• سه‌شنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۱:۰۰
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99023021559
  • منبع : نمایندگی سمنان

فرماندار دامغان عنوان کرد:

روند مثبت بهبودی معتادان در انجمن‌های NA/ موادمخدر جرم 80درصد زندانیان در دامغان

روند مثبت بهبودی معتادان در انجمن‌های  NA/ موادمخدر جرم 80درصد زندانیان در دامغان

ایسنا/سمنان فرماندار شهرستان دامغان از دستگیری بیش از 80 نفر در ارتباط با موادمخدر در دامغان طی کمتر از دو ماه اخیر خبر داد و گفت: جرم افزون بر 80درصد از زندانیان این شهرستان مرتبط با موادمخدر است.

علی‌اصغر مجد در نخستین نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان در سال 99 اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 100 کیلوگرم انواع موادمخدر در این شهرستان کشف شده است.

وی از انهدام چندین باند عرضه و فروش موادمخدر در این دو ماهه خبر داد و خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال بیش از 80 نفر در ارتباط با جرائم مرتبط با موادمخدر دستگیر و این دستگیرشدگان پس از تکمیل پرونده تحویل مسوولان قضایی در شهرستان شدند.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر شهرستان با تقدیر از پلیس مبارزه با موادمخدر ادامه داد: درسال گذشته میزان کشفیات مواد مخدر بالا بوده است که جا دارد از زحمات پرسنل نیروی انتظامی تقدیر شود .

فرماندار شهرستان دامغان با اشاره به اینکه جرائم مرتبط با موادمخدر بیشترین فراوانی را در بین جرائم این شهرستان دارد افزود: در مجموع ۸۰ درصد از زندانیان این شهرستان را زندانیان مواد مخدری تشکیل می‌دهند.

وی بر ضرورت مقابله با جرائم مرتبط با موادمخدر تاکید و تصریح کرد: آموزش همگانی و اطلاع‌رسانی و شفاف سازی در مبارزه با اعتیاد و جرائم مرتبط با موادمخدر می‌تواند نقش مهمی در مقابله با این بلای خانمان‌سوز داشته باشد.

مجد آموزش و فعالیت‌های فرهنگی در ارتباط با مقابله با اعتیاد به موادمخدر را ضروری خواند و خاطرنشان کرد: اعتیاد سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد و از همین رو  باید تلاش شود تا قبح اعتیاد از بین نرود.

فرماندار دامغان با بیان اینکه در کنار مبارزه با اعتیاد بایستی کارهای فرهنگی نیز انجام پذیرد به لزوم اگاهی‌بخشی به دانش‌آموزان، دانشجویان و جوانان پرداخت و گفت: آموزش و پرورش شهرستان در سال گذشته برنامه های خوبی درزمینه  پیشگیری از اعتیاد داشته که باید این برنامه‌ها تداوم داشته باشد.

وی با اشاره به فعالیت انجمن‌های موسوم به معتادان گمنام خاطرنشان کرد: انجمن NA فعالیت‌های بسیار خوبی داشته و درصد قابل توجهی از معتادین از طریق این انجمن پاک و بهبودی می‌یابند.

فرماندار شهرستان دامغان به نقش شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر پرداخت و از اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان خواست که به‌صورت هدفمندتر و منسجم تر در جلسات شورا حضور یافته و برای پیشگیری از اعتیاد در جامعه برنامه‌ریزی کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha