• شنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۵:۱۹
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 99022719400

مدیر کل آموزش و پرورش فارس:

شورای مدرسه در مورد تداوم فعالیت تصمیم گیری می‌کند

شورای مدرسه در مورد تداوم فعالیت تصمیم گیری می‌کند

ایسنا/فارس مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس با بیان اینکه بازگشایی مدارس بعد از ۲ ماه، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی همزمان با سراسر کشور در فارس هم اجرایی شده است، تاکید کرد که بعد از یکهفته، شورای مدرسه در مورد تداوم فعالیت مدرسه تصمیم‌گیری می‌کند.

فرهاد اسماعیلی شنبه ۲۷ اردیبهشت در حاشیه بازگشایی مدارس، به خبرنگاران گفت: بازگشایی مدارس به مدت یکهفته با هدف رفع اشکال دانش‌آموزان و جلوگیری از محرومیت برخی دانش‌آموزانی که دسترسی کامل به فضای مجازی یا برنامه‌های آموزش مجازی ندارند، انجام شده است.

اسماعیلی با بیان اینکه با همه‌گیری ویروس کرونا، معلمان به صورت خودجوش و خلاقانه از هر ابزاری برای آموزش دانش آموزان بهره بردند و نگذاشتند آموزش تعطیل شود، گفت: البته باید پذیرفت که اقدامات آموزشی انجام شده توسط معلمان، با وجود مطلوبیت و تلاشی که انجام شدهاست، جای آموزش حضوری را نمی گیرد اما نشان داد که در بحران‌ها می‌توان چنین اقدامی را در دستور کار قرار داد.

او به راه‌اندازی شبکه آموزشی دانش آموزان " شاد"  اشاره و تاکید کرد: این شبکه صرفا برای شرایط کنونی و شیوع و همه گیری کروناویروس طراحی نشده بلکه بستری است برای انجام فعالیت‌های آموزشی در فضای مجازی، لذا در شرایط عادی و حتی با فعال شدن مدارس هم قابل استفاده خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به کمبود زیرساخت‌ها و  بروز مشکلاتی در زمینه برگزاری کلاس درس به صورت مجازی در کشور، گفت: براساس بررسی‌های کارشناسی در این زمینه، ۸۳۰ نقطه استان فارس از اینترنت بی‌بهره‌اند، ۵۰۰ نقطه نیز دسترسی مناسبی به آنتن تلویزیون ندارند و ۲۰۰ نقطه حتی از دریافت امواج رادیویی هم محرومند.

اسماعیلی یکی از دلایل مهم تصمیم ستاد ملی کرونا و وزارت آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس را محدودیت دسترسی برای برخی از دانش‌آموزان اعلام و خاطرنشان کرد: البته معلمان مسئولیت پذیر به شکل خودجوش در مناطق محروم اقدام به برگزاری کلاس‌های حضوری کرده بودند.

او با اشاره به برگزاری امتحانات پایه نهم و دوازدهم به صورت حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، گفت: طراحی سئوالات امتحانات پایه دوازدهم به صورت نهایی و سراسری و پایه نهم به صورت مدرسه‌ای  و برای هدایت تحصیلی است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه امتحانات پایه دوازدهم از ۱۷ خردادماه آغاز می‌شود، گفت: همچنین امتحانات متقاضیان تغییر رشته، داوطلبان آزاد، بزرگسالان و از راه دور نیز به صورت حضوری برگزار می‌شود.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: در امتحانات نهایی فقط پاسخگویی به  ۸۰ درصد از محتوای کتاب که تا اسفند ماه به صورت حضوری تدریس شده ملاک ارزیابی است و پاسخگویی به  سئوالاتی  که از ۲۰ درصد بقیه محتوای کتاب که به صورت مجازی تدریس شده اختیاری و کمکی است.

به گزارش ایسنا، شنبه 27 اردیبهشت و همزمان با سراسر کشور، مدارس استان فارس نیز با حضور کادر آموزشی و رعایت پروتکل‌های آموزشی باز شد و جمع محدودی از دانش‌آموزان برای دریافت آموزش حضوری یا رفع اشکالات درسی، سرکلاس حاضر شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha