• پنجشنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۰:۱۴
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 99022518103
  • منبع : نمایندگی کردستان

دوران کرونا و مشکلات مرغداران

دوران کرونا و مشکلات مرغداران

ایسنا/کردستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: در دوران کرونا صنعت مرغداری دچار مشکلات زیادی شده که تنها مختص به استان کردستان نیست.

محمد فرید سپری امروز(۲۵ اردیبهشت) در جلسه مشترک با مرغداران استان به‌منظور بررسی مسائل و مشکلات و ضرر و زیان حادث‌شده از بیماری کرونا به بخش طیور استان، اظهار کرد: بر مشکلات ایجادشده در صنعت مرغداری استان به‌واسطه شیوع ویروس کرونا واقفیم و در تلاش هستیم این مشکلات را حل کنیم.

وی افزود: به جد مسئولین وزارتخانه، پیگیر مشکلات مرغداران در سطح کشور و اجرایی شدن بسته حمایتی از هیئت دولت هستند که امیدواریم هر چه زودتر با موارد درخواستی موافقت شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، به بخشودگی هزینه‌های برق، گاز و آب واحدهای تولیدی به‌ویژه مرغداری‌ها اشاره و بیان کرد: مشکلات موجود در تأمین و توزیع نهاده‌های دامی که خاص استان کردستان نیست و کل صنعت مرغداری کشور با آن درگیر است برطرف شود.

سپری ذکر کرد: برای جبران خسارت های ناشی از ویروس کرونا تسهیلات در اختیار واحدهای مرغداری قرار گیرد.

وی به امهال وام‌های مرغداران خسارت‌دیده از شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: امیدواریم در آینده نزدیک این امر برای مرغداران اجرایی شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، همچنین افزود: تشکل‌ها باید بیش‌ازپیش برای ساماندهی و نجات صنعت مرغداری استان پای‌کار باشند.

لازم به ذکر است، نبود شفافیت در توزیع نهادها به خصوص سویا، عدم جوابگویی معاونت امور دام، نبود خرید مرغ مازاد کشتارگاه ها از مرغداران، نبود واکسن در بازار و قیمت سرسام آور آن و فروش لیزین و میتیونین سهمیه در بازار آزاد از جمله خواسته ها و مشکلات مطرح شده از سوی مرغداران است که باید از سوی مسوولان با جدیت پیگیری شود.

باتوجه به نتیجه نگرفتن در این جلسه و عدم حضور رییس اتحادیه مرغداران، پیشنهاد داده شد که فردا پنج شنبه با حضور مرغداران این جلسه برگزار شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha