• جمعه / ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۰۸:۳۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 99022417797
  • خبرنگار : 71132

سبحانی‌فر: توقف تولید پراید از مهمترین عوامل گرانی خودرو بود

سبحانی‌فر: توقف تولید پراید از مهمترین عوامل گرانی خودرو بود

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی توقف تولید پراید را از مهمترین عوامل گرانی خودرو دانست و از سازمان استاندارد خواست این تصمیم را تعلیق کند تا در مدت زمان مشخصی خط تولید خودروی جایگزین پراید راه‌اندازی شود.

رمضانعلی سبحانی‌فر در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در این شرایط به صلاح نبود که سازمان استاندارد تولید خودروی پراید را متوقف کند، این سازمان بعد از سال‌ها از خواب بیدار شده و می‌گوید که استانداردها رعایت نمی شود این در حالیست که پراید ۲۰ سال است تولید می‌شود و آدم می‌کشد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه توقف خط تولید پراید از عوامل اصلی گران شدن خودرو است، یادآور شد: سازمان استاندارد باید در این سال‌ها خودروسازان را ملزم می‌کرد که خودروی ارزان قیمت برای قشر کم درآمد تولید شود که جایگزین پراید شود، همانطور که پراید جایگزین پیکان شد.

وی افزود: به نظر من در مورد قیمت‌گذاری نمی توان دستوری برخورد کرد چرا که قیمت خودرو باید توسط عرضه و تقاضا تعیین شود و خودروسازان و مدیران خودروسازی برای کمک به کنترل قیمت‌ها باید تلاش کنند تولید را افزایش دهند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس همچنین گفت: در شرایطی که هم تولید پراید متوقف شده، هم واردات به خاطر تحریم انجام نمی‌شود و هم سایر خودروها به اندازه نیاز وجود ندارد و قیمت ها برای قشر کم درآمد بالاست، متقاضیان خودرو مجبورند به همین میزان خودروهای موجود روی بیاورند که باعث می‌شود حاشیه سود برای دلالان ایجاد شود و قیمت‌ها بالا برود.

سبحانی‌فر با بیان اینکه ورود شورای رقابت به موضوع قیمت خودرو کارساز نیست، ادامه داد: باید ابتدا سازمان استاندارد از تصمیم خود کوتاه بیاید، توقف خط تولید پراید تعلیق شود و بعد تولید افزایش پیدا کند و متقاضیان البته با ضابطه ثبت نام کنند.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس با تاکید بر ضرورت اعمال محدودیت برای ثبت نام خودرو ادامه داد: نباید به کسانی که در یکی دو سال اخیر خودرو گرفتند و اعضای زیر ۱۸ سال خانواده‌هایشان خودرو تعلق بگیرد و اگر در دوره ۳ تا ۶ ماه خودرو برای گارانتی نیامد محدودیت ایجاد شود که خودروها دپو نشود. همزمان با این کار هم باید خط تولید یک خودروی ارزان قیمت دیگر راه‌اندازی شود. این دست اقدامات می‌تواند به کنترل بازار کمک کند.

وی با بیان اینکه واردات خودروی چینی هم در حال حاضر ممنوع شده، یادآور شد: در چنین شرایطی وقتی جلوی تولید هم گرفته شود طبیعی است که قیمت آن افزایش پیدا می‌کند.

سبحانی‌فر در پایان یادآور شد: به نظر من با یکسری اقدامات مدیریتی از جمله در مدیریت کلان وزارت صنعت و سازمان استاندارد و خودروسازی‌ها می‌شود جلوی افزایش قیمت‌ها را گرفت و بازار را کنترل کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۶ ۱۱:۴۴

اتفاقان خوب شدخط تووولید پراید متوقف شد گران شدن خودروچه ربطی به پراید دارد قیمت پراید که کارخانه می فروخت ارزان بود کدام مستضعف توان خرید پپراید صفرراداشت این پرایدهایی که فروش می رفت دلالان می خریدند...

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۶ ۱۶:۰۹

اقای سبحانی فر عمر پراید سالهاست به سر امده است تاکی می خواهید در گذشته زندگی کنید و بمانید. تیراژ بقیه خودروها را بالاببرید تا قیمتش ارزان بشود و جایگزین پراید بشوند. احتیاجی به تولید مجدد پراید نیست

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۶ ۲۱:۳۲

برو بابا . توقف یه آشغال بهترین کاره . مشکل شما و مافیا خودرو هستید که از پراید سواستفاده میکنید آقای نماینده دلال !

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۶ ۲۳:۰۸

واقعا چرا زودتر نگفتيد !

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۶ ۲۳:۲۵

ااااااووو... دعوا سر کره مربا... شما که مونتاژی کار میکنید خب تویوتا ای کیو، پژو 108 یا فولکس واگن آپ مونتاژ کنید. اما به همان قیمت ژاپن، فرانسه یا آلمان بفروشید. ببینید چی میشه!