• پنجشنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۴:۲۲
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 99022518310
  • خبرنگار : 71548

گفت‌وگوی داریوش کاردان با یک هنرمند خوشنویس

اسرافیل شیرچی روزهای کرونایی را چگونه سپری می‌کند؟

اسرافیل شیرچی روزهای کرونایی را چگونه سپری می‌کند؟

داریوش کاردان در روزهای کرونایی سلسله گفت‌وگوهایی با هنرمندان حوزه‌های مختلف انجام می‌دهد که دومین گفت‌وگوی خود را با اسرافیل شیرچی، هنرمند خوشنویس انجام داده است. شیرچی در این مصاحبه از روزهای خانه‌نشینی خود سخن گفته است.

به گزارش ایسنا، سلسله گفت‌وگوهای تلفنی داریوش کاردان در ایام قرنطینه و کرونایی که به نوعی یادآور گفت‌وگوهای این هنرمندان در برنامه «صندلی داغ» است، حالا به بهانه دیگری انجام می‌شود تا شاید بتواند حال‌وهوای این روزهای مردم را در شرایط دشوار کرونا و ماندن در خانه تا اندازه‌ای تغییر دهد.

هر قسمت این برنامه که با همت پویش مشاهنر تولید می‌شود، در خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منتشر خواهد شد. کاردان نخستین گفت‌وگوی  خود را با علی نصیریان انجام داد و در دومین مصاحبه به سراغ اسرافیل شیرچی رفت. 

اسرافیل شیرچی، هنرمند خوشنویس پیشتر نیز در سخنانی امیدبخش خطاب به مردم، آنها را به ماندن در خانه‌ها فراخواند. این هنرمند همچنین جمله‌ی «در کنار همیم» را با قلم خوشنویسی، خطاطی و به مردمی تقدیم کرد که این روزها شرایط سختی را در قرنطینه سپری می‌کنند.

 شیرچی فارغ‌التحصیل دانشکدهه هنرهای زیبا در دانشگاه تهران است و در انجمن خوش‌نویسان ایران، عنوان استاد رشته خوشنویسی و خطاطی را دارد. او نمایشگاه‌های گوناگونی را در نمایشگاه‌های داخل و خارج از کشور برگزار کرده‌است. 

این هنرمند پیشکسوت در بخشی از گفت‌وگوی خود با داریوش کاردان، اظهار کرد که از زمانی که این روزهای ناگوار شروع شد، سفری را به نهان آغاز کردم و شعرهای ناب مولانا، حافظ و سعدی را خطاطی کردم.

او ادامه داد: کاردان عالم اتفاقی را رقم زد که آدم‌های اندکی صبر کنند. تا زمانی که دستور حکیمان بر این است همه باید در خانه بمانند و به مرور می‌توانند با تجهیزات کامل سر کار بروند تا مشکلات قوت آنها نیز رفع شود.

ادامه می‌توانید گفت‌وگوی تلفنی داریوش کاردان با اسرافیل شیرچی را بشنوید:

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha