• یکشنبه / ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۲:۵۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99022819974
  • خبرنگار : 50167

گرفتار شدن دو شکارچی خاطی در منطقه شکارممنوع به دام محیطبانان

گرفتار شدن دو شکارچی خاطی در منطقه شکارممنوع به دام محیطبانان

ایسنا/زنجان فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: دو شکارچی خاطی در مناطق شکارممنوع فیله‌خاصه و خرمنه‌سر به دام محیطبانان افتادند.

اسماعیل قلی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با دستگیری شکارچی متخلف در استان و در منطقه شکارممنوع، اظهار کرد: شکارچی متخلف در شب به قصد شکار آهوان دشت سهرین وارد منطقه شکار ممنوع فیله‌خاصه شده بود که با توجه به هوشیاری ماموران یگان حفاظت مستقر در این منطقه و حضور به موقع آنان، در دام ماموران یگان حفاظت افتاد.

وی با بیان اینکه این شکارچی متخلف هنوز موفق به صید آهو نشده بود که به دام محیطبانان افتاد و به جرم اقدام به شکار و استفاده از سلاح شکاری غیرمجاز به مراجع قضایی معرفی شد، افزود: از این شکارچی یک قبضه اسلحه شکاری ته‌پر کشف و ضبط شد.

این مسئول با تاکید بر اینکه متخلفان باید هشدارهای اداره‌کل حفاظت محیط زیست را جدی بگیرند و در صورت بی‌توجهی به هشدارها، بدون هیچ اغماضی با خاطیان به صورت قانونی  برخورد خواهد شد، تصریج کرد: ضرر و زیان ناشی از شکار هر راس آهو ۲۰۰ میلیون ریال بوده و علاوه بر این مبلغ، شکارچیان دستگیر شده از جنبه عمومی جرم نیز جریمه و زندانی می‌شوند.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان زنجان در خصوص شکارچی خاطی در منطقه شکارممنوع خرمنه‌سر شهرستان طارم، گفت: این شکارچی نیز در حین اقدام به شکار در منطقه شکارممنوع خرمنه‌سر شهرستان طارم از سوی محیط‌بانان دستگیر و برای اعمال قانون به مرجع قضایی تحویل داده شد که از این شکارچی یک قبضه سلاح شکاری ته‌پر غیرمجاز کشف شد.

قلی‌زاده با بیان اینکه مردم باید یار و یاور محیط‌بانان باشند و با حفاظت از آن‌ها اجازه ندهند زیبایی طبیعت کم‌فروغ شود، خاطرنشان کرد: در فصل ممنوع شکار، شکار حیات‌وحش در زنجان نیز کاهش پیدا کرده ولی متاسفانه باز هم برخی از افراد سودجو و فرصت‌طلب دست به شکار آهوان دشت سهرین می‌زنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha