• دوشنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۳:۵۵
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 99022920947
  • خبرنگار : 71567

معاون دانشجویی دانشگاه اعلام کرد

درخواست دانشگاه تهران برای کسب مجوز حضور دانشجویان ارشد در خوابگاه‌ها

درخواست دانشگاه تهران برای کسب مجوز حضور دانشجویان ارشد در خوابگاه‌ها

معاون دانشجویی دانشگاه تهران از ارسال نامه‌ای برای به ستاد ملی مقابله با کرونا برای کسب مجوز پذیرش حضوری دانشجویان کارشناسی ارشد که نیازمند به کار در محیط‌های آزمایشگاهی هستند در محیط‌های خوابگاهی خبر داد و گفت: دانشجویان در صورتیکه امتحانات پایان ترم این دانشگاه حضوری برگزار شود، در محیط‌های خوابگاهی پذیرش خواهند شد.

به گزارش ایسنا، دکتر حبیبا امروز در نشست مجازی با دانشجویان در خصوص تصمیم دانشگاه تهران برای بازگشایی خوابگاه‌ها در نیمسال جاری گفت: تعطیلی خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه تهران به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا صورت گرفت و ما به عنوان معلم و مسئول دانشگاه تمایلی به تعطیلی دانشگاه یا خوابگاه نداریم. چرا که نبود دانشجو در فضای دانشگاهی و خوابگاهی فضای سنگین و بی روحی را رقم می‌زند، اما مجبور به تعطیلی خوابگاه‌ها شدیم تا شاهد شیوع کرونا ویروس در این مکان‌ها نباشیم و تا زمانی هم که اجازه‌ای از سوی ستاد صادر نشود، نمی‌توانیم پذیرش حضوری دانشجو داشته باشیم.

وی در ادامه تصریح کرد: بسیاری از دانشجویان عنوان می‌کنند که مسئولیت حضور در خوابگاه را از نظر ابتلا به کرونا می‌پذیرند؛ اما باید عنوان کرد که از لحاظ قانونی ما نمی‌توانیم این اجازه را به دانشجویان بدهیم.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران تاکید کرد: در حال حاضر دانشجویان دکتری که نیاز به کار در فضای آزمایشگاهی و کارگاهی داشتند، از طریق سامانه گلستان درخواست خود را برای حضور در دانشگاه ثبت کردند و هم‌اکنون برخی از این دانشجویان مجاز به پذیرش در خوابگاه‌ها شدند.

دکتر حبیبا از ارسال نامه دانشگاه تهران به ستاد ملی مقابله با کرونا برای پذیرش دانشجویان ارشد محیط‌های خوابگاهی خبر داد و گفت: دانشجویان ارشدی که برای پایان‌نامه خود نیاز به کار عملی و آزمایشگاهی دارند، درخواست حضور در محیط‌های خوابگاهی کردند که ما این درخواست را به وزارت علوم ارسال کردیم تا آنها اجازه حضور دانشجویان در خوابگاه‌ها را از ستاد ملی مقابله با کرونا دریافت کنند، اما هنوز پاسخی به این تقاضا داده نشده است.

دکتر حبیبا همچنین با تاکید بر اینکه دانشجویان نگران شهریه پرداختی به خوابگاه‌ها در نیمسال تحصیلی جاری نباشند، گفت: شهریه آنها از زمانی که خوابگاه‌ها را تخلیه کردند، ذخیره خواهد شد و دانشجو به عنوان بستانکار می‌تواند در ترم آینده شهریه خود را لحاظ کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در صورتی‌که برنامه برگزاری امتحانات حضوری دانشگاه تهران مشخص شد و دانشجویان مجبور به حضور در دانشگاه‌ها شدند، کار اسکان آنها در محیط‌های خوابگاهی نیز وجود دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha