• چهارشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۰:۴۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99022417359

بررسی عملکرد دولت دوم روحانی/2/

درایتی: فراز و فرودهای سختی دولت دوازدهم را به خود درگیر کرد

درایتی: فراز و فرودهای سختی دولت دوازدهم را به خود درگیر کرد

ایسنا/خراسان رضوی عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت گفت: در این سه سال فراز و فرودهای سختی دولت را درگیر کرد، ولی با توجه به مقدورات و موانعی که سر راه دولت وجود داشت و بعد هم ایجاد شده بود، بی‌انصافی است اگر نمره متوسط را به دولت ندهیم.

مصطفی درایتی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص عملکرد دولت دوازدهم در آستانه سالگرد انتخابات ریاست جمهوری (29 اردیبهشت ماه) اظهار کرد: ارزیابی من از عملکرد دولت دوم آقای روحانی با توجه مسائل و مشکلاتی که ناخواسته پیش آمدند، خیلی منفی نیست البته من معتقدم که ایشان از خیلی از فرصت‌ها هم آن‌طور که باید و شاید در مدیریت کشور استفاده نکردند.

وی ادامه داد: در این دوره دولت تمام توان خود را برای عملی کردن آن چه که به مردم وعده داده است به کار گرفت، به عنوان مثال در دور اول تمام توان خود را برای برجام گذاشت و در آن موفق شد و با تمام موانع داخلی و مشکلاتی که در مذاکرات وجود داشت به نظر من هنر بزرگی بود، اما روی کار آمدن ترامپ دیگر دست آقای روحانی نبود، همین که کشور آماده می‌شد تا از برجام به نحو شایسته‌ای بهره‌مند شود انتخاب ترامپ اتفاق افتاد و بخشی از این مشکلات را ایجاد کرد.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت تصریح کرد: در دور دوم، دولت با توجه به تحریم‌های آمریکا به دنبال این بود که توازنی در بخش اقتصادی ایجاد کند و به نظر من در این کار نیز با توجه به کسری بودجه سنگین دولت، به صفر رسیدن فروش نفت و بسته شدن تمام راه‌های تبادل مالی ایران همت زیادی صرف شد و نسبتا در مدیریت آن ناموفق نبود.

درایتی افزود: در این سه سال فراز و فرودهای سختی دولت را درگیر کرد، ولی با توجه به مقدورات و موانعی که سر راه دولت وجود داشت و بعد هم ایجاد شده بود، بی‌انصافی است اگر نمره متوسط را به دولت ندهیم، درست است که از تمام ظرفیت و امکانات موجود استفاده بهینه نشد ولی به هر صورت حاصل و نتیجه را که ارزیابی می‌کنیم نمی‌توان نمره متوسط به دولت نداد.

وی خاطرنشان کرد: نارضایتی که در جامعه وجود دارد صرفا مربوط به دولت نیست و به کل حاکمیت مربوط می‌شود که مردم راضی نیستند و در مجموع عملکرد را مطابق انتظار خود را نمی‌بینند، دولت بخشی از قدرت را در اختیار دارد و بخش‌های دیگر نیز باید مسوولیت بپذیرند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب اضافه کرد: افرادی که ما آن‌ها را به عنوان دولت سایه تعبیر می‌کنیم به صورت غیرمنصفانه به دنبال این هستند که جهت نارضایتی را به نوعی متوجه دولت کنند اما مردم بعد از ۴۰ سال تمام ارکان حاکمیت را کامل می‌شناسند و ارزیابی کاملی هم دارند، با توجه به فضاها و منفذهایی که برای اطلاعات و تحلیل‌ها وجود دارد مردم همه ساختار را خوب تحلیل می‌کنند.

درایتی درخصوص وضعیت سیاسی کشور پس از پایان دولت آقای روحانی گفت: آن چه که اکنون به صورت معمول و در این زمان می‌بینیم و با توجه به شکل مبارزه‌ای که جریان اصول‌گرا یعنی مبارزه تک نفره که معمولا انجام داده و اکنون هم که مجلس را در اختیار دارند، احتمالا برای دراختیار داشتن قوه مجریه خیز برداشته‌اند که حتی در صورت تحقق این اتفاق من این را مجموعا به نفع آن‌ها نمی‌بینم.

وی افزود: اگر این جریان به تحول و تغییر جدی بین خود نپرداخته باشد اصلا ظرفیت پاسخگویی به حداقل‌های جامعه را نخواهد داشت و سطح نارضایتی را به شدت بالا خواهد برد و این باعث خواهد شد که افتراق میان خودشان هم به شدت رشد پیدا کند.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت درخصوص تاثیرات کاهش مشارکت مردم در انتخابات عنوان کرد: کاهش مشارکت به نفع کشور نیست، عمده حسن کشور در این ۴۰ سال گسترش مشارکت مردم در عرصه سیاسی بوده که همیشه بخشی از مشکلات با همین موضوع حل و فصل شده است، طبیعتا دنیا روی این موضوع نگاه خاصی دارد.

وی افزود: کاهش مشارکت دو عامل دارد یک عامل که به جناح‌های سیاسی بر می‌گردد و عامل دیگر ناشی کل قدرت و حاکمیت است. مساله دیگر این است که زمانی که زمین بازی یک طرفه آرایش شود، مردم ارزیابی دقیق می‌کنند و اینکه از یک جناح چیزی باقی نماند و جناح دیگر با تمام قدرت بیاید، از چشم و نظر مردم پنهان باقی نمی‌ماند و در میزان مشارکت آنان تاثیر خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha