• چهارشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۴:۱۴
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 99022417691
  • خبرنگار : 71461

کرامت انسان‌ها در رزمایش کمک مؤمنانه حفظ می‌شود

کرامت انسان‌ها در رزمایش کمک مؤمنانه حفظ می‌شود

یک جهاد گر و استاد اخلاق گفت: خدمت به متضررین در این ایام اصلی‌ترین ماموریت رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه است.

به گزارش ایسنا،حجت‌الاسلام صادق خدایی- استاد حوزه و دانشگاه- اظهار کرد: متاسفانه بر اثر شیوع کرونا و تعطیلی برخی کسب و کارها، شاهد آن هستیم که عده‌ای از هموطنانمان متضرر و حتی نیازمند شدند لذا لازم است از آنها حمایت‌های مقطعی صورت گیرد تا بتوانند این بحران را پشت سر بگذارند. البته این کمک‌ها و حمایت‌ها باید به صورتی باشد که شأن افراد و کرامت انسان‌ها حفظ شود.

وی افزود: قرار است در استان البرز همانگونه که تاکنون بوده است از این به بعد نیز با تجمیع ظرفیت‌های مردمی و کمک‌های خیرین در قالب اجرای رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه باری از دوش مردم برداریم. 

خدایی خاطرنشان کرد: توانسته‌ایم در رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه بسته‌های معیشتی و مبالغ نقدی مردم و خیرین را جمع‌آوری کنیم و قرار است در مراحل مختلف بین نیازمندان و خانواده‌های مستضعف توزیع شود که البته بخشی از کار انجام شده است و مرحله سوم آن نیز به زودی انجام خواهد شد. در سومین مرحله حدود ۷۰۰ بسته معیشتی را در روزهای هجدهم و نوزدهم اردیبهشت بین جامعه هدف توزیع شد.

این جهادگرخاطرنشان کرد: گروه‌های جهادی هم در قالب این رزمایش بالغ بر ۴۰۰۰ بسته معیشتی را برای جامعه هدف آماده کرده‌اند که قرار است به دست آن‌ها برسد.

خدایی خاطرنشان کرد: بر اساس پیشنهاد نهایی‌شده، تعدادی هم بن خرید برای توزیع بین نیازمندان تهیه شده که قرار است بین مستضعفان توزیع شود، به همین دلیل با یکی از فروشگاه‌های نصیرشهر واقع در استان البرز رایزنی کرده‌ایم تا به خانواده‌های منتخب خدمات بدهد. قرار است هر خانوار تا ۶ میلیون ریال از طریق بُنی که در اختیار دارد، بتواند خرید خود را انجام دهد. 

وی گفت:‌ نزدیک به ۲۰ میلیون تومان پول نقد هم بخشی از هدایای مردمی بوده که به صورت نقدی جمع‌آوری شده و قرار است این هدایا هم به صورت کارت هدیه در نظر گرفته شده بین نیازمندان متضرر توزیع شود.

وی خاطرنشان کرد: بناست در آستانه عید سعید فطر، هدایای نقدی مردم که ان‌شاءالله حدود ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان خواهد شد، در اختیار متضررین واقعی قرار دهیم؛ به همین دلیل گروه‌هایی تعیین شده‌اند تا با پرس‌وجو، اطلاعات خانوارهای مستضعف و آسیب‌دیده و نیازمند را شناسایی کنند تا بتوانیم از آنها حمایت کنیم. 

خدایی در پایان خاطرنشان کرد: اطلاعات و آمار کمک‌های مختلف در قالب این رزمایش را جمع‌آوری کرده‌ایم که می‌توانیم در اختیار مردم و دستگاه‌های متولی قرار دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha