما واریز نشد چرا؟؟

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۴ ۰۱:۴۹

به ارایشگاه تعلق نمیگیره؟

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۴ ۰۲:۴۰

من چندماه بیکارم نقاش ساختمانم برا کرونا نباید. بهم کمک کنن خدایی. مهدی مختاری

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۴ ۰۲:۴۶

سلام من چند ماه بیکارم برا کرونا نقاش ساختمانم تکلیفم چیه خواهش میکنم بهم کمک کنید به همین روزهایه. عزیز.

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۴ ۰۲:۴۹

سلام شما را به خدا به من هم وام بدید.مستأجر هستم و بیکار .محتاج نان شب مان شدیم.نه بیمه داریم ونه چیزی.لطفا به ما هم کمک کنید.کمیته امداد باید برای ما که هیچ چیز نداریم کاری کند .

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۴ ۰۲:۵۸

سلام. پس آرایشگران.چی.چرا چیزی به ما نمیدن ۲ماه تعطیل شدیم

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۴ ۰۳:۱۹

باسلام باباخواهشاراجب مسافرکش های شخصی یاآژانسهای مسافرکشی که بخاطراین کرونا لعنتی کارشون نابودشده وهم خبررسانی کنیدآیا این دسته ازافرادجامعه شامل این وام میشن؟!اگرنمیشن چطوری دولت انتظارداره این جماعت زندگیشون روادامه بدن اونم باچندرغازپولی که درمیاوردن بااین بیماری ومافیای اقتصادی نابودشدن

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۴ ۰۴:۰۲

به تاکسیرانان کی وام کرونا میدن

avatar

تورا بخدا به فکر فروشندگان پوشاک که بهترین فصل کارشون بسته بودند هم باشید

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۴ ۰۵:۳۹

ببخشید من شغلم فروشندگی پوشاک با مغازه اجاره ایی هستم وبه دلیل کرونا یکماه ونیم بسته بودم ایا به من وام نمیدند

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۴ ۰۵:۴۰

سلام آیا برایه راننده هایه آژانس هم این وام تعلق میگیره از کجا باید اقدام کنن

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۴ ۰۵:۴۰

با سلام ، من آرایشگرم و سرپرست سه فرزندم ، چندین ماه است بیکارم ،و حال چگونه است که تسهیلات و وام و بیمه و سهام به ما تعلق نمیگیرد این هم از بد شانسی ماست ، فرزندانمان بیکار ،و خودمان بدون حمایت 😔

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۴ ۰۵:۴۳

سلام من وام میخواهم

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۴ ۰۶:۱۳

کار فست فود اسفند هیچ فروردین کلا تعطیل اردیبهشت ماه رمضان خرداد بیرون بر سه چهار ماه بدون درآمد و اجاره چند میلیونی مغازه به فکر ما کسی هست

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۴ ۰۶:۳۷

یعنی من که راننده اسنپم ۳ماه بیکار شدم به من وام نمیرسه ولی به اون صاحب کارگاه تولیدی مغازه دار که انقدر پول توبانک داره که یکسال هم کار نکنه ازجیب بخوره بهش وام تعلق میگیره عجب عدالتی دارید شماها

avatar

برای دولت زشت است بازنشته کشوری برای معیشت گدایی کند حقشان این نیست ممنون

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۴ ۰۷:۱۲

من هچی درآمدی سابتی ندارم خودم اجاره نیشنم ماهیانه سی صدهزار تومان اجاره می دم

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۴ ۰۸:۰۰

با سلام. آیا من که کارگاه مبل دارم. چند وقته بسته بودم. وام کرونا تعلق می‌گیرد؟

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۴ ۰۸:۲۱

سلام ایا ویروس کرونا فقط ب کارفرمایان اسیب دیده ایا کارگران ساختمانی ک هیچ حمایتی از هیچ جایی ندارن اسیب ندیدن من سوالم اینه مشکلاتمون ب کی بگیم ؟

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۴ ۱۰:۰۴

وام میخواستم

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۴ ۱۰:۳۱

چاپخانه ها از مشاغل آسیب دیده از کرونا بوده که متاسفانه هیچ جایگاهی در پرداخت تسهیلات و حمایت نداشته.

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۴ ۱۰:۵۸

سلام میخواستم بدونم جوونایی که در مغازه های مردم فروشنده هستن بدون بیمه مستاجرا خرج زن وفرزندو مادر پیرشونو میدن ادم نیستن که تو هیچ شرایطی اسمشون نیست لطفا اونارو هم در نظر بگیرین نه راننده تاکسی که 5 تا خونه داره و میاد تفریحی کار میکنه

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۴ ۱۱:۳۳

من راننده وانتم وانت تلفنی کار میکنم نفهمیدم اسیب یعنی چی دیگه راهی نمونده بجر این که کاسه بگیرم بشینم سر چهار راه گدای کنم واسه شکم زن بچم

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۴ ۱۱:۳۸

ایا به کارگران فصلی که در کارگاه خیاطی کار کرده اند وام تعلق میگیره

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۴ ۱۱:۴۵

ماکه انقدر درآمدمون زیادنشده که کارگرمونوبیمه کنیم وتازه کارگاه زدیم چی؟

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۴ ۱۱:۵۸

ماکه یک سال کارمونوشروع کردیم انقدی درآمدنداشتیم که کارگرمونوبیمه کنیم وازکروناآسیب دیدیم چی؟هنوزهم کارمون شروع نشده؟؟😔چرابه ماوام تعلق نمیگیره؟؟

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۴ ۱۲:۳۴

سلام ببخشی من کارگر بنایی هستم

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۴ ۱۳:۱۶

سلام چرای ای کارگرها بخداقسم ازاسفنددرقرنطینه هستیم با5تابچه اجاره نشینیم دیگه به آخرخط رسیدیم نه سهام عدالت داریم نه چی دیگر پس ماچی

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۴ ۱۳:۴۱

واقعا مسخره است فقط بیمه شده ها بهشون وام تعلق میگیره

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۴ ۱۳:۴۵

ایا به مالکان تاکسی وام کرونا تعلق میگرد یا تاکسی جزء مشاغل زیان دیده از کرونا میباشد

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۴ ۱۴:۰۶

آرایشگر هایی که الان چند ماه هست بی کار شدند تکلیفشون چی هست؟

avatar

من اوایل که اعلام شد ثبت نام کردم برای وام هنوز هم برایم ریخته نشده پیامک آمد ولی هنوز خبری نشده چکارکنم بازنشسته تامین اجتماعی هستم

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۴ ۱۴:۳۰

یعنی به منه بنده که مغازه ام چند ماه تعطیل بوده وام تعلق نمیگیره تنها خودم فروشنده بودم

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۴ ۱۴:۳۳

آیا به کار فرمایان قالی بافی تعلق مگیرد

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۴ ۱۵:۰۲

سلام من ی زن سرپرستم هیچ درآمدیم ندارم جز یارانه ب منم تعلق میگیره تورو خدا جواب بدین واقعا احتاج دارم

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۴ ۱۵:۰۳

من مربی ورزشی هستم. چهار ماه به اجبار، باشگاهی که توش فعال بودم بسته شده و هنوز هم بسته است و بیمه تامین اجتماعی هم بصورت اختیاری خودم پرداخت میکنم که بعلت بی پولی دو ماه هست که پرداخت نکرده ام. ولی از وام و کمکی خبری نیست؟؟؟

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۴ ۱۵:۲۰

خواهشن به فکر راننده تاکسی ها هم باشید

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۴ ۱۵:۳۷

سلام طاعات عبادات قبول ببخشید بنده مربی مهدم آیا به منم تعلق میگیره یا خیر

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۴ ۱۵:۴۰

سلام،ببخشید به مربی مهدم تعلق میگیره وام یا خیر لطفا پاسخگو باشید متشکر

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۴ ۱۶:۱۳

سلام راننده اژانسم چرادولت فرق میزاره سهمیه بنزین ندءدن به ما.سه ماه بیکارم مستاجرم به سختی بیمه رانندگان پرداخث میکنم باکدوم درامد ی کمکی بکنید

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۴ ۱۶:۲۳

سلام! مامانم سر پرستمون هست 6تا بچه داره هیچ کار نمیکنه...... داداشم 20سالشه خرج خونه میداد.... بنایی کار می‌کرد..... از عید تا الان هیچ کار گیرش نیومد...... ب ما تعلق نمی‌گیرد؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۴ ۱۶:۲۴

ایا کارگران خدماتی می توانند از این تسهیلات استفاده کنند

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۴ ۱۶:۴۷

سلام کارگری که بیمه نداره تکلیفش چی

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۴ ۱۶:۴۸

ماکه ارایشگریم وبیمه نداریم وکارگری هم نداریم چی؟نمیتونیم وام بگیریم

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۴ ۱۸:۴۹

هیچ فکری برای راننده های سرویس مدارس نشده.وقتی زندگی با این راه می چرخید حالا که نیست چکار باید کرد

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۴ ۱۹:۱۴

من الان نزدیک دو ماه و نیم مغازه رو بستم با اجاره و کلی قسط چون بیمه اختیاری رد می کردم میگن به ما تعلق نمی گیره چرا باید اینجوری باشه ما بریم؟ دزدی کنیم قسط و کوفت و زهر مار بدیم چرا شامل ما نباید بشه یه فکری برای امثال ما بکنید

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۴ ۲۱:۲۰

سلام.من یک دستفروشم کل سرمایه ام ۲میلیون نبوده نه حقوقی میگیرم نه بیمه ای دارم یک دخترمعلول دارم حالا بدلیل کرونا بیچاره شدم بقول معروف لونه مورچه بایک قطره شبنم خراب میشه.آیا به من وام تعلق نمیگیره؟؟

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۴ ۲۲:۰۹

سلام، خواستم بدونم که من مغازه دار و امثال بنده به مدت ۵۰ روز مغازه ام تعطیل بود بعلت ویروس کرونا نباید وام تعلق بگیره،ما ضرروزیان ندیدایم؟.

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۴ ۲۲:۰۹

سلام شهر من شغل ازاد داره بیمه نیست ولی بیکار بود وام تعلق میگره

avatar

چرا برای واحد تولیدی خیاطی ما پیامک‌زده نشده

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۴ ۲۳:۴۴

سلام.من.کارگر ساختمانی هستم.چرا.رفتم.ثبت نام.نکردن.من.هم.بیکار.بودم.

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۵ ۰۰:۰۴

باعرض سلام خسته نباشید این جانب علی افلاکی ساکن تبریز تا به امروز از طرف صاحب کار بیمه نشده و قدرت شخصی هم برای بیمه کردن خود ندارم. پیک سیارموتوری که ازاسفند ماه بیکار شدم هیچ وامی داده نشده لطفا راهنمایی کنیدممنون

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۵ ۰۱:۰۹

باسلام چراکارگران ساختمانا نمیتونن ازین تسهیلات استفاده کنن؟

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۵ ۰۱:۲۸

منه ارایشگر که از اسفند ماه کار نکردم فروردین و نصف اردیبهشت مغازه ام بسته بود تعلق میگره یا نه

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۵ ۰۱:۴۳

معیشتی و یارانه هردواردبیهشت مابه حساب ام واریزنشدازکدم اداره پیگیری کنم وام کرونا تعلق میگیره یانه

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۵ ۰۲:۰۷

تکلیف من کارگر هیچ بیمه وشغلی ندارم جز کار گر فصلیم مستاجرم چی واقعا به سختی زندگیم میچرخانم تکلیف چی به کی بگیم دردمون

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۵ ۰۲:۱۸

من مغازه دارم و کارم ساخت و نصب دربهای چوبی هست فقط خودم رو بیمه اختیاری میکنم و کارگرهای افغانی جواز دارن چرا من شامل نشدم لطفا مسئولین پاسخ بدهند

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۵ ۰۲:۴۷

آیا این وام شامل نانوایی که دارای سه کارگر بیمه تامین اجتماعی دارد وبا داشتن کمترین سهمیه آرد یعنی سه کیسه در روز ودر ماه چهار روز تعطیل سهمیه ایی ندارد تعلق می‌گیرد که پول حقوق شاطر وخمیر رو باید از جای دیگری تامین بکنند وبا توی ای او1ای کرونایی با بازاری بسیار بد

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۵ ۰۲:۵۷

ایا به دست فروشان سازمان میادین مشهد که از اسفند تاحال بیکارند این وام هم شامل میشه ممنون خواهشا راهنمای کنید باتشکر

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۵ ۰۳:۱۵

12%یعنی هر16میلیونی که میگیری باید18میلیون پس بدی اگه کارگاهی 10تا کارگر هم داشته باشه باید بیشتر از 20سود پس بده خداییش یه خورده بیشتر از یه خورده زیاد نیست؟

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۵ ۰۴:۰۵

س ما قایق داریم بیمه نیستم وام کرونا به میدن چکارکنیم راهنمایکنید

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۵ ۰۴:۵۹

سلام آقا به راننده‌ای اسنپ هم وام میدن ما دوماه نیم کار نکردیم

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۵ ۰۵:۰۱

آیا به رانندگان اینتر نتی هم وام میدن ممنون

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۵ ۰۵:۱۵

نقاش ساختمان چند ماه بیکارم

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۵ ۰۵:۳۹

وام برای پوشاک

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۵ ۰۹:۴۱

سلام چندساله که برای بیماری پسرم گرفتارم امسالم که برای کروناتعطیل بودیم ایابه ماکه جوازنداریم چیزی میدندبخاطرسرطان پسرم خیلی بدهکارم

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۵ ۰۹:۵۶

قدیما می‌گفتند برو فکر نون باش که خربزه آب

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۵ ۱۰:۰۸

منه مغازه درشمال کشور که بخاطر کرونازودتر از شهرهای دیگه درگیر شدیم فروش شب عیدم تا ۸۰درصد کم شد به دستور دولت تا ۲۳فروردین مغازه بسته بود و بیمه تامین اجتماعی ندارم الانم بد جوری بهم فشار آمده شامل این وام ۱۲ میلیونی نیستم؟ کی قراره از ما حمایت بکنه ؟

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۵ ۱۰:۴۹

همسر من زندان می باشد وکارت یارانه به نام ایشان می باشد وشماره تماسی به نام خودش ندارد ما چگونه این وام یارانه را بگیریم

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۵ ۱۱:۱۹

شامل مدارس غیرانتفاعی هم میشودیانه؟؟؟

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۵ ۱۵:۴۹

دستم خیلی خالیه لطفاً کمکم کنید

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۵ ۱۵:۵۰

به دامدار تعلق می‌گیرد؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۵ ۱۶:۲۹

سلام اقا تورو به خدا پیگیری کنید اصنافی که لیست بیمه ندارن و خانوادگی اداره میشن مثل کافی شاپ و قهوه خانه و خیلی از کسبه های دیگه که فقط پروانه کسب دارن چرا وام تسهیلات کرونا نمیتونن بگیرن ؟باید چه خاکی برسر بریزند؟ مشخصه کسی که لیست بیمه داره اینقدر سرمایه داره که این وامه فقط حقوق کارگراشه . مثله اصلی ما اقشار تازه تاسیس و کم درامد هستیم.

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۵ ۱۸:۲۸

ایامنی که الان فروشنده لباس فروشی هستم تعلق میگیردیانه

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۵ ۱۸:۵۹

آیا به دست فروشان نیز این وام داده می شود.

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۵ ۱۹:۱۵

اون یک میلیونیرو واقعا لازم داریم چرا ولسه ما نریختن اخه

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۵ ۲۰:۱۹

من به وام کرونه نیازدارم من این دو ماه مغازم بسته مغازم پارچه فروش هستش

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۵ ۲۱:۲۹

سلام ببخشید باید برای این وام از قبل عید بیمه میبودن یا نه

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۵ ۲۲:۲۳

این واقعا ظلمه ۴۵ روز مغازه من بسته بوده خودموبرادرم که بیمه هم نکردیم خودمونو بما نمیخوان پولی بدن ؟؟؟خدا نگذره از هرکی که انقد ظلم میکنه به امسال منه بی دفاع

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۵ ۲۲:۲۸

چرا پس اون کسایی که بارکد از وزارت بهداشت گرفتن برای بازگشایی کسبو کارشون رو ملاک قرار ندادن برای پرداخت وام ؟؟تامین اجتماعی از کی تابحال قیوم همه شده که ازبانک اطلاعاتیش برای پرداخت وام استفاده بشه

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۶ ۰۳:۲۴

من کارگر قنادی هستم نزدیک یه ماه تعطیل شد وکارفرما چون بیمه منو نریخته نمیتونم از بیمه بیکاری استفاده کنم خودشم که نمیده پس ما کارگرا که بیمه نیستیم چکارکنیم

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۶ ۰۹:۰۰

سلام عزیزان . برای من سواله که ما کاسبهاومغازه دارها تکلیفمون چیه؟ بخصوص تعدادی که مثل بنده مثلا آرایشگاه دارند و مدت طولانیتری محل درامدشون بسته مونده والان دربدترین شرایط اقتصادی هستیم چه خاکی بر سرمون بریزیم ؟ بنده هفت ساله سه تا بچه هامو تنهایی بزرگ میکنم و بعد عید درامدم صفر بوده . چیکار کنم با مخارج سه تا بچه محصل ؟؟؟

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۷ ۲۳:۲۶

سلام من یک اژانس بانوان دارم که به مدت ۳ماه بسته بود والان بعد از ۳ ماه باز کردم نه راننده میاد نه زنگ میخوره اژانس من چکار کنم از این وام کرونا بتونم استفاده کنم خواهشن جوابم رو بدین امیدم اول خدا بعدش شماست

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۸ ۱۴:۲۵

ای بابا درد ما با این وامها درمون نمیشه یه تومن یا دو تومن چند کیلو لوبیا نخود گوشت میشه

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۹ ۱۲:۵۲

سلام من راننده تاکسی باید کجا وکی ثبت نام برای وام 12میلیونی انجام دهم

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۳۱ ۰۵:۳۲

ایا به دکه های فلافل فروشی وام کرونا تعلق میگیرد

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۳۱ ۱۱:۱۳

من فروشنده بازارهفتگی هستم ازاول اسفندبازارهفتگی تعطیله پس ماچه کنیم

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۰۲ ۲۱:۴۱

سلام وام به کسبه ها که جواز دارند ولی بیمه ندارد تعلق میگیره یا نه

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۰۸ ۱۸:۰۷

راننده پایه یک هستم چن ماه بیکارم بخاطر نداشتن بار ب کارت هوشمندم اعتبار نزدن

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۱۰ ۱۱:۵۵

با سلام ما شرکت تولیدی قطعات الکترونیکی دانش بنیان هستیم که حدود 30 کارگر داریم و همگی با کد کارگاهی شرکت بیمه هستن و حدود 2 ماه تعطیل بودیم ولی جزو این 13 گروه واجد شرایط نیستیم ما چگونه از وام کرونا میتونیم استفاده کنیم

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۱۱ ۱۹:۴۰

سلام عرض ادب و خسته نباشید.من مربی اموزشگاه رانندگی هستم و متاسفانه صنف ما هیچ یک از همکاران مارو بیمه نکرده .و نمیکنه مارو بیمه .و ما از ۱۵اسفند ۹۸ کارمون تعطیل شده تا اخرای اردیبهشت۹۹.رییس صنف ماهم هیچکاری واسمون انجام نداده و نخواهد داد.حالا ما چجوری از گرفتن.وتعلق گرفتن وام باخبر بشیم و به کجا باید مراجعه کنیم .ممنون میشم جواب بدین.باتشکر مربی اموزشگاه.آرمان.شهرستان زاهدان

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۱۲ ۰۹:۵۵

چراسامانه باز نمیشه

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۱۴ ۱۵:۰۴

سلام‌من راننده هستم وبیمه دارم واز سامانه کارا پیام امده ولی در سایتش ثبت نام نمیشوم دلیلش چیست

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۱۴ ۱۵:۱۰

ایا‌به رانندگان تاکسی درون شهری که بیمه دارند وام کرونایی تعلق می گیرن

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۱۴ ۱۵:۲۱

تاکسی‌های‌بیمه‌دارو‌پرداخت‌ بیمه اسفند وفر وردین شامل وام میشوند

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۱۹ ۱۲:۱۲

احتیاج وام دارم ممنون

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۱۹ ۲۱:۴۶

سلام به رانندگان تاکسی که بیمه تاکسی هستند وبیمه اسفند وفروردین پر داخت کردند تهلق میگیرند پیام امده برای من تعلق میگیرد

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۰ ۱۱:۵۱

بعلت تعطیل بودن چاپخانه در بهمن ماه وفروردین وخسارت واردشده وپرداخت حق بیمه احتیاج مبرم به وام رادارم

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۴ ۲۲:۱۴

سلام وارادت متاسفانه بنده با 17نفرپرسنل بیمه شده وام272میلیون تومان تعلق گرفت ولی متاسفانه کلا وام بنده از سایت حذف شده وهیچ ارگانی پاسخگو نیست .

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۸ ۲۱:۴۰

نزدیک یک سال من بیکارم بخاطر مریضی نیاز کمک دولت من یک کارگر هستم درآمد کم است همکاری کنید نیاز یک وام است

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۳۱ ۱۰:۵۴

سلام نمایندگیهای بیمه ضعیف مشمول این وام نمیشن؟

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۹ ۱۰:۵۳

سلام منم یک مغازه کوچیک دارم اجاره میدم پول آب و برق و گاز و بیمه هم میدم خب آیا به شغل ما که دوماه بسته بودیم وام تعلق نمیگیره حتما باید کارگر داشته باشیم

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۶ ۰۵:۴۵

پس چرا این همه کارگر ساختمانی را وام نمیدین.

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۳۰ ۲۲:۰۷

من یک کارگر هستم به دلیل این مریضی بیکارشدم

avatar
۱۳۹۹-۰۶-۳۱ ۰۳:۱۰

وام کرونا