• شنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۲:۵۶
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 99022719207
  • خبرنگار : 50184

ماه رمضان به‌جای چربی‌سوزی عضله‌سوزی نکنید

 ماه رمضان به‌جای چربی‌سوزی عضله‌سوزی نکنید

ایسنا/کرمانشاه مدیر پایگاه قهرمانی و مرکز استعدادیابی اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه به ورزشکارانی که قصد کاهش وزن در ماه مبارک رمضان دارند توصیه کرد مراقب باشند به جای چربی سوزی، عضله سوزی نکنند.

محمود روشنی در گفت و گو با ایسنا، بابیان اینکه برخی ورزشکاران در ماه رمضان علاوه بر انجام طاعات و عبادات، از فرصت این ماه برای کاهش وزن نیز استفاده می‌کنند، اظهارکرد: این افراد درصورتی که در این ماه تحرک و ورزش خود را حذف کرده و رژیم غذایی داشته باشند، به جای چربی سوزی، عضله سوزی خواهند داشت.

وی افزود: اگر ورزشکاری قصد دارد در این ماه کاهش وزن داشته باشد، در کنار اینکه باید ورزش خود را بصورت مستمر انجام دهد، تغذیه مناسبی هم باید داشته باشد.

مدیر پایگاه قهرمانی کرمانشاه اضافه کرد: متاسفانه گاها ورزشکارانی داریم که در این ماه ورزش را کنار می‌گذارند و فقط رژیم غذایی می‌گیرند و پس از گذشت بیست روز و یا در پایان ماه رمضان با خوشحالی اعلام می‌کنند که چند کیلو کاهش وزن داشته‌اند، درحالیکه آن چه در این مدت از دست داده اند، عضله‌های بدن و نه چربی‌ها بوده است.

وی گفت: زمانی که وعده‌های غذایی محدود می‌شوند و از طرفی فرد هم فعالیت جسمانی شدیدی ندارد و منبع حرارتی ایجاد نمی‌شود تا سوخت و ساز در بدن اتفاق بیفتد، بدن به سراغ پروتئین‌ها می‌رود و از آن استفاده می‌کند.

روشنی اعلام کرد: عدم تحرک و رژیم تغذیه‌ای نامناسب هرچند باعث می‌شود فرد احساس کند که وزن کم می‌کند، اما در واقع "طلای بدن" یعنی  عضلاتی که به سختی ساخته می‌شوند را از دست می‌دهد. عضلاتی که برای ایجاد هر 1.5 کیلوگرم آنها شش ماه زمان نیاز است.

وی همچنین به ورزشکاران توصیه کرد، حتما در هنگام سحر غذاهای کربوهیدراته و پروتئین دار مانند گوشت، تخم مرغ، ترکیبات سویا، تخم بلدرچین و... مصرف کنند تا در طول روز بدن با مدیریت انرژی مواجه نشود و از طرفی هم کمبود پروتئین برایشان پیش نیاید.

مدیرپایگاه قهرمانی استان در خصوص بهترین ورزش‌هایی که در این ماه می‌توان انجام داد هم گفت: ورزش‌های هوازی کم شدت مانند پیاده روی، دوچرخه سواری و ایروبیک از جمله ورزش‌هایی هستند که می‌تواند حدود یک تا یک ساعت و نیم قبل از افطار آنها را انجام داد.

وی تاکید کرد: ورزشکارانی که هنوز مبتدی هستند از انجام ورزش‌های قدرتی سنگین و انفجاری در این ماه خودداری کنند.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.