• شنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۵:۳۰
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 99022719415
  • خبرنگار : 71523

واکنش مدیرعامل بورس تهران به کاهش ۳۰ هزار واحدی شاخص بورس

واکنش مدیرعامل بورس تهران به کاهش ۳۰ هزار واحدی شاخص بورس

بورس تهران که در سال جدید روزهای طلایی را پشت سر گذاشت و شاخص کل این بازار از یک میلیون واحد هم فراتر رفت، حدود پنج روز است که رویه دیگری در پیش گرفته و شاهد روشن شدن چراغ قرمز این بازار هستیم. اتفاقی که مدیرعامل شرکت بورس تهران ضمن تشریح عوامل آن، اعلام کرد که کاهش شاخص بورس باعث خروج منابع از بازار سرمایه نشده است.

به گزارش ایسنا، شاخص کل بورس تهران که هفته گذشته مرز یک میلیون واحد را هم رد کرده بود،  امروز هم مانند سه‌شنبه و چهارشنبه هفته گذشته نزولی بود. به طوریکه ۳۰ هزار واحد کاهش و به زیر یک میلیون واحد بازگشت.

در این راستا، علی صحرائی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه شاخص کل بورس در روزهایی ۴۰ هزار واحد رشد کرده است، اظهار کرد: هفته‌هایی بوده که شاخص کل در تمام روزهای آن صعود کرده است. در این شرایط طبیعی است که برخی شناسایی سود ‌کنند و اقدام به فروش سهام خود در شرایطی که سود کرده‌اند، بکنند.

وی با اشاره به نقش فضای مجازی و برخی رسانه‌ها در کاهش شاخص، گفت: در این میان فضای مجازی و برخی رسانه‌ها هم با اینکه بورس کشور مورد توجه قرار بگیرد موافق نیستند و بر حبابی بودن بورس تاکید می‌کنند. این موضوع در ذهن مخاطبان بی اثر نیست.

مدیرعامل شرکت بورس تهران با تاکید بر اینکه منابعی از بازار سرمایه خارج نشده است، عنوان کرد: سرمایه‌گذاران منتظر هستند تا سهم‌ها را در قیمت بهتر خریداری کنند. باید توجه داشت بازار سرمایه یک بازار میان مدت است و سرمایه‌گذار نباید نگاه کوتاه مدت داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۷ ۱۶:۱۶

بخش icu بیمارستان ها رو آماده کنین!

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۷ ۱۶:۲۸

دنیا و دین و اقتصاد دان ها همه گفتند حبابه حبابه اما ملت حمله کردند و دولت هم کیسه اش رو خوب پر کرد حالا هم نصف حقشون است که نفهمیده وارد بورس میشوند

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۷ ۱۶:۵۵

چه واکنش خوبی مرسی دستتون درد نکنه خیلی وقته از این واکنشها نداشتیم 😘😘😘

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۷ ۲۰:۳۴

از بازگشایی یک نماد افشای الف با ۶۰ دقیقه فاصله درصورتی ک تا ۴۸ ساعت بعد میباست باز میشد تا بازگشایی چنتا نماد ۵۰ درصد که سهامدارانشون منتظر مثبت ۱۰ بودن اما منفی ده شد تا بازگشایی برگشت از مجامع چند نماد معتبر ک سهامدارنش پس یک ماه انتظار و بلوک شدن سرمایشون به امید بازگشایی با درصد بالا بودن اما تو بدترین زمان ممکن باز میکنن... و کلی اشتباهات دیگر واقعا چه کسی جوابگوی سرمایه و این فشار و استرس وارد شده به سهامدارن میباشد... آقای ناظر حواست هست؟ دقیقا دارین چیکار میکنین با بازار؟؟؟

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۸ ۱۷:۴۰

ناظر . نه حواسم نیست