• سه‌شنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۰۹:۰۹
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 99023021385
  • خبرنگار : 50204

در مسیر بورسی شدن؛

جوگیر نشوید

جوگیر نشوید

ایسنا/مرکزی یک فعال حوزه بورس در اراک با بیان اینکه بازار بورس، بازاری دانش محور است، گفت: مهمترین اصل در مسیر بورسی شدن جوگیر نشدن است.

احمد رضوانپور در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: کسی که قصد سرمایه گذاری در بورس را دارد باید حتی المقدور پول و سرمایه مازاد خود را وارد این بازار کند و از فروش اموال برای سرمایه گذاری در این عرصه خودداری کند.

وی افزود: برخورداری از اطلاعات کافی درخصوص سهام و نحوه سرمایه گذاری از دیگر مواردی است که باید مورد توجه افراد قرار داشته باشد، سرمایه گذاری و خرید و فروش بر اساس حرف و قرار گرفتن تحت تاثیر جو موجود، سرمایه گذار را متضرر خواهد کرد. افراد برای دریافت اطلاعات کافی در این زمینه می‌توانند با مراجعه به سایت های مختلف از جمله فراچارت و سایت بورس و فرابورس و... اطلاعات اولیه را کسب کنند.

این فعال عرصه بورس بازار بورس را بازاری دانش محور دانست و تصریح کرد: ورود به این بازار بدون داشتن اطلاعات ممکن است در ابتدا سود داشته باشد، اما در ادامه قطعا زیان به همراه خواهد داشت همانند مثال معروف که "لب های خندان چشم گریان هم بدنبال دارد" و این چشم گریان نصیب افراد فاقد دانش کافی و به قولی افراد جوگیر خواهد شد.

رضوانپور بیان کرد: بازار بورس می‌تواند به تولید و اشتغال در کشور کمک کند و برای افراد رونق اقتصادی و مالی به همراه خواهد داشت و در نهایت به نفع جامعه و اقتصاد کشور است، اما دانش لازمه ورود به این حوزه است.

وی در خصوص تخلفات در این حوزه بیان کرد: فروش کد بورسی مصداق پولشویی است و شبیه این است که فردی حساب بانکی خود را در اختیار سایر افراد قرار دهد که قطعا تبعاتی به همراه خواهد داشت در نتیجه افراد نباید به هیچ وجه کد بورسی خود را بفروشند چراکه در صورت بروز تخلف در این زمینه خودشان مسئول عواقب این اقدام هستند، تخلف در هر سیستمی وجود دارد چراکه طمع پول افراد را به کارهای ناشایست وادار می کند، اما افراد با داشتن آگاهی و اطلاعات کافی می توانند این تخلفات را کاهش دهند، هرچند در حال حاضر تخلف زیادی در این بازار وجود ندارد.

مسئول کارگزاری بورس پاسارگاد در اراک اضافه کرد: برخی افراد نیز با هدف نابودی بازار بورس دست به انتشار شایعاتی با محتوای انجام تخلفات در این عرصه می زنند و در واقع قصد سم پاشی در این حوزه دارند چراکه بازار بورس بازار جدیدی است و ممکن است تعدادی مخالف داشته باشد و نباید به تمام شایعات توجه کرد.

رضوانپور بازار بورس را بازاری خوب دانست و گفت: سفر با هواپیما خوب است، اما ممکن است یکبار هم این وسیله حمل و نقل سقوط کند ولی سقوط یک هواپیما به معنی بد بودن صنعت هوانوردی نیست، بازار بورس نیز همینگونه است و ممکن است برای برخی افراد طمع‌کار که قصد طی کردن ره صدساله را در یک شب دارند ، ضرر داشته باشد.

وی با بیان اینکه همه افراد می توانند وارد این بازار شوند، تاکید کرد: این بازار نیازمند تحمل، صبر، علم و دانش و سرمایه گذاری بلندمدت است و افرادی که بدون طمع و به عنوان سرمایه گذار واقعی وارد این بازار می شوند نتایج خوبی دریافت خواهند کرد.

مسئول کارگزاری بورس اضافه کرد: بازار بورس بر اساس عرضه و تقاضا شکل می‌گیرد و با افزایش مشتری های جدیدالورود تقاضا  نیز بالا می رود و این تقاضا رشد بورس را خرگوشی می‌کند البته ممکن است عدم آگاهی نتیجه بالعکس هم داشته باشد، پس خرید سهم باید با آگاهی و هدف مشخص و آینده نگری انجام شود چراکه الفبای بورس شناخت کافی است.

رضوانپور ادامه داد: با توجه به شرکت های جدیدی که وارد بورس می شوند عمق بازار نیز افزایش پیدا می کند و این افزایش از قفل شدن سرمایه در بازار جلوگیری می‌کند.

وی در خصوص آزادسازی سهام عدالت گفت: مشتریانی که از قبل اطلاعات کافی داشته یا دارای کد بورسی هستند می‌توانند سهام را به صورت مستقیم آزاد کرده و اختیار سهام را به دست بگیرند، اما افرادی که اطلاعات کافی ندارند وضعیت فعلی و انتخاب روش غیرمستقیم برای آنها بهتر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha