• سه‌شنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99022316909
  • منبع : نمایندگی همدان

رئیس مدیریت بحران سازمان جهادکشاورزی استان همدان خبر داد

پرداخت ۸۰ درصد خسارت سیل‌زدگان بخش کشاورزی همدان

پرداخت ۸۰ درصد خسارت سیل‌زدگان بخش کشاورزی همدان

ایسنا/همدان رئیس مدیریت بحران سازمان جهادکشاورزی استان همدان از پرداخت ۸۰ درصد تسهیلات بانکی خسارت دیدگان ناشی از سیل فرودین ۹۸ بخش کشاورزی استان همدان خبر داد و گفت: در بخش تسهیلات بانکی معدل تسهیلات پرداختی کشور ۶۲ درصد بوده است.

احد ظفری در حاشیه دیدار با فرماندار اسدآباد گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در سطح کشور در بحث پرداخت خسارت های ناشی از سیل فرودین ۹۸ میزان ۹۹ درصد اعتبارات تخصیص یافته و جذب شده است، افزود: در حال حاضر تمامی پرونده های ثبت و بارگذاری شده در سامانه سجاد مربوط به استان همدان پرداخت شده و تقریباً دیگر هیچ پرونده ثبت و بارگذاری شده در سامانه سجاد نداریم که پرداخت تسهیلات آن در استان همدان انجام نگرفته باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: سیل فرودین ۹۸ افزون بر ۸۳۴ میلیارد تومان به بخش کشاورزی شهرستان ها و استان همدان در بحث زیرساخت ها، باغبانی و زراعت خسارت وارد کرد که براساس تصمیمات هیئت وزیران ۱۶۴ میلیارد تومان ابلاغیه به استان در بحث خسارت اعلام شد.

ظفری با بیان اینکه از ۱۶۴ میلیارد ابلاغیه اعلام شده به استان میزان ۸۱ میلیارد تومان آن تخصیص یافت، تصریح کرد: در همین راستا ۲۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در رابطه با زیرساخت های خسارت دیده بخش کشاورزی استان شامل بازسازی قنوات، جاده های بین مزارع و کانال های انتقال آب آسیب دیده تخصیص اعتبار داشته ایم.

وی خاطرنشان کرد: در بخش امهال وام بهره برداران خسارت دیده ۸۱ میلیارد به استان ابلاغ شد که خوشبختانه براساس کارگروه برگزار شده شهرستان ها و استان تعداد ۱۸ هزار پرونده در سامانه سجاد بارگذاری شد که این تعداد پرونده قابل پرداخت بودند و پرداخت کلیه این پروندها انجام گرفت.

ظفری با بیان اینکه افزون بر ۷۹ میلیارد و ۴۵۹ میلیون تومان به بهره برداران خسارت دیده بخش کشاورزی ناشی از سیل فرودین سال ۹۸ استان همدان پرداخت شده است، گفت: ۸۰ میلیارد تومان نیز از ۱۰۲ میلیارد تومان توسط بانک های استان تسهیلات ارزان قیمت برای خسارت دیدگان کشاورزی درنظر گرفته شد که به واسطه این میزان اعتبار اماکن دامی آسیب دیده بر اثر بارندگی و سیل ۹۸ بازسازی شود.

وی خاطرنشان کرد: امهال تسهیلات بهره برداران خسارت دیده که سررسید وام آنها از یکم مهرماه سال ۹۶ تا ۳۱ شهریور ۹۸ بود، خوشبختانه تمام بهره برداران که به بانک مراجعه کردند، وام آنها سه سال تمدید شده است.

ظفری اضافه کرد: در زیرساخت های بخش کشاورزی نیز در بحث برگزاری مناقصه زیرساخت ها هستیم تا پروژه هایی که در استان و شهرستان ها از جمله اسدآباد در بحث سیل و بارندگی سال ۹۸ آسیب دیده اند، بازسازی خود را انجام دهند.

فرماندار شهرستان اسدآباد سه شنبه ۲۳ اردیبهشت ماه در دیدار با رئیس مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی استان همدان، از پرداخت ۲۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی و بلاعوض به خسارت دیدگان کشاورزی ناشی از بارش های سیل آسای فروردین ماه سال ۹۸ این شهرستان خبر داد.

مجید درویشی اظهار کرد: در بارش های سیل آسای فرودین سال گذشته براساس ارزیابی ها و راستی آزمایی تعداد ۲۱۷۳ نفر از بهره برداران کشاورزی در بخش های مختلف دچار خسارت شدند که افزون بر ۲۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به این افراد خسارت پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: از این میزان خسارت پرداخت شده افزون بر هفت میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض و ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی ارزان قیمت بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha