• سه‌شنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۱:۲۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99023021606
  • خبرنگار : 71129

ابراز نگرانی سازمان ملل از اوضاع افغانستان و افزایش تلفات غیرنظامیان

ابراز نگرانی سازمان ملل از اوضاع افغانستان و افزایش تلفات غیرنظامیان

سازمان ملل اعلام کرد، تلفات ناشی از حملات نیروهای طالبان و و نیروهای افغان رو به افزایش است و خواستار کاهش خشونت‌ها شد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، سازمان ملل امروز (سه‌شنبه) خواستار کاهش فوری خشونت‌ها در افغانستان شد و اعلام کرد، تلفات غیرنظامیان در نتیجه حملات طالبان و نیروهای امنیتی افغانستان رو به افزایش است.

هیات کمک رسانی سازمان ملل در افغانستان در بیانیه‌ای نگرانی خود را درباره افزایش حملات و تهاجم‌های وحشیانه از سوی داعش نیز ابراز داشته است.

 حمله وحشتناک اخیر در پایتخت افغانستان توسط هیچ گروهی به گردن گرفته نشده اما ایالات متحده گفته است که تمامی این اقدامات از سوی شاخه داعش در افغانستان صورت گرفته که اقلیت شیعه در کابل را نیز در گذشته مورد حملات قرار داده بودند.

طالبان دخالت در حمله به یک زایشگاه در کابل را رد کرده که ۲۴ کشته از جمله دو نوزاد و چند مادر را به همراه داشته و آن را بسیار "زننده" توصیف کرد.

در گزارش سازمان ملل همچنین طالبان به کشتن ۲۰۸ غیرنظامی در آوریل متهم شده و همچنین ۱۷۲ نظامی دیگر نیز توسط نیروهای امنیت ملی افغانستان و دفاع این کشور کشته شده‌اند.

دبورا لیونز، رئیس هیئت کمک رسان سازمان ملل در افغانستان و نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در این کشور اعلام کرد که طرف‌های مذکور باید به یافتن راه حلی صلح‌آمیز متعهد شده و از زندگی غیر نظامیان افغانستان حفاظت کنند و نباید امید مردم را برای پایان این جنگ به مخاطره بیندازند.

درخواست سازمان ملل برای پایان خشونت در افغانستان در حالی مطرح شده که زلمای خلیل‌زاد، فرستاده ویژه آمریکا در امور افغانستان دور دیگری از مذاکرات را با طالبان به منظور متقاعد کردن آنها برای آغاز گفتگوها با دولت جدید در افغانستان و تحقق کاهش سریع خشونت‌ها آغاز کرده است.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است، زلمای خلیلزاد در دوحه قرار است با نمایندگان طالبان به منظور بررسی تحقق توافق طالبان آمریکا گفتگو کرده و اقدامات ضروری را برای مذاکرات بین افغان‌ها آغاز کند که شامل کاهش چشمگیر خشونت‌ها است.

خلیلزاد قرار است همچنین به کابل برود که این نخستین سفرش به این شهر از زمان ناکامی مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا برای متقاعد کردن رهبران به منظور دستیابی به توافق در جریان سفرش به کابل در ماه مارس است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha