• شنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۳:۴۸
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 99022719282
  • خبرنگار : 90050

برای روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی

کرونا نقش روابط عمومی را به یاد آورد

کرونا نقش روابط عمومی را به یاد آورد

«دشواری‌های زیستن در روزگاری که هر فرد، جامعه‌ای متمایز است، فضلیت است و این فضیلت به واسطه‌ی هم‌جهانی با جهان‌ها و جهان‌های متکثر، ستایش‌برانگیز است. «روابط عمومی» متولد این هم‌جهانی‌ است و زیستن در چنین دشواری‌های پیدا و پنهان، جز «ایثار» هیچ نام دیگری نمی‌تواند داشته باشد.»

به گزارش ایسنا، ندا شفیعی ـ دانشجوی دکترای علوم ارتباطات ـ با نگارش یادداشتی درباره روز ملی ارتباطات و روابط عمومی (۲۷ اردیبهشت ماه)، در ادامه مطلب بالا نوشته است:

«خطرات و مخاطرات روابط عمومی‌ها، می‌تواند محک آمایش و آرایش هر مجموعه‌ای محسوب شود و بی‌هیچ تشکیک و تردیدی، معیار دانش‌پذیری و توان‌طلبی مدیران معرفی شود. روزگار ما نه روزگار چهاردیواری‌های مکتوم که روزگار آینه‌گی‌هاست. روزگاری که مخاطبان با جادوی شبکه‌های ارتباطی، نه ساعات که ثانیه‌های هر سازمانی را مطالعه می‌کنند، ضرورت حضور فرهیختگان و فرزانگان در تولیت‌های روابط عمومی، دو چندان از پیش، گره‌گشاست و می‌تواند به اعتبار و آبرومندی ساختارهای اداری در تقاطع تصمیمات حیاتی منتهی شود.

در چنین موقعیتی است که به قطع و یقین می‌توان گفت که سامانِ سیستمی برقرار خواهد ماند که سیره و سلوکش، پذیرش مسئولیت شهروندی و جامعه‌اندیشی است. سازمان‌های به سامان رسیده؛ با عبور از منش ریاست‌های دورادور و روش دسترسی‌های دشوار، چنان به سامانه‌های هوشمند و مراقبت‌های دیجیتال تجهیز شده‌اند که تمایز طبقات شغلی و افراد به دشواری ممکن خواهد شد و شیب همه‌ی جوش‌ها و جهش‌ها به مقصد غایی اهداف سازمان است و بس.   

دشوار است به روزگار ناگوار محرومیت‌ها و مظلومیت‌های مردمی که پیوسته به زهر دشمنی‌ها و شرنگ جهالت‌ها در رنج بوده‌اند، چشم و گوش و گلوی صادقی باشی که هم انتفاع مردم را در خاطر داشته باشد و هم سربلندی سیستمی که بدان تعلق دارد. این دشواری اما به دستِ دوستی و عصای دانش اصحاب روابط عمومی، علاج‌آفرین بوده است و به بهای خستگی‌های جسم و جان و صبوری‌های شرافتمندانه‌، منشاء خیر تلقی شده است.

کرونا، این نقش را چنان که باید از فراموشی، فرایادها آورد. پویشِ «درخانه بمانیم» ناکام باقی می‌ماند اگر تیر اینفوگرافیگ‌ها و موشن‌گرافی‌ها به هدف نمی‌نشست. استخراجِ آمار و انتشار ضرورت‌های مراقبتی، جز در چرخه‌ی توانش‌های الکترونیک و فرآینده‌های تولید خلّاق میسر نمی‌شود که زادگاه چنین بایدهایی، تشکیلات ارتباطاتی ساختارها و سامانه‌های روابط عمومی است که بی هیچ دریغی در بحران بلاخیز این بیماری، پویایی غیرقابل وصفی از خود به نمایش گذاشتند چندان که سربلندی در برنامه‌ی بهبود سلامت و ارتقا خودمراقبتی‌ها، بی در نظر گرفتن نقش روابط عمومی‌ها میسر نمی‌شد.     

آیا می‌توان نام این گونه زیستن و این گونه نگریستن را شغل، کار یا وظیفه نهاد؟ روابط عمومی بیش از میز و دفتر و مقام و منصب، دلالتی است بر دیگر دوستی اهالی‌اش و کسوتی است که به هیچ وقت و به هیچ دلیل از تن گشوده نمی‌شود و چشمی است که به ثانیه ثانیه‌ی روز و شب به تماشا گشوده است تا سنگی از راهی برداشته شود و فرازی به نشیب مبدل شود. این دلالت البته جز به زلال‌اندیشی و شفاف‌گویی و مطالبه‌ورزی تحصیل نمی‌شود و ترویج نخواهد یافت.
روز روابط عمومی بهنگام‌ فرصتی است که قدردان قلب‌هایی باشیم که آگاهی‌بخش و آرامش‌آفرینند و بی هیچ سایه‌ای، سایه‌سار سازمانند.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.