• دوشنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۵:۲۲
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 99022921074
  • خبرنگار : 71381

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۲۹ اردیبهشت ایسنا

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۲۹ اردیبهشت ایسنا

زنجیره‌ای از تخلفات عامل سقوط هواپیمای تهران_یاسوج/ هزینه‌های راهزنی دریایی برای آمریکا/ نگرانی از وضعیت روستایی در سیستان‌/ اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه درباره روز قدس و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید در این گزارش مرور کنید.

زنجیره‌ای از تخلفات عامل سقوط هواپیمای تهران_یاسوج

به گزارش ایسنا، در جلسه علنی  امروز مجلس، گزارش کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در خصوص سقوط هواپیمای «ای تی ار» شرکت هواپیمایی آسمان در مسیر تهران_ یاسوج قرائت شد که در صدر اخبار پربازدید قرار گرفت.

متن این گزارش حاکی از این است که زنجیره ای از تخلفات در شرکت هواپیمایی آسمان، سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه ها باعث این حادثه شده است و سهم کروی پروازی در بروز سانحه ناچیز بوده است.

تمایل به مبادله نفت با ونزوئلا/ وارد فاز مهار بیماری شده‌ایم

اظهارات سخنگوی دولت در نشست خبری هفتگی خود با اصحاب رسانه هم مورد توجه مخاطبان بود.

علی  ربیعی در بخشی از این نشست تاکید کرد: هیچ کشوری ملزم به رعایت تحریم‌های یکجانبه آمریکا نیست و ما هم مایل به داشتن رابطه تجاری و مبادله نفت با ونزوئلا هستیم.

وی همچنین با بیان اینکه گزارش‌ها در ستاد ملی نشان می‌داد که از مرحله مدیریت و کنترل بیماری عبور کردیم، تصریح کرد:امروز کادر وزارت بهداشت و درمان و تمام دستگاه های همراه وارد فاز مهار بیماری شده اند که به طور قطع نیازمند تداوم همکاری بالای ۸۳ درصدی که تا امروز داشتیم، با پروتکل‌های بهداشتی است.

هزینه‌های راهزنی دریایی برای آمریکا

جمهوری اسلامی ایران امروز ضمن پذیرش تلویحی صادرات سوخت به ونزوئلا، نسبت به اخبار منتشر شده در خصوص قصد نیروی دریایی آمریکا برای تهدید شناورهای تجاری خود واکنش نشان داد.

در همین رابطه محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه امروز با ارسال نامه‌ای به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد نسبت به تحرکات آمریکا در اعزام نیروی دریایی به منطقه کارائیب با نیت مداخله و ایجاد اختلال و مزاحمت در امر انتقال سوخت ایران به ونزوئلا هشدار داد.

 این خبر هم از پرمخاطب های امروز بود.

تا اشغالگری و جنایت هست روز قدس هم هست/ درباره نفتکش‌ها توصیه‌های لازم به آمریکا ارائه شده است

بیان مواضع جمهوری اسلامی ایران در موضوعات مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی در نشست مطبوعاتی سخنگوی وزارت امور خارجه هم از دیگر اخبار پربازدید بود.

سید عباس موسوی با اشاره به در پیش بودن روز قدس و اهمیت گرامی داشتن این روز تاکید کرد: تا زمانی که اشغالگری، تجاوز و جنایت وجود داشته باشد روز قدس گرامی داشته خواهد شد و ملت ایران سردمدار گرامیداشت این روز هستند.

وی در پاسخ سوالی در مورد تهدیدهای آمریکا در مورد نفتکش‌های ایرانی که در حال حرکت به سمت ونزوئلا هستند، گفت: ما توصیه‌های لازم را به آمریکایی‌ها در این زمینه از طریق نمایندگی‌مان در سازمان ملل ، دفتر حافظ منافع آمریکا در تهران و نامه آقای ظریف به دبیر کل سازمان ملل متحد ارائه کردیم و بر این موضوع تاکید کردیم عواقب هر گونه اقدام نابخردانه‌ای در این زمینه متوجه آمریکایی ها است و امیدوارم آنها دست به انجام اقدامی نابخردانه در این زمینه نزنند.

موافقت مجلس با کلیات طرح مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی

خبر پربازدید بعدی، تصویب کلیات طرح مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی امروز  بود.

خبرهای دیگر درباره رژیم صهیونیستی و روز قدس را نیز می توانید در لینک های زیر بخوانید.

آزادی قدس اولویت امت اسلامی است

وزارت خارجه ملزم به پیگیری طرح «همه‌پرسی در فلسطین» در عرصه‌های دیپلماتیک شد

موافقت مجلس با کلیات طرح مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی

مردم برای روز قدس هشتگ ایجاد کنند

فلسفه روز قدس را از طریق فضای مجازی توسعه دهیم

پیشنهاد استفاده از فضای مجازی برای بزرگداشت روز قدس

آگاهی و هوشیاری ملت‌ها موجودیت رژیم صهیونیستی را در معرض خطر جدی و نابودی قرار می‌دهد

بیانیه انجمن اسلامی فارغ‌التحصیلان فیلیپین برای گرامیداشت روز جهانی قدس

***

طبق گزارش نهادهای نظارتی وزارت کشور تقصیری در حوادث آبان نداشته است

وزارت کشور در نامه‌ای به مجلس با بیان اینکه این وزارتخانه در هیچ کدام از گزارش‌های نهادهای نظارتی قصور یا تقصیری در مورد حوادث آبان ماه نداشته خواستار اثبات ادعای علی مطهری در این باره شد و گفت که در غیر اینصورت موضوع را از مراجع صالحه پیگیری حقوقی خواهد کرد.

این نامه که در جلسه علنی صبح امروز مجلس از سوی علیرضا رحیمی عضو هیات رئیسه قرائت شد نیز مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا قرار گرفت.

اداره مجلس از اداره هیات وزیران سخت‌تر است

تحلیلی درباره اختلاف نظرهای اصولگرایان برای انتخاب رئیس مجلس یازدهم از سوی یک تحلیلگر مسائل سیاسی ایران از دیگر خبرهای پرمخاطب بود.

ناصر ایمانی با بیان اینکه طیف سنتی و اکثریت اصولگرایان از قالیباف برای ریاست مجلس یازدهم حمایت می‌کنند، گفت: آنهایی که به قالیباف رای می دهند، ممکن است در مقاطعی با وی اختلاف نظر پیدا کنند. اداره مجلس کار بسیار سختی بوده و حتی از اداره هیات وزیران نیز سخت‌تر است.

چراغ سبز آمریکا به کره‌جنوبی برای راه‌اندازی "تجارت بشردوستانه" با ایران

خبر بعدی، اظهارات یک مقام دیپلماتیک در سئول مبنی بر دیدگاه مثبت واشنگتن نسبت به طرح کره‌ای‌ها برای راه اندازی یک سازوکار تجارت بشردوستانه با ایران بود.

یک منبع دیپلماتیک در کره جنوبی گفت که آمریکا نسبت به طرح سئول در زمینه ایجاد یک سازوکار پرداخت برای راه اندازی تجارت بشردوستانه با ایران و بدون ترس از نقض تحریم‎های آمریکا، دیدگاه مثبتی دارد.

ارسال کمک‌های کره جنوبی به ایران برای مقابله با ویروس کرونا

ارسال کمک هایی به ارزش حدودا یک میلیون دلار، شامل کیت تشخیص ویروس کرونا و تجهیزات دیگر به ایران از طرف کره جنوبی هم از اخبار پر مخاطب بود.

سفارت سئول همچنین اعلام کرد که در راستای دوستی میان دو کشور و کمک به مقابله جهانی با این بیماری، این تجهیزات را به یک مرکز خدمات درمانی زیر نظر در ایران تحویل داده است.

۱۰ توصیه رهبر انقلاب به دانشجویان

بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار رمضانی دانشجویان با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی هم از خبرهای مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در این نشست که به صورت تصویری با مجموعه‌ای از جوانان دانشجو و تشکل‌های دانشگاهی برگزار شد به بیان ده توصیه‌ مهم پرداختند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha