• دوشنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۰:۴۲
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 99022920608
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

با فقر حرکتی در روزهای کرونایی چه کنیم؟

با فقر حرکتی در روزهای کرونایی چه کنیم؟

ایسنا/چهارمحال و بختیاری معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه یکی از مشکلات افراد در روزهای شیوع  ویروس کرونا و قرنطینه خانگی اضافه وزن و فقر حرکتی است، گفت: داشتن یک برنامه غذایی مناسب و ورزش کردن می‌تواند تا حد زیادی از این مشکل جلوگیری کند.

علیرضا تشنیزی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: با توجه به هشدارها در خصوص در خانه ماندن و با وجود اینکه  اغلب خانه‌ها آپارتمانی هستند، می‌توان با انجام نرمش و ورزش‌های هوازی و کششی در خانه، بدن را شاداب و سرزنده نگه داشت.

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری در ادامه گفت: سلامت بدن با ورزش ارتقا یافته و تقویت می‌شود و شیوع این ویروس نباید مانع از ورزش کردن شود. 

وی در خصوص اینکه ورزشکاران و افراد عادی چه ورزش‌هایی را در خانه می‌توانند انجام دهند، توضیح داد: از جمله تمرین‌هایی که افراد می‌توانند در این ایام انجام دهند ورزش‌هایی همچون دراز و نشست، دویدن و نرمش آرام، پروانه زدن و تمرینات هوازی برای بالابردن افزایش ضربان قلب است.

تشنیزی با اشاره به اینکه ورزش کردن بر سلامتی و تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابله با کرونا نقش مهمی دارد، اضافه کرد: ورزش کردن علاوه بر تناسب اندام باعث تقویت سیستم ایمنی و مقاومت بدن  در پیشگیری از ویروس کرونا می‌شود. 
معاون ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه یکی از مشکلات افراد در روزهای شیوع  ویروس کرونا و قرنطینه خانگی اضافه وزن و فقر حرکتی است، تاکید کرد: داشتن یک برنامه غذایی مناسب و ورزش کردن می‌تواند تا حد زیادی از این مشکل جلوگیری کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه انجام فعالیت ورزشی در ماه مبارک رمضان مشکلی ندارد، توصیه کرد: افراد در این‌ماه فعالیت ورزشی سنگین نداشته باشند، چرا که به واسطه کالری زیادی که از دست می‌دهند، این‌مهم می‌تواند به سلامتی آن‌ها آسیب وارد کند.

تشنیزی در خصوص چگونگی فعالیت ورزشی در ماه مبارک رمضان، عنوان کرد: ورزش چه در ماه مبارک رمضان و چه خارج از این ماه امری مهم برای همه افراد است و افراد باتوجه به نیازی که دارند باید به انجام فعالیت ورزشی بپردازند، ضمن اینکه افراد ورزشکار همواره باید فعالیت ورزشی داشته باشند و لازم است اساسا فعالیت ورزشی با رعایت اصول ایمن برای ورزشکاران و دیگر افراد انجام شود.

معاون ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ورزش باید سلامتی شخص را تضمین کند، ادامه داد: روزه‌داری، شرایط خاصی است و با توجه به فصل و زیاد بودن ساعات روزه‌داری پیشنهاد می‌شود که افراد از ورزش در ماه مبارک رمضان غافل نشده ولی فعالیت‌های ورزشی سنگین نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه  ویروس کرونا باعث شد تا دانش‌آموزان با تعطیلی مدارس در قرنطینه خانگی به سر ببرند و خانواده‌ها باید به ورزش آن‌ها توجه لازم را داشته باشند، یادآور شد: در این خصوص اداره کل ورزش و جوانان باهمکاری هیات‌های ورزشی استان از طریق فضای مجازی فراخوان‌هایی را ارائه داده  و برنامه‌های ارائه شده همه موارد لازم و احتیاطی از جمله پتانسیل انجام فعالیت‌های ورزشی و جلوگیری از آسیب به منزل و همچنین آسیب به خود افراد در نظر گرفته شده‌است.

تشنیزی خاطرنشان کرد: در دوران شیوع ویروس کرونا برنامه‌های ورزشی و همچنین مسابقاتی در این زمینه برگزار شده است، برنامه‌های ورزشی با جدیدترین روش روز، علمی بودن فعالیت‌های ورزشی و جلوگیری از آسیب در هنگام ورزش با حداقل تجهیزات و کمبود فضا در نظرگرفته شده‌است.

وی با اشاره به اینکه ورزش کردن موجب برطرف کردن مشکلاتی همچون عارضه‌های قلبی و عروقی، عارضه‌های فقر حرکتی ناشی از در خانه ماندن افراد،  آسیب‌های جسمانی، افت یا بالا رفتن فشارخون، ضربان قلب می‌شود لازم است افراد حداقل روزانه ۳۰ دقیقه به انجام حرکات نرمشی و کششی بپردازند تا بدن در ایام ویروس کرونا در شرایط خوب خود قرار گیرد.

معاون ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری یادآور شد: درحال حاضر باتوجه به شیوع ویروس کرونا تمامی سالن‌های ورزشی تعطیل هستند و با سالن‌ و باشگاه‌هایی که از این امر سرپیچی کرده و فعالیت خود را آغاز کرده‌اند برخورد شده‌است.

تشنیزی در پایان گفت: افراد در صورت دیدن هرگونه تخلف سالن‌ها و باشگاه‌های ورزشی می‌توانند آن را با شماره‌های ۳۲۲۴۲۷۶۹ و ۳۲۲۵۱۱۰۰۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.