• سه‌شنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۱:۵۸
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 99023021669
  • منبع : نمایندگی قزوین

مدیرکل کمیته امداد قزوین:

زکات فطریه را آنلاین پرداخت کنید / ۲۵۰ حامی جدید در کمیته امداد قزوین

زکات فطریه را آنلاین پرداخت کنید / ۲۵۰ حامی جدید در کمیته امداد قزوین

ایسنا/قزوین مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: با توجه به شرایط و محدودیت‌های ایام کرونایی تمهیدات لازم برای جمع‌آوری الکترونیکی زکات انجام‌شده است به‌طوری‌که افراد می‌توانند با شماره‌گیری کد مهربانی #۵*۰*۰۲۸*۸۸۷۷* زکات فطریه خود را پرداخت کنند.

مهرعلی حق‌گویان، مدیرکل کمیته امداد استان قزوین در نشست خبری که صبح امروز ۳۰ اردیبهشت در سالن جلسات کمیته امداد قزوین برگزار شد، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در نیمه شعبان بر رزمایش مواسات و کمک‌های مؤمنانه تأکید داشتند بنابراین در استان قزوین نیز این رزمایش همزمان با سراسر کشور با عنوان «رزمایش همدلی برای ایران همدل» آغاز شد.

وی افزود: در این رزمایش با هدف‌گذاری ۵۳ آشپزخانه اطعام مهدوی، ۳۱۳ هزار پرس غذای گرم و بسته‌های غذایی برای خانواده‌های نیازمند در نظر گرفته شد تا پایان روز گذشته بیش از ۱۶۷ هزار پرس غذا و ۲۱ هزار بسته غذایی بااعتباری بالغ‌بر ۶۱ میلیارد ریال بین نیازمندان توزیع‌شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اظهار کرد: تاکنون به هدف‌گذاری تعیین‌شده رسیدیم و تا پایان ماه مبارک رمضان تلاش می‌کنیم خانواده‌های بیشتری را اطعام کنیم و بسته‌های غذایی آماده‌شده را بین خانواده‌های نیازمند توزیع کنیم.

وی بیان کرد: یکی از اتفاقات خوبی که در ماه مبارک رمضان رخ داد استقبال خوب مردم برای طرح اکرام و محسنین است، به‌طوری‌که در شب‌های قدر ۲۵۰ حامی جدید ثبت‌نام و به این طرح کمک کردند؛ درنهایت جمع حامین اکرام و محسنین ما به ۲۵ هزار و ۳۴۰ نفر رسیده است.

حق‌گویان یادآور شد: شب ۱۹ ماه مبارک رمضان نیز از طرف بنیاد مستضعفان ۷۲۴ میلیون تومان در استان قزوین به ایتام کمک شده است درواقع به‌حساب هزار و ۴۴۸ یتیم تحت پوشش کمیته امداد قزوین مبلغ ۵۰۰ هزار تومان واریز شده است.

وی در ادامه با اشاره به جمع‌آوری زکات فطره، بیان کرد: سال گذشته ۴۵ میلیارد ریال زکات فطره توسط کمیته امداد استان قزوین جمع‌آوری‌شده است که این مبلغ ۲۲ درصد کل زکات استان را به خود اختصاص داده است، در سال جاری نیز تلاش داریم ۸۰ میلیارد ریال زکات فطره از سطح استان جمع‌آوری کنیم و در این خصوص کارسازی‌هایی انجام‌شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین خاطرنشان کرد: سال گذشته کل زکات فطره و زکات مستحبی استان قزوین ۲۰۰ میلیارد ریال بود که امسال امیدواریم بالغ‌بر ۳۸۰ میلیارد ریال زکات فطره و زکات مستحبی در استان داشته باشیم.

وی یادآور شد: در شورای زکات استان مصوبات خوبی مبنی بر جمع‌آوری زکات تصویب شد، طبق این مصوبه‌ها صندوق‌های جمع‌آوری زکات باید به نشانه کمیته امداد و زکات منقوش باشد و هیچ موسسه و خیریه‌ای بدون این صندوق‌ها نمی‌توانند زکات را جمع‌آوری کنند، مؤسسات خیریه نیز باید مجوز لازم را از کمیته امداد اخذ کنند.

حق‌گویان اظهار کرد: هیچ موسسه‌ای حق جمع‌آوری زکات فطریه ندارد و تنها در صورتی می‌توانند زکات را جمع‌آوری کنند که زیر نظر کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی با نظارت و محوریت دبیرخانه زکات مجوز دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: در روز عید فطر ۸۷۷ پایگاه جمع‌آوری زکات در سطح استان در نظر گرفته‌شده است و امکان افزایش آن وجود دارد، به‌منظور جمع‌آوری زکات ۱۵۴ پایگاه ثابت، ۱۸ پایگاه سیار، ۶۸۳ پایگاه در مساجد و ۶۸ پایگاه در مراکز نیکوکاری در نظر گرفته‌شده است، وجوهات دریافتی مساجد و مراکز نیکوکاری در همان محل با نظر هیئت‌امنای مسجد هزینه می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی بیان کرد: با توجه به شرایط و محدودیت‌های ایام کرونایی تمهیدات لازم برای جمع‌آوری الکترونیکی زکات انجام‌شده است به‌طوری‌که افراد می‌توانند با شماره‌گیری کد مهربانی پرداخت زکات فطریه #۵*۰*۰۲۸*۸۸۷۷* و کد مهربانی عموم طرح‌های کمیته امداد #۰۲۸*۸۸۷۷* کمک‌های خود را پرداخت کرد.

وی بیان کرد: همچنین افرادی که تمایل به پرداخت زکات فطریه و کفارات از طریق کارت به کارت دارند نیز می‌توانند از شماره کارت‌های پرداخت فطریه عام: ۸۲۱۵ ۵۰۰۵ ۹۹۷۹ ۶۰۳۷، پرداخت فطریه سادات ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۶۶۴۸۱، پرداخت کفاره غیرعمد ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۷۴۷۵۸ و پرداخت کفاره عمد ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۸۳۰۲۳ استفاده کنند.

حق گویان بیان کرد: ما تلاش می‌کنیم در اسرع وقت وجوهات واریز شده را به افراد نیازمند برسانیم و هر زکات فطره را در محل مشخص خود هزینه کنیم.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha