• دوشنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۶:۱۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99022921126
  • خبرنگار : 50107

درشورای شهر تصویب شد؛

پروژه‌های بلاتکلیف منطقه ثامن مشهد تعیین تکلیف می‌شوند

 پروژه‌های بلاتکلیف منطقه ثامن مشهد تعیین تکلیف می‌شوند

ایسنا/خراسان رضوی لایحه دوفوریتی تعیین تکلیف پروژه‌های بلاتکلیف منطقه ثامن در شورای شهر مشهد به تصویب رسید.

حمیدرضا موحدی‌زاده، نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد امروز، ۲۹ اردیبهشت ماه، در نود و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد،در جریان تصویب این لایحه اظهار کرد: اطراف حرم می‌تواند محرک توسعه شهر مشهد باشد، بنابراین پروژه‌های بلاتکلیف، نیمه‌تمام و یا مسئله‌دار به حدی مهم است که باید در روند عادی‌تر و کارشناسی‌شده‌تر به آن بپردازیم.

احمد نوروزی، رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد، نیز تصریح کرد: در آغاز شورای پنجم چند هزار میلیارد تومان پروژه‌های تعریف شده و بخش‌های زیادی سرمایه‌گذاری بوده که به دلیل اختلافات بر زمین مانده و عملا دچار مشکل شده بود . این مسائل در بافت پیرامون حرم عمدتا در کمیته نظارتی منطقه و سایر مناطق شهر و در گروه تسهیل مطرح، تعیین تکلیف و تصمیم‌گیری می‌شد.

وی افزود: ما در شرایط بحران کرونا به شدت دچار مشکل اشتغال هستیم، اگر هر کدام از این پروژه‌ها متوقف شود، آسیب بسیار بدی است. نباید اجازه دهیم که پروژه‌های فعال شده دچار مشکل شوند و زمان بگذرد.

در انتها نظریات کمیسیون‌های مشترک اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها و شهرسازی و معماری با موضوع تعیین تکلیف پروژه‌های بلاتکلیف منطقه ثامن شامل پروژه‌های کوکب، اختر، مصباح، حافظ، سعدی، خیام، مبین، نور، بیستون، مشکات، اوحد، آراد و فراز، ره باغ نعیم، خزر، کیان، نخل، آیت‌الله بروجردی، مشکلات قراردادی موسسه خیریه امام زمان(عج) و سارا مورد تایید شورای اسلامی شهر مشهد قرار گرفت.

کمک به معیشت خانوارهای کم‌درآمد آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا

همچنین لایحه کمک به معیشت خانوارهای کم‌درآمد آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا در شورای شهر تصویب شد. در متن این لایحه آمده است:«به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده می‌شود، به‌منظور تأمین سبد معیشتی برای سرپرست خانوارهای کم‌درآمد آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا، تا سقف مبلغ ۱۶۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ (یک صد و شصت میلیارد) ریال اقدام و هزینه‌های ناشی از اجرای این مصوبه را در لایحه اصلاح بودجه سال ۱۳۹۹ منعکس نماید.»

همچنین تغییر نام بلوار حسن‌آباد واقع در شهرک صنعتی توس به نام مرحوم یزدان‌بخش، در شورای شهر مشهد به تصویب رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha